یکشنبه, 20 خرداد 1403

 



موضوع: نظریه های متقاعدسازی

نظریه های متقاعدسازی 10 سال 1 ماه ago #70106

  • هدی اوزار
  • هدی اوزار's Avatar
  • آفلاين
  • دانشجو
  • ارسال ها: 43
  • Thank you received: 21
نظریه های متقاعدسازی
در زیر به دو مورد از نظریه های متقاعدسازی می پردازیم که عبارتند از: مدل کوشش در خور و مدل
استشهادی – نظام دار

مدل کوشش درخور
این مدل متعلق به پتی و کاچیوپو است. این مدل، در زمینه پردازش اطلاعات و شیوه متقاعد ساختن است. در این نظریه تفکر به عنوان متغیر واسطه ای برای متقاعد شدن محسوب می شود و هر گونه متقاعد شدن و کیفیت آن متکی به شیوه پردازش اطلاعات درباره موضوع است

میزان اعمال کوشش، بسته به میزان ارزش و اهمیتی که افراد برای موضوع قائلند، تفاوت می کند. هر قدر موضوع برای فرد از درجه اهمیت بیشتری برخوردار باشد فرد کوشش فکری بیشتری نیز بذل بررسی اطلاعات مربوط به آن خواهد کرد. اما اگر موضوع از اهمیت چندانی برخوردار نباشد، نیازی هم به اعمال کوشش فکری احساس نخواهد شد

مفهوم درخور در این نظریه به مفهوم برازنده، شایسته و متناسب است. یعنی اعمال سطحی از کوشش (شناختی) برازنده و متناسب با درجه اهمیتی که موضوع نزد افراد دارد. بنابراین اصطلاح کوشش درخور به درجاتی از کوشش های فکری دلالت دارد که فرد بسته به درجه اهمیت موضوع یا ارزشی که ممکن است برای آن قائل باشد (کم یا زیاد)، هنگام پردازش اطلاعات مربوط به آن اعمال می کند
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

نظریه های متقاعدسازی 10 سال 1 ماه ago #71360

ممنون از پاسخ شما
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سعیده حاج علی