جمعه, 18 خرداد 1403

 



موضوع: نمادها ونشانه های فرهنگی

نمادها ونشانه های فرهنگی 9 سال 5 ماه ago #109250

نمادها ونشانه های فرهنگی از جمله : مهمترین اصول مبانی والگوهای ماندگار در طول قرن ها زندگی با آزمون وخطا نسل به نسل به انسان ها منتقل می شود.نشان های فرهنگی از جمله مهمترین میراث ماندگار نسل های گذشته وجزء لاینفک زندگی اجتماعی افراد به حساب می آید. فرهنگ شرق با قدمت وجایگاهی که سال ها برای خود ساخته است بسیار قدیمی تر وبا اصالت تر از فرهنگ غربی است که سابقه ی زیادی ندارد. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی وتک قطبی شدن،غربی ها به دنبال آن بودند که تمام ابزار های ی رسیدن به خواسته های خود را بدست آورند. انها با زیرکی وبرنامه های مدون می کوشند که فرهنگ شرق را استحاله نموده وبه خواسته های خود که جایگزین نمودن فرهنگ غرب واز بین بردن نماد ها ونشانه های کهن فرهنگ شرق است دست یابند امروزه در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات،ماهواره، اینترنت، شبکه های اجتماعی و وسایل ارتباط جمعی وغیره ابزار هایی هستند که کشورهای غربی از آن به جهت رسیدن به خواسته های خود نسبت به اهداف از پیش تعیین شده استفاده نمایند.امروزه شاهد ان هستیم که نظریه پردازان غربی با صراحت اعلام می کنند که چیزی نباید از نماد ونشانه های فرهنگی شرق باقی بماند زیرا آنها باعث جلوگیر از رشد وتوسعه همه جانبه خواهد شد وباید به تاریخ به پیوندند.با برنامه ریزی های مدونی که در این راستا دارند می کوشند از طریق تغییر باورها والگو های فرهنگی خودشان را متمدن وکشورهای شرقی را کشور های عقب مانده جلوه دهند متاسفانه شاهد ان هستیم که شگردها در کشور ما در برخی زمینه ها ما را با مشکلات متعددی مواجه ساخته و به چالش کشیده است.همچنین متفکرین غربی در حوزه جامعه شناختی بر این باورند که از بین بردن نمادها و نشانه های فرهنگی در کوتاه مدت امکان پذیر نبوده وباید با برنامه ریزی دقیق و هدفمند در طی برنامه های میان مدت وبلند مدت انجام گیرد چرا که به صورت تحکمی وضربتی نماد ها ونشانه ها قابل تغییر نیستند.فوکویاما یکی از نظریه پردازان علوم اجتماعی در زمینه تغییرنمادها و نشانه های فرهنگی در ایران می گوید اگر شما بخواهید فرهنگ غرب واومانیسم (انسان محور)را در ایران نهادینه کنید باید از تمام ابزار های به ویژه ابزار ارتباطات همه جانبه وشبکه های اجتماعی مدون وبا برنامه استفاده نموده و کم کم به خواسته های خود برسیم.ایشان معتقد است افراد صاحب نظر در ایران را باید با شگردهای خاص مثل اساتید،علما،روحانیون ،نویسندگان،شاعران،مدیحه سرایان که افراد تاثیر گذار هستند را با ترفند های خاص به سوی خود جلب کرده تا بتوانیم به اهداف خود برسیم کاری که انگلیس در زمان استعمار خود آنرا با موفقیت تجربه کرده است اکنون شما باید استعمار فرانو (نوین)را در دستور کار خود قرار دهید.
تضاد های فرهنگی
فرهنگ و ارزش های فرهنگی با معماری وشهر سازی ارتباطی متقابل دارند با توجه به تاثیر فرهنگ بر ساخت های انسانی می توان گفت معماری افزون بر آن که هویتی را ترویج می کند از اعتقادات وباورها نیز حکایت داردو نوع نگرش ها را ترسیم می کند .در ایران وکشور هایی همچون مصر،سوریه،فلسطین،عربستان و پاکستان که غالبا سابقه تاریخی وتمدن باستانی دارند میراث کهن را در طراحی محیط زندگی به نمایش گذاشته اند ومحیطی را برای زندگی خود بوجود اوردند که در عین بهره گیری از ویژگی های گذشته در واقع اشکال و موقعیت های ملی وبومی چنان تحت تاثیر مسائل مختلف وبا ضدیت با اصول دینی ندارد بلکه مروج فرهنگ اسلامی است و مقدسات هستند که به نام وشکل الگوی اسلامی شهرت یافته اند.یکی از پیامد هایی که کشور های توسعه یافته که به دنبال آن هستند تغییر نماد ها ونشانه های فرهنگی در همه ی زمینه ها از جمله سبک معماری (سبک زندگی)که می بایست نشات گرفته از فرهنگ غرب بوده وتمامی سبک نماد های معماری در کشور های مذکور به طور تدریجی اصالت و ماندگاری خود از دست دهند درچند دهه ی اخیر شاهد آن بودیم که با تغییر سبک معماری سبک زندگی نیز تغییر پیدا کرده است.امروزه نماد ها ونشانه ها ی فرهنگی که یکی از تاثیر گذارترین وماندگار ترین داشته هافرهنگ اصیل هر جامعه مورد آماج حملات مستقیم وغیر مستقیم در این حوزه می باشد.
نماد و نشانه های فرهنگی ازدید گاه جامعه شناس :
نماد از مفاهیم بسیار مهم در جامعه شناسی ارتباطات بحساب می آید. ارتباط انسان ها هرگز بدون نماد میسر نیست و در بسیار موارد ماهیت ارتباط خود تحت تاثیر نمادها قرار می گیرد.در واقع یک پرچم نمادی است که ویژگی های ملتی را می سازد در مراسم ملی هر عمل نمادی است که از روزگاران پیشین بر جای مانده مظهر ابدیت یک قوم، ملت یا نژاد است وموجب پیوند نسل های آن در خلال قرون بدین سان واژگان نیز هر یک نمادند.
نماد ها از دودیدگاه قابل مطالعه هستند :
1-در معنی محدود کلمه :نماد جلوه ای است عینی که واقعیت مجردی را مجسم می دارد وبعبارت دیگر نماد نشان یا علامتی است که برای تجسم واقعیتی غیر مادی بکار میرود.2-درمعنا ی کلی نمادبه معنای نشانی است (قراردادی، نسبی وتابع شرایط محیطی ویژه)از دید گاه جامعه شناسی نماد ها جلو هایی هستند عینی از معنی هایی که توسط همه یا بعضی از اعضای جامعه شناخته شده اندتمایز یا تشابه دال ومدلول وروابط آنان از مباحث جامعه شناسی در این زمینه است دو چهره ویژه ی نماد عمدی بودن وقراردادی بودن آن است.
رابطه نماد با موضوع آن رابطه طبیعی نظیر دود وآتش نیست پس قراردادی است.نماد در جهت هدفی خاص وبرای ارائه پیام معنایی ویژه وضع می شود پس عمدی است.
در بین مشاهیر علوم انسانی (علوم اجتماعی) تاثیر اندیشه ی مید در این زمینه بسیار بوده است او بر ماهیت نمادین هر رفتار آگاهانه و هوشمندانه تاکید داردبه نظر او اگر مفهوم من از طریق واکنش در برابر افعال خویشتن از دیدگاه آنانکه در جریان کنش و واکنش با آنها قرار می گیریم شکل می پذیرد. این امر صرفا از طریق اتخاذ نقش (تعمیم یافته از دیگری )در جریان روند کار صورت گرفته و نماد های معنی دار صورت میپذیرد این بدین معنی است که نماد بیش از انگیزه چانشین محسوب می گردد.تا اینکه فقط یک محرک صدف برای یک پاسخ شرطی یا انعکاس مید معتقد است که نماد و نشانه های فرهنگی در هر جامعه با توجه به شرایط موجود شکل می گیرد این نماد همواره روبه تکمیل شدن و نهادینه شدن پیش میروند پس نتیجه مگیریم نماد ها ونشانه در تمامی جوامع وجود داشته ولی ولی نوع استفاده وبه هنگام بودن آنها کاملا قرارداد ی است.
س –در جمعهوری اسلمی ایران نماد نماد ونشانه های فرهنگی چگونه بروند توسعه جامعه جامعه وشناخت همه ی اقشار برای رسیدن یک فرهنگ واحد کمک می کنند.
با توجه به اینکه در قرن 21 ارتباطات و فن آوری اطلاعات به نوع خود تسبت به دهه های گذشته کم نظیر است وهمچنان که می دانیم کشور های توسعه یافته با بدست آوردن ابزار های نوین اطلاع رسانی در انحصار قراردادن آن می کوشند تا با تمتم توان وبا برنامه ریزی های مدون نسبت به مطالعه فرهنگی کشور های در حال توسعه سیر صعودی حرکت کردن وآنها را تحت شعاع فرهنگ خود قرار دهند جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کهن ترین با اصالت ترین و جامع ترین کشور هایی است که از دیرباز در قاره ی آسیا همواره در نماد ها ونشانه های فرهنگی زبانزدبوده است به عنوان مثال فرهنگ عاشورا به عنوان یکی از نماد ها هی اصیل ماندگار وبسیار دقیق توانسته است نسل های گذشته را به نسل های آینده متصل نموده وهمواره میکوشد که این فرهنگ ونماد روزبروز به اصالت خود رجوع نموده وبا توجه به اینکه تمامی کشور های توسعه یافته به دنبال آن هستند که اصالت های به جای مانده را تخریب نماد ها ونشانه های خود را جایگزین کنند. ما همواره در طول تاریخ شاهد آ« بودیم که کشور های استعمارگر هیچوقت دوست نداشتند که فرهنگ اسلامی و به دنبال آن نمادها و نشانه ها ی فرهنگی جزء شاخص های توسعه قلمداد گردیده وتمامی کشورها می کوشند تا از آن به عنوان وسیله ای جهت دست یافتن به اهداف خود استفاده نمایند نماد شیطان پرستی و فراماسونرها نمونه های بارز مقابله باموج فرهنگ اسلامی است.
مجموعه های فرهنگی ومذهبی چه نقشی در نمادهای ماندگار ما دارد؟درطول زمان در بسیاری ایران بناهایی ساخته شده است که یک نگرش مذهبی وباور دینی دارند به عنوان مثال آستان قدس رضوی که تقریبا نزدیک به سی بنای مهم را شامل می شود و هر کدام ارزش فرهنگی وهنری دالایی دارند به عنوان یک نماد مبهم برای ما شیعیان تلقی می گردند افرادی که در هر دین و آیینی حضور دارند به محض ورود به این مجموعه و دیدن این بناهایی به نماد فرهنگی ومذهبی را می برند در شهر قم نیز بارگاه حضرت معصومه (س) فضاهایی را بوجود اورده است که هر کدام از نظر معماری در ردیف شاهکار های هند اسلامی شمرده می شود.معماران خطاطان،کاشی کاران ودیگر هنرمندان این مجموعه طی قرون واعصار با جلوه های ذوقی وهنر خود زینت خاصی به بزرگترین نماد و ماشیعیان داده اند مجموعه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) نیز به لحاظ بناهای متعدد از قرن سوم هجری که ان عالم وارسته در این شهر دفن شد جاذبه هایی شگفت انگیزی از نماد های اسلامی ومذهبی کماکان به یادگار مانده است
چرا فراماسونرها ولائیک به دنبال استحاله ی نماد ها ونشانه ها ی فرهنگی کشور های اسلامی از جمله ایران می باشند؟ باتوجه به اینکه نماد ها ونشانه های فرهنگی می توانند ضامن ارزش ها اعتقا دات و بیانگر تمامی کنش های اجتماعی فرهنگی و دینی باشند فراماسونرها می کوشند تا متدهای جدید وشیوه های نوین که به نوعی جذابیت های اصیل فرهنگی واعتقادی باشند در شرایط کنونی با وجود شبکه های متعدد اجتماعی وماهواره ایی تنوع شاخه های فراماسونر در دنیا شاهد آن هستیم که این مجموعه هر ساله نشانه ها ی خود را با رویکرد همه پسند وبا کمک گرفتن از تمامی امکانات وشرایط های موجود در امر اطلاع رسانی به حرکت در آورده وبه نوعی تعارض را در سطح دنیا به نمایش می گذارند شیطان پرستان که به نوعی از نماد های فراماسونرها تبعیت می کنند به دنبال آن هستند که افراد بیشتری را در سطح جامعه جهانی به خود جذب نموده و با فرهنگ غالب جامعه خود در ستیز وتعارض باشند.
*مفاهیم نماد ها ونشانه ها را بنویسید.
نماد در لغت به معنای نمود(حاصل مصدر)که نمایش ظهور جلوه،تجلی،نشان،علامت و امثال آن را معنی می دهد.همچنین به معنای فاعل آمده که ظاهر کننده ونماینده است به تعبیر دیگر نماد به معنای سمبل، نشانه آنچه مظهر چیزی است وبه معنی جهان هستی به کار می رود.نماد و نشانه بحث مهمی در حوزه جامعه شناسی،مردم شناسی،فرهنگ وامثال آن به شمار می رودودر فرایند اجتماعی به نماد هایی توجه می شود که در نماد های جمعی ریشه دارد در شرایط کنونی به نشانه ها و نماد های فردی توجهی صورت نگرفته است.زبان واحد های مبادله ای واعتبار،پرچم ها و رفتارها اعمال دینی همه بیانگر نمادهایی هستند که افراد جامعه در آن حکایت می کند نکته قابل توجه در معنای اصطلاحی نماد این است که مسئله اعتباری وقراردادی بودن آن توجه بیشتری می شود و آنرا شاخص معرفی می کند.
نماد و پرچم کشورها را توضیح دهید؟پرچم ونشان هر کشور در شناخت آن کشور نقش مهمی دارد و نشان دهنده ی انگیزه ها آرمان ها چگونگی نگرش سیاسی، مذهب و فلسفه یک ملت بیان میکند همچنین پرچم شرایط جغرافیایی حوادث سرنوشتدساز در تاریخ یک ملت را نیز به همراه خود دارد. پرچم ایران که به عنوان بزرگترین نهاد و نشانه ی ملی به شمار میرود از دوره ئ ناصرالدین شاه قاجار دارای سه رنگ شامل سبز نماد خوبی و همچنین دین اسلام سفید نشان نماد صلح و دوستی،سرخ و نماد خون شهداء وطن است .اما درشرایط کنونی با توجه به اینکه نماد ها و نشانه ها ی فرهنگی در برخی موارد قراردادی است.در پرچم ایران در شرایط فعلی نشان جمهوری اسلامی به کار رفته است که این نشان بیانگر کلمه مقدس الله و شماره اسلامی لا اله الا الله است که روی رنگ سفید پرچم قرار گرفته است طراح آن استاد حمید قدیمی استاد یار دانشگاه ش بهشتی است.در این پرچم همچنین 22الله اکبر به رنگ سفید به نشانه پیروزی انقلاب در 22بهمن در حاشیه بالای رنگ سرخ نوشته شده است.در زبان پهلوی آرم الله نماد شیر خورشید که نشانه سلطنت به همراه سلطه بود درج گردید.
نماد های اجتماعی شیعه را بنویسید.دردوره حضور معصومان(ع) با عنایت به سیره ی سفارش رهبران مذهبی ومعطوف به نسبت نبوی و سیره ی ائمه اطهار(ع) قابل تبیین است.این دوره به لحاظ دسترسی به معصوم وبیان معارف و آموزه های دینی،مذهبی، از زبان ایشان دوره ی بیان ونهادینه شدن آموزه ها و شاخص های خاص تشیع است آنچه به عنوان نماد و نشانه های شیعه دیاد می شود بخشی از مولفه های تاریخ اجتماعی شیعیان است آنها ازعواملی تاثیر پذیرافتاده اند که در جمله عوامل موثر به تاریخ اجتماعی است زیرا یکی از عوامل دین ومذهب می باشد. در دوره ایی که اندیشه های شیعی درحال بارور و نهادینه شدن است و شیعیان آموزه های اعتقادی و مذهبی شکل می گیرد و خود را به عنوان نماد و سمبل آن نشان میدهد. نماد های اجتماعی شیعیان نیز در گروه های بعدی بهتر قابل دسترسی شد.
نماد های شیعی دوره ی حضور معصومان (ع) نیز در دو قالب فوق جا می گیرد.نماد ها یا پیام متنی صرفا نشانه و علامت یک رویکرد و گرایش خاص است بنابراین نهاد ها دو گونه اند نماد های زبانی ونمادهای غیر زبانی .
منظوراز نماد های زبانی آن بخش از نشانه هایی است که پیام متنی ویژه و به دیگران منتقل می کنند.پیام متنی می تواند مکتوب مانند نوشته های روی سکه ها پرچم ها و لوح های مکتوب وغیره وهمچنین می تواند غیر مکتوب متجلی باشد که تنها به زبان جاری شود مانند ضربالمثل های رایج در یک زبان، شعار های یک مذهب وامثال آن.
*نمونه های شعارهای تشیع را نام ببرید.
1- اذان شیعی2-جهر بسم الله3-شعار های جنگی4- یا نثارالحسین الرضا من آل محمد 5- یا منصور امت
اذان شیعی را توضیح دهید؟ از آن موضوعاتی است که مسلمانان هر روز چند بار بوسیله آن به عبادت خداوند فرخوانده می شوند.این شعار هم در میان فرقه های مسلمانان دستخوش تحول شده است شیعه وسنی به فراخور پشتوانه ی عملی خود در رد اثبات بخشی از آن اختلاف دارند به گونه ایی که از آن سیعی متفاوت از اذان اهل سنت است و هر اذان نماد تفکر فرقه ی خاصی است به ایند ترتیب اذان شیعی با ویژگی وفراز های منحصر به خود نماد تشیع به حساب می آید.این اذان در عصر معصومان(ع)رایج بوده هرچند به علت خفقان حاکم برائمه اطهار (ع) و جامعه ی شیعی کمتر فرصت بروز یا فرازی که از آن شیعی از اهل سنت متمایز می سازد جمله کوتاه و گویای حی علی خیر العمل است شیعیان و در راس آنها امان معصوم به فراخور شرایط و فرصت این جمله را 2 بار در قسمتی از ندای ملکوتی اذان می گفنتد . در دوره های پس از حیات حضور معصوم تا عصر حاضر تاکید بیشتری روی آن صورت می گیرد
و شیعیان با گفتن آن ( حی علی خیرالعمل )مسلمانی خود را با گرایش شیعی فریاد می زنند.
جهر به بسم الله چیست؟
جهر به معنی آشکار وعلنی ساختن چیزی ویا کلامی است این معنا در برابر اخفا به کار می رود .هر یعنی ظهور احسن هر چیزی که برای ما معنی و مفهوم مهمی را برداشته باشد آنرابه بهترین وجه تلفظ می کنیم.یکی از نشانه ها ونماد شیعه این است که هنگام تلاوت بسم الله الرحمن الرحیم در نماز های یومیه آنرا با جهر تلفظ نماید.امام حسن عسگری جهر به بسم الله را از جمله علامت های مهم ایمان (تشیع) دانسته اند.
3-شعار های جنگی چیست؟
شعار در لغت به معنا ی علامت ونشانه است چیزی که که جنگجویان بوسیله آن خود را می شناساندند برخی دیگر شعار را بعنوان علامت گروهی در جنگ دانسته اند به نظر میرسد که شعار ها در زمان پیامبر و بعد ایشان به عنوان یک نهاد و نشانه ( پرچم) از اهمیت زیادی برخوردار بوده است سرگذشت شیعان نشان می دهد که برخی در همین راستا با نزاع و کشمکش در راه تثبیت باورهای خویش دست به حرکات غیر اصولی زده وشعارها را بعد از به خلافت رسیدن ابوبکر و در اوج آن خلافت عثمان تغییرمی داداین حرکات ها در قیام امام حسین(ع) به اوج خود رسید به طور معمول آرمان ها ی حرکت اجتماعی و قیام های شیعیان که همیشه در مقابل ظلم و ستم انجام می شد با احیای سنت های فراموش شده نبوی و امر به معروف و نهی از منکر حق خواهی و عدالت طلبی و امثال آن است که ایت شعار ها در قیام ها شکل گرفته بسیار می توانست در روند حرکتی قیام ها نقش مهمی ایفا می کرد.شعار یا محمد بود. امام حسین (ع) از این شعار در نبرد و قیام خود استفاده کرده است.امام صادق (ع) در بیانی که در کتاب شریف کافی آمده است می فرماید شعار امام حسین (ع) یامحمد بود وشعار اهل بیت (ع) نیز یا محمد بوده است.از شعاریا منصور امت است این شعار در حرکت های اجتماعی شیعیان شاخص بود نشان می داد که حرکت قیام شیعی است. این شعار برگرفته از پیامبر اکرم (ص) در برخی از غزوه های آن حضرت است. غزوه هایی مانند بدر،خیبر،او امثال آن با شعار یا منصور امت انجام شد در همین راستا یکی از یکی از شعار مهم قیام مختار نیز جمله معروف یا منصور امت مختار پس از آمادگی برای قیام و برنامه برنامه جنگی شبانه به یکی از فرماندهایش دستور داد که شعار یا منصور امت را فریاد کند.
نماد یا لثارات الحسین(ع):
مهم ترین شعار حرکت و قیانم های شیعی ونماد های معروف آن یا لثارات الحسین است.با شهادت امام حسین(ع) ویارانش صفحه خونینی در تاریخ تشیع ورق خورد وسرنوشت و تاریخ تشیع با خون سرخ شهادت امام حسین (ع)آغشته گردید.یاد ونام اونه تنها انگیزه دهنده بود بلکه بسیار جهت دهنده در نهضت های شیعیکه الهام دهنده ی تمامی جنبش های آزادی خواهانه جهان شد.این تراژدی غمبار عالم را فرا گرفت و برای تشیع به تاریخی تبدیل شد که از آن پس یکی از نمادها ونشانه های شیعیان در هر جریان شیعی که در شرایط ظلم و ستم بسرمی برند قیام امام حسین (ع) الهام بخش حرکت آن بود.نماد دیگری که یا لثارات الحسین(ع) می توان یافت آرمان عدالت خواهانه حرکت های شیعی در جهت خون خواهی از قیام امام حسین (ع)و یارانش تشکیل می داد.چنین وضعیتی از نماد شیعیان از نماد شیعیان تاا قیام امام زمان (عج) تا زمان منتقم حقیقی و واقعی قدم به حضور بگذارد ادامه خواهد داشت. نخستین گروهی که این شعار را سر دادند ملائکه که در روز عاشورا به یاری ایشان به قتلگاه وارد شدند اما حضرت را شهید یافتند. این گروه با شعار یا لثارات الحسین(ع)تا ظهورحضرت صاحب الزمان (عج)منتظر خواهند بود.این ادبیات شیعه که همیشه به دنبال عدالت خواهی و خون خواهی امام سوم شیعیان بوده همواره در دنیا و در تمام ادیان آسمانی مورد توجه قرارگرفته و همه آنرا به عنوان یک سمبل ونماد واقعی می شناسندکسانی که به دنبال افتراق بین مسلمانان بوده ومی خواهند مسلمین را در جامعه جهانی بد نام جلوه کنند.همیشه سعی داشتند که پرچم سبز انتظار را طوری دیگری معرفی کنند.نخستین حرکت شیعی که با هدف خون خواهی و انتقام شهدای کربلا سر بلند کردو حرکت توابین که شعاربا لثارات الحسین قیام خود را آغاز نمود.این گروه به فرماندهی سلیمان بن صردخزای قیام خود علنی نمودند که این حرکت به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح(قیام) باشکست مواجه شد و درادامه مختار با همین شعار ونماد وشیعه توانست انتقام شهدای کربلا بگیرد.
الرضا من ال محمد (ص)
از نمادها و شعارهای که در قیام های شیعی فراوان استفاده می شد جمله الرضا من ال محمد بود که می توان گفت درتمام حرکات های سیاسی،نظامی شیعیان این شعار و نماد کاربرد داشته و کارکرد شگفت انگیزی برای جلب توجه عامه مسلمانان به سوی قیام کنندگان داشت.به طور مثال:در قیام عباسیان دکه به موفقیت و قدرت گرفتن آنان منجر شد توانست مردم بی خبر و بی انگیزه عباسیانئرا پیدا کرده و به حمایت از قیام عباسیان گسیل دارد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

نمادها ونشانه های فرهنگی 9 سال 5 ماه ago #109727

باسلام خوب بود متشکرم
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: حجت مداحی شاهخالی