جمعه, 04 خرداد 1403

 



موضوع: ممنوعیت های حاکم برتبلیغ در حقوق تجارت الکترونیک

ممنوعیت های حاکم برتبلیغ در حقوق تجارت الکترونیک 11 سال 1 هفته ago #8012

سلام وخسته نباشید خدمت استاد گرامی سرکارخانم کاظم زاده
خلاصه عرصه های نوین معمولاً از لحاظ قانونمندی با مشکلات و نواقص بیشتری روبرو هستند. حقوق تجارت الکترونیک یکی از این عرصه هاست. مضافاً اینکه دارای ابعاد و موضوعات متنوعی است که باید از لحاظ قانونی مورد نظر قرار گیرند. گسترش اینترنت وافزایش استفاده از محیط اینترنت را به عنوان ابزاری تبلیغاتی در اذهان ایجاد کرد. برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی و حمایت از کاربران به عنوان مخاطب این تبلیغات وضع و قوانینی که تبلیغات در حیطه تجارت الکترونیکی را قاعده مند نماید ضروری است قانون تجارت الکترونیک ایران نیز در همین راستا گام مهمی را برداشته و اقدام به وضع قواعدی در این زمینه نموده است، با این وجود هنوز نقاط ابهام وخلاهایی احساس می شود.
لازم به توضیح است نخست اصول و قواعدی را که اتاق بازرگانی بین المللی به موجب قواعد راهنما و رویه های حرفه ای خود راجع به تبلیغ و بازاریابی دارد را بیان کنیم سپس از میان آن ها ممنوعیت های ناظر بر تبلیغ را باتوجه قانون تجارت الکترونیکی ایران، دستورالعمل های اتحادیه های اروپایی و در موارد که مقتضی است در مقایسه با حقوق کشورهایی نظیر آمریکا، انگلیس و فرانسه را در سه مبحث تحت عناوین ممنوعیت تبلیغات گمراه کننده، ممنوعیت تبلیغاتی که مضر به سلامتی افراد و ممنوعیت تبلیغاتی که مضر به سلامتی افراد و ممنوعیت ورود به حریم خصوصی مصرف کنندگان بررسی نماییم.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سمیه کاظم زاده