چهارشنبه, 16 خرداد 1403

 



موضوع: حقوق تجارت بین الملل

حقوق تجارت بین الملل 11 سال 3 هفته ago #7115

امروزه همه متفق القولند كه تجارت در توسعه و رشد اقتصادي داراي اهميتي انكار ناپذير است. تجارت بین الملل منجر به تقسيم بين المللي كار و تخصص در بين كشورها شده و زمينه افزايش ارتباطات را در جهان فراهم آورده است. در حال حاضر کشوری از نظر اقتصادی و رفاه عمومی پیشرو است که بتواند در تجارت بین الملل نقش موثری ایفا کند.

به دلیل اهمیت تجارت بین الملل و آمیخته بودن آن با مسائل مختلف حقوقی، در دانشکده های حقوق رشته ای به نام حقوق تجارت بین الملل تاسیس شده است. حقوق تجارت بين‌الملل را مي‌توان مجموعه‌اي از اصول، قواعد و رویه تجاری حاكم بر مبادلات تجاري ميان اشخاص (حقيقي و حقوقي) دانست كه از خصيصه فرامرزي برخوردار است، یعنی داراي عنصري خارجي است.

در متون خارجی از این رشته تحت یکی از این سه نام یاد می کنند: International Trade Law, International Business Law, International Commercial Law. این سه گرایش از نظر محتوی تفاوت چندانی با هم ندارند و هر سه منعکس کننده رشته حقوق تجارت بین الملل هستند. برای اطمینان از اینکه کدام یک از این سه عنوان دقیقا بازتاب همان چیزی است که از حقوق تجارت بین الملل در ذهن ماست، بایستی به دروس ارائه شده در ذیل هر یک از عناوین در دانشکده حقوق مربوطه توجه کرد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: فرناز فروزان

حقوق تجارت بین الملل 11 سال 3 هفته ago #7336

لطفا منبع مطالب ارسالی را ذکر نمایید.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: فرناز فروزان