چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403

 



موضوع: رسانه در تبلیغات ( روزنامه و مجله )

رسانه در تبلیغات ( روزنامه و مجله ) 10 سال 9 ماه ago #21452

نقش رسانه در تبلیغات ( روزنامه و مجلات )

روزنامه
روزنامه رسانه ای است که اطلاعات را روزانه و بهنگام در اختیار افراد قرار می دهد . در میان روزنامه های مختلف کشورمان روزنامه هم شهری با داشتن تیتراژ بالا و امکانات و خلاقیت در مقایسه با رقبا بهتر آگهی جذب کند . در گذشته روزنامه به تعداد خیلی مختصری چاپ می شدند ولی پس از اختراع و پیشرفت دستگاه چاپ و اختراع تلگراف باعث شد که مردم برای اطلاع از اخبار به خرید روزنامه هجوم آورنند و باعث توسعه تیتراژروزنامه شد. تا سال 1850 صفحه های اول روزنامه ها اختصاص به آگهی بود ولی بعدا اخبار به صفحه اول و آگهی به صفحه های بعد منتقل شد در بسیاری از کشورهای جهان در آمد آگهی مهم ترین قلم در آمدهای مطبوعات است ولی در کشور ما در آمد آگهی دومین قلم در آمد برای روزنامه ها است .
مزایای تبلیغات در روزنامه ها :
1- پوشش گسترده
2- انعطاف پذیری
3-نتایج سریع
4- قیمت معقول
معایب تبلیغات در روزنامه ها :
1-کیفیت پایین
2- شلوغی صفحات
3- تاثیر کوتاه مدت
مجله :
در سال 1741 برای اولین بار مجله به صورت صحیح و مطلوب و به معنای مجله ای که امروز می شناسیم منتشر شد و روز به روز به زیبایی و تعداد صفحات و تنوع مطالب اضافه شد مجله های ایران هم از نظر کیفی رشد کرد .
مزایای تبلیغات در مجله :
1- در اختیار داشتن فرصت جهت توضیح
2- اعتبار بالا در نظر خوانندگان
3- عمر طولانی آگهی در مجله
4- انتخاب مخاطب
معایب تبلیغ در مجله :
1- کیفیت نسبتا ضعیف چاپ
2- هزینه بالا
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: فروزنده عظیمی
مدیران انجمن: فروزنده عظیمی