پنج شنبه, 03 خرداد 1403

 



موضوع: ویژگی های شبکه های اجتماعی

ویژگی های شبکه های اجتماعی 10 سال 2 هفته ago #72486

ویژگی های نسل دوم وب یا شبکه های اجتماعی

نسل اول وب (1990 تا 2000) شامل ایمیل، وب سایت، موتورهای جستجو ، دایرکتوری و چت روم ها می باشند.
نسل دوم وب (2000 تا 2009) : شبکه های اجتماعی یا رسانه های اجتماعی هستند که در کتنار وبلاگ ها، میکروبلاگها، شبکه های دوست یابی، شبکه های اجتماعی، ویکی ها، سایت های اشتراک گذاری، پیام رسان ها، تالارهای گفتگو، گروه های ایمیلی، خبرخوان ها، پادکست ها، به عنوان لینک های عمومی شکل گرفتند.
ویژگی های شبکه اجتماعی عبارتند از :
1.هویت: در شبکه های اجتماعی، به سمت واقعی تر شدن پیش می رود چون هیچکس مایل نیست فرد ناشناس را به لیست دوستان خود اضافه کند اما مثلاً در عصر وبلاگ ها این مسأله تا حد زیادی قابل پنهان کردن بود.
2.به اشتراک گذاری و یادگیری: افراد علاقه مند هستند هر چه سریعتر اطلاعات یا محتوایی را که تولید کرده اند به اشتراک بگذارند.این محتوا ممکن است خبر، فیلم، عکس، مقاله، طنز یادیدگاه شخصی یا تجربیات آنها باشد.
3.بسیج کنندگی و سازماندهی: شبکه های اجتماعی قدرت بسیج کنندگی دارند یعنی می توانند افراد را در یک زمان یا مکان، در محیطی واقعی گرد هم آورند، یا در محیط مجازی به کمین بپردازند.
4.دوستی: عمق دوستی ها بین همکلاسی ها ، همکاران، هم عقیده ها، دوستی با دوستان دوستان، مواردی هستند که در شبکه های اجتماعی قابل توجه هستند.
5.اعتماد: قابلیت اعتماد به شبکه های اجتماعی بیش از وب سایت ها است زیرا اطلاعات ، فیلتر نشده و خام منتقل میشود.
6.حلقه های مخاطبان: به جای مخاطبان انبوه، حلقه هایی کوچک و بزرگ از مخاطبان شکل می گیرد. این حلقه ها در جاهایی با یکدیگرهمپوشانی دارد. تأثیر گذاری هر شبکه بر هر حلقه به تناسب تخصصی بودن یا گرایش خاص آن شبکه است.
7.قدرت کندوسازی: قابلیت لینک دهی و ...
8.استناد و تعمیم : فیلم، عکس، صدا و متونر اصلی رسانه ها، قابلیت استناد و تعمیم رابالا برده است.
9.چند رسانه ای بودن: استفاده از چند رسانه ای ها در شبکه اجتماعی، قابلیت جدیدی است که قدرت این نوع رسانه ها رابالا برده است. فیلم، صوت، عکس، انیمیشن، متن و گرافیک و لینک.
10.ادغام فناوری ها: شبکه های اجتماعی محصول ادغام فناوری های جدید وب 2 هستند، آزاکس، RSS، HTTPS، XML
11.پرستیژ و تشخیص: امروزه افراد، مجریان تلویزیون، اساتید دانشگاه، دانشجویان، روزنامه نگارن، سیاستمداران و هنرمندان به جای آدرس ایمیل یا وب سایت یا وبلاگ، شناسه فیس بوک خود را اعلام می کنند. حتی برنامه های تلویزیونی نیز آدرس فیسبوک دارند.
12. گپ : شبکه ها قابلیت گپ یا همان چت کردن را با خود به همراه دارند.
13.نقد بی رحمانه: شبکه های اجتماعی فضای تعاملی جسور ترین آدم هایی است که فعالیت دراین شبکه ها را نوعی فعالیت مدنی ویا حتی مبارزه مدنی می دانند. لذا از نقد بیرحمانه حاکمیت، سیاستمداران و رسانههای رسمی ابایی ندارند.
14.دنبال کردن و دنبال شدن: دنبال کردن و دنبال شدن افراد امری لذت بخش است.شما نیز دوست دارید دنبال شوید.
15.باز انتشار
16.خردجمعی
17.جهانی بودن (مترجم گوگل)
18.سرگرمی
19.سفارشی شدن
20.جستجو شدن: از طریق ترکیب موتورهای جستجوو با بسیاری از شبکه ها شما می توانید در این فضا همزمان جستجو کنید و جستجو شوید.
21.اطلاع رسانی و خبررسانی
22.رسانه نسل جوان
23.رسانه جایگزین
24.ترکیب با موبایل
25.شفاف شدن بیش از گذشته
26.ابتکار و خلاقیت
27.ساختار دموکراتیک
28.قدرت سرمایه اجتماعی
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

ویژگی های شبکه های اجتماعی 10 سال 1 هفته ago #76387

merci khob bod
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علی احمد الفتی