شنبه, 12 خرداد 1403

 



موضوع: نقش کودکان در تبلیغات

نقش کودکان در تبلیغات 11 سال 1 ماه ago #3465

از نظر من در تبلیغات بازرگانی در صدا و سیمای ایران حضور بچه ها و بخصوص دختر بچه‌ها در جهت ایفای نقش‌های جنستی است که زن را تنها در نقش یک خانه‌دار(مادر یا دختر) آن هم به شکلی قالبی و کلیشه‌ای نشان می‌دهد . که البته چون در ایران مجوزی برای استفاده از جاذبه های جنسی خانم ها وجود ندارد سازندگان تبلیغات معمولا از کودکان زیبا و نیز کودکانی که به شدت آرایش شده اند استفاده می کنند .
در بیشتر تبلیغات دختر بچه‌ها در آشپزخانه و در هنگام تبلیغ وسایل خانه ، شوینده‌ها و آشپزی به نوعی در حال پذیرش و تمرین نقش‌های کلیشه‌ای هستند . در حالی که پسربچه‌ها مانند پدران‌شان به عنوان استفاده کننده از خدمات در حالی که از نرمی و تمیزی لباس‌شان یا خوشمزگی غذای‌شان لذت می‌برند ، به نمایش در می‌آیند .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سمیه کاظم زاده