شنبه, 29 ارديبهشت 1403

 



موضوع: نحوه تبلیغ محصولات دخانیاتی

نحوه تبلیغ محصولات دخانیاتی 11 سال 3 هفته ago #3484

موضوع : نحوه تبليغ محصولات دخانیاتی
با توجه به ممنوعیت تبلیغات سیگار صاحبان صنعت دخانيات براي بقا و در راستاي افزايش فروش و دستيابي به مشتريان جديد خود مجبور هستند محصولاتشان را تبليغ كرده و زیرکانه در اين راه قدم برداشته و به روش هاي غيرملموس تر هم متوسل شده اند صنعت دخانیات روزانه حدود چندین هزار نفر از مشتریان خود را به واسطه کهولت سن ، بیماری های مرتبط با استعمال دخانیات که با زندگی وداع گفته اند و یا كساني که توانسته اند آن را ترک نمایند از دست می دهد بنابراين شرکت ها دخانی به منظور ادامه بقای خود مجبور هستند هر روز هزاران مشتری جدید باید برای محصولات خود بيابند از این رو تبلیغات در تداوم گردش چرخ صنعت جهانی دخانیات به حساب آمده و با آن پیوندی قوی دارد تبليغ دخانيات نيز مانند انواع ديگر تبليغات فرصت ها را غنيمت شمرده و مورد بهره برداري قرار مي دهد مانند فرصت هايي كه به واسطه تقاضا براي توليدات دخانياتي و نه برندهاي خاصي از سيگار به وجود مي آيند و بر اساس اين روش شركت هاي چند ملیتي به ويژه در كشورهاي در حال توسعه تلاش مي كنند تا به تجربه كردن توليدات دخانياتي در ميان افراد غيرسيگاري دامن بزنند در اين تلاش هدف شركت هاي مذكور اين است كه اين تقاضا به سوي برندهاي بين المللي سوق پيدا كنند و نه محصولات محلي و تبليغاتي را شكل مي دهند كه محبوب كردن برند و افزايش وفاداري مشتريان را هدف گذاري كرده اند يكي از تاثيرات ديگر تبليغات محصولات دخاني بي اثر ساختن گزارش هاي رسانه هاي خبري در مورد مضرات مصرف دخانيات براي سلامتي است بودجه اي كه شركت هاي دخاني براي تبليغات خود صرف مي كنند بسيار قابل توجه است به طور مثال به گفته كميسيون تجارت فدرال آمريكا توليد كنندگان انواع سيگار در آن كشور طي سال 1999، 24/8 ميليارد دلار براي تبليغ محصولات خود هزينه كرده اند شركت تحقيقات بازار نيلسيون هم اعلام كرد ه است كه شركت هاي دخاني انگليس بين سال هاي 2001 تا 2002 حدود 25 ميليون پوند صرف تبليغات محصولات خود نموده اند اين رقم در واقع منهاي 26 ميليون پوندي است كه شرکت های مذکور صرف تبليغات غيرمستقيم می کنند
بايد توجه داشت كه این حجم عظيم تبليغ دخاني در موقعيتي صورت مي گيرد كه محدوديت هاي مختلفي در بسياري از كشورها علیه تبليغ سيگار وجود دارد و شركت هاي دخانيات تلاش مي كنند تا از راههايي غيرمسقيم تر به اين كار مبادرت ورزند. توسل به روش هايي نظير هداياي تبلغاتي كه تصوير يك برند خاص سيگار بر روي آنها نقش بسته يا اسپانسر رويدادهاي ورزشي تنها دو شيوه رايج از شيوه هاي متعدد اين گونه تبليغ هستند
پيوست:
آخرين ويرايش: 11 سال 3 هفته ago توسط علیرضا احمدی. دليل: اصلاح تصویر
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

نحوه تبلیغ محصولات دخانیاتی 11 سال 3 هفته ago #3486

موضوع : نحوه تبليغ محصولات دخانیاتی
با توجه به ممنوعیت تبلیغات سیگار صاحبان صنعت دخانيات براي بقا و در راستاي افزايش فروش و دستيابي به مشتريان جديد خود مجبور هستند محصولاتشان را تبليغ كرده و زیرکانه در اين راه قدم برداشته و به روش هاي غيرملموس تر هم متوسل شده اند صنعت دخانیات روزانه حدود چندین هزار نفر از مشتریان خود را به واسطه کهولت سن ، بیماری های مرتبط با استعمال دخانیات که با زندگی وداع گفته اند و یا كساني که توانسته اند آن را ترک نمایند از دست می دهد بنابراين شرکت ها دخانی به منظور ادامه بقای خود مجبور هستند هر روز هزاران مشتری جدید باید برای محصولات خود بيابند از این رو تبلیغات در تداوم گردش چرخ صنعت جهانی دخانیات به حساب آمده و با آن پیوندی قوی دارد تبليغ دخانيات نيز مانند انواع ديگر تبليغات فرصت ها را غنيمت شمرده و مورد بهره برداري قرار مي دهد مانند فرصت هايي كه به واسطه تقاضا براي توليدات دخانياتي و نه برندهاي خاصي از سيگار به وجود مي آيند و بر اساس اين روش شركت هاي چند ملیتي به ويژه در كشورهاي در حال توسعه تلاش مي كنند تا به تجربه كردن توليدات دخانياتي در ميان افراد غيرسيگاري دامن بزنند در اين تلاش هدف شركت هاي مذكور اين است كه اين تقاضا به سوي برندهاي بين المللي سوق پيدا كنند و نه محصولات محلي و تبليغاتي را شكل مي دهند كه محبوب كردن برند و افزايش وفاداري مشتريان را هدف گذاري كرده اند يكي از تاثيرات ديگر تبليغات محصولات دخاني بي اثر ساختن گزارش هاي رسانه هاي خبري در مورد مضرات مصرف دخانيات براي سلامتي است بودجه اي كه شركت هاي دخاني براي تبليغات خود صرف مي كنند بسيار قابل توجه است به طور مثال به گفته كميسيون تجارت فدرال آمريكا توليد كنندگان انواع سيگار در آن كشور طي سال 1999، 24/8 ميليارد دلار براي تبليغ محصولات خود هزينه كرده اند شركت تحقيقات بازار نيلسيون هم اعلام كرد ه است كه شركت هاي دخاني انگليس بين سال هاي 2001 تا 2002 حدود 25 ميليون پوند صرف تبليغات محصولات خود نموده اند اين رقم در واقع منهاي 26 ميليون پوندي است كه شرکت های مذکور صرف تبليغات غيرمستقيم می کنند
بايد توجه داشت كه این حجم عظيم تبليغ دخاني در موقعيتي صورت مي گيرد كه محدوديت هاي مختلفي در بسياري از كشورها علیه تبليغ سيگار وجود دارد و شركت هاي دخانيات تلاش مي كنند تا از راههايي غيرمسقيم تر به اين كار مبادرت ورزند. توسل به روش هايي نظير هداياي تبلغاتي كه تصوير يك برند خاص سيگار بر روي آنها نقش بسته يا اسپانسر رويدادهاي ورزشي تنها دو شيوه رايج از شيوه هاي متعدد اين گونه تبليغ هستند
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سمیه کاظم زاده