سه شنبه, 15 خرداد 1403

 



موضوع: شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی 10 سال 3 هفته ago #74706

شبکه های اجتماعی:
یک شبکه اجتماعی یک ساختار اجتماعی است که از گروههایی – که عموما ً فردی و اجتماعی هستنند- تشکیل شده است که توسط یک یا چند نوع از همبستگی ها به هم متصل اند. برخی از محققان شبکه ها و شبکه های اجتماعی را عامل تحولات و تغییرات اجتماعی می دانند. دلیل موفقیت این شبکه ها داشتن رنگ و بوی اجتماعی آنهاست از همین رو کاربران با حضور خود صورتی جدید از تعاملات اجتماعی سنتی را به وجود می اورند که شاید تجربه کردن برخی از این تعاملات به دلیل هنجارهای جامعه کاربران غیر ممکن باشد.
این امر به اعتقاد کارشناسان کاربران را تشویق می کند تا فارغ از هنجارهای حاکم بر جامعه پا به چنین جامعه های مجازی بگذارند. اما باید به خاطر داشت که همین کاربران با بنیان اخلاقی که در جامعه دارند وارد چنین محیط هایی می شوند و به تعامل با دیگران می پردازند.
شبکه های اجتماعی به خصوص آنهایی که کاربردهای معمولی و غیر تجاری دارند مکان هایی در دنیای مجازی هستند که مردم خود را به طور خلاصه معرفی می کنند و ارکان برقراری ارتباط بین خود و هم فکرانشان را در زمینه های مختلف مورد علاقه فراهم می کنند.
با توجه به رشد تکنولوژی تلفن همراه، گوشی ها و تبلتها قابلیت اتصال به اینترنت را دارند و نیازی نیست حتما ً یک دستگاه کامپیوتر و خط اینترنت داشته باشند تا به شبکه های اجتماعی مجازی متصل شوند.
در این میان نرم افزارهای تولید شده است که مانند یک خط تلفن همراه عمل می کنند که دیگر نیازی به هزینه تلفن و اس ام اس را ندارند این نرم افزارها اپلیکیشن های است که توسط شرکت های با همین نام به صورت رایگان تولید می شود با استفاده از این نرم افزارها می توانید با دوستان خود که این اپلیکیشن را نصب کرده و به اینترنت متصل هستند به صورت رایگان ارتباط تماس تلفنی و پیامکی داشته باشید.
یکی از این نرم افزارها WeChat است که یک مسنجر محبوب در میان دارنگان گوشی های هوشمند می باشد. استفاده از تمامی امکانات این برنامه کاملا ً رایگان می باشد. پروژه تولید این نرم افزیار در مرکز تحقیقاتی tencent گرانژو در چین در اکتبر 2010 آغاز شد. نام اصلی این نرم افزار weixin می باشد. در سال 2012، wechat توسعه بین المللی خود را آغاز کرد. شروع این کار ابتدا از هنگ کنگ بود و سپس توسعه آن در جنوب آسیا در کشورهای تایلند، اندونزیف مالزی و ... ادامه یافت و کشورهای دیگری نیز به استفاده کنندگان از این نرم افزار پیوستند. Wechat با سرعت چشم گیری کاربران خود را در عرض 433 روز به 100 میلیون نفر رساند در صورتی که نرم افزارهایی مانند فیس بوک کاربران خود را در عرض 1600 روز به این تعداد رسانده اند. این نرم افزار پس از گذشت 10 ماه در سپتامبر 2012 آمار کاربران خود را به 200 میلیون نفر رساند و در ادامه در ژوئن 2013 این آمار به 300 میلیون نفر افزایش یافت. بر اساس آمار کاربران و تعداد دفعات دانلود، wechat به عنوان اولین نرم افزار پیام رسان کاربران و تلفن همراه در سطح جهان شناخته می شود در مارکت اندروید این برنامه به عنوان بهترین مسنجر و راه ارتباطی برای اندروید و ios معرفی شده است.
شما با ستفاده ار wechat می توانید با دوستان خود چه بر اساس شماره تلفن و چه بر اساس آیدی wechat کاملا ً رایگان پیام دهید و تماس تصویری بگیرد همچنین این مسنجر امکان ارسال پیام صوتی را دارد. از دیگر مزیتهای این برنامه امکان اشتراک گذاری لحظات خود با عکس هاست. برای این منظور شما می توانید عکس های مورد علاقه خود را در آلبوم خود در wechat آپلود کنید و پروفایل پیشرفته ای را برای خود تنظیم کنید.


تحقیق از: شکری - سلطانی
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علی احمد الفتی