پنج شنبه, 03 خرداد 1403

 



موضوع: خلاصه کنفرانس چگونگی شکل گیری شبکه های اجتماعی

خلاصه کنفرانس چگونگی شکل گیری شبکه های اجتماعی 10 سال 2 هفته ago #72546

بسمه تعالی
خلاصه ای از تحقیق در س شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی بر پایه اینترنت از قبیل فیس بوک ومای اسپیس دربین جوانان آمریکایی محبوبیت بسزایی کسب کرده اند واین شبکه های اجتماعی درعین حال که فضاهایی هستند که در آنها افراد دوستان جدیدی پیدا می کنند ویا دوستان قدیمی خود را درجریان تغییرات زندگی شان قرارمیدهند در واقع مکانهایی هستند برای تبادل نظر .که د رانها جوانان عقاید ونظرات خود را باهم به اشتراک میگذارند.
خیلی از نها دهای مختلف جهانی واینترنتی با اهداف گوناگون که مهم ترین آنها تجاری وتبلیغاتی است دست به راه اندازی شبکه های اجتماعی زده یا در صدد خرید سهام مهم ترین شبکه های اجتماعی دنیا هستند مثل رقابت اخیر گوگل ومایکروسافت به خاطر سایت های مای اسپیس وفیس بوک.
حدود 4سال پیش بود که مفهوم شبکه های اجتماعی به طور گسترده با حضور اورکات درمیان کاربران ایرانی رواج پیدا کرد و درمدت کوتاهی آن قدر سریع رشد کرد که پس از برزیل وآمریکا ،ایران سومین کشور حاضر در اورکات شد .
دردنیا 24 شبکه اجتماعی پر طرفدار وجود دارد این شبکه ها مجموعاً بیش از یک میلیارد کاربر دارند اگر چه تعامل زیادی بین کاربران آنهاست اما به هر حال رقم بسیار زیادی است .
در خصوص جنس افکار عمومی در شبکه های اجتماعی با ید بگویم افکار عمومی موضوع بسیار پیچیده ا ی د رمباحث ارتباطی است وفرآیندی جاری است که ما به راحتی نمی توانیم نقش آن را درک کنیم.
در مورد این که افکار عمومی د رجوامع سنتی وجوامع قبل از شبکه های اجتماعی وفضاهای مجازی چگونه شکل میگیرد باید بگوئیم مشکل داشتیم ومشکل جامعه ما این بود که باید تحقیق میکردیم ببینیم که این عوامل چه تاثیری بر شکل گیری افکار عمومی دارند .خانواده ،گروهای هم سال ،گروهای اجتماعی ،گروهای اولیه یا ثانویه ،گروهای رسمی وغیررسمی و...اینها قبل از شبکه های اجتماعی ومجازی هستند که در ان زمان هم تعیین تاثیراین شاخص هایی که گفتیم روی افکار عمومی ،تشخیص خیلی سختی بودیعنی یک فرد در جامعه ممکن بوده هم زمان از رهبران فکری تاثیر بپذیرد وهم از خانواده وهم از دوستانش وهم حتی از همکارانش .تعیین این کار خیلی سخت بود چرا چون که ترکیب آن در افراد فرق میکند .
با آمدن فضای مجازی وشبکه های اجتماعی قضیه پیچیده تر از گذشته شده است بنابراین تاثیر فضای مجازی وشبکه ها ی ا جتماعی برروی افراد به عنوان عوامل موثر شکل گیری افکار عمومی اضافه میشود به مشکلات قبلی .
مشکلات قبلی این که فرد د رپذیرش یک فکر بیشتر تحت تاثیر والدینش است باورهای مذهبی اش است اعتقادات دینی اش است باورهای ملی اش است ویا ترکیبی از انهاست .
شبکه های اجتماعی ساختاری اجتماعی است که از گروهایی که عموماً فردی یا سازمانی هستند تشکیل شده است که توسط یک یا چند نوع خاص از وابستگی به هم متصل اند مانند ایده ها – تبادلات مالی ودوستنان وخویشاوندان .
بنابراین شبکه ها ی اجتماعی نقش کلیدی درموفقیت های تجاری وپیشرفت های کاری ایفا می کنند شبکه ها راههایی را برای شرکت ها فراهم میکنند که اطلاعات جمع آوری کنند از رقابت بپرهیزند وحتی برای تنظیم قیمت ها وسایت با هم تبانی کنند.
والسلام
گرد آورنده :علی بی غم – غلامعلی کریمی
تقدیم به استاد گرامی جناب آقای الفتی
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

خلاصه کنفرانس چگونگی شکل گیری شبکه های اجتماعی 10 سال 1 هفته ago #76388

merci kareton khob bod
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

خلاصه کنفرانس چگونگی شکل گیری شبکه های اجتماعی 10 سال 1 هفته ago #76394

merci
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علی احمد الفتی