سه شنبه, 15 خرداد 1403

 



موضوع: سوال : چه چیزی باعث زنده بودن تمدن ایران میشود؟

سوال : چه چیزی باعث زنده بودن تمدن ایران میشود؟ 9 سال 10 ماه ago #96115

آداب و رسوم هر قوم و ملتي، ميراث معنوي و گرانبهاي به يادگار مانده از اجداد و پيشينيان آن قوم و ملت محسوب مي شود. نگاه دوباره و احیای این سنت ها تاثیرات مثبتی در زندگی جوامع داردآداب و رسوم هر قوم و ملتی شناسنامه و هویت آن ملت محسوب می شود و به عنوان عامل مشترک بین مردمان یک قوم، قلوب آن ها را به هم پیوند می زند.
> حفظ و گسترش آداب و رسوم و شناساندن آن به نسل جدید بخشی از گذار از سنت به دنیای مدرن است زیرا نسل امروز باید با شناخت کامل گذشته به آینده رجوع کند و همین امر لزوم حفظ و احیای سنت هایی که در گذز زمان و سینه به سینه به ما رسیده است را الزامی تر می کند.
بسیاری ازمناطق ایران پیشینه تاریخی است که برخی مناطق آن دارای آئین های سنتی هستند که ثبت ملی و بین المللی شده اند و به عنوان میراث و هویت معنوی این خطه برای همیشه حفظ شده اند. احیای ادبیات عامیانه و فرهنگ اصیل و کهن هر قوم، می تواند کمک شایانی به گذر نسل امروز از این بحران بنماید.
> شهرهای کوچک به دلیل حفظ اصالت ها و ارزش های کهن خود می توانند پیشتاز این حرکت و جنبش فرهنگی باشند.فرهنگ سرزمینمان ریشه در تمدن غنی ایرانی اسلامی دارد، و احیای آئین ها و سنت های بومی، معرف هویت و پیشینه درخشان این مرز و بوم و پشتوانه ایستایی این سرزمین در برابر تهاجمات فرهنگی بیگانه باشد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: حسن گل احمدي
مدیران انجمن: حسن گل احمدي