خوش آمديد,
مهمان
|
|
1- مدل کوشش در خور
2- مدل استشهادی - نظام دار طبق مدل کوشش در خور نظریه ی پتی و کاچیوپو دو فرآیند مختلف حاصل می شود : 1- شیوه اصلی 2- شیوه ی پیرامونی |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
نظريه هاي متقاعدسازي به دو دسته ي :
1-مدل كوشش درخور 2-استشهادي(نظام دار) تقسيم ميشوند. دراين روش دو فرايند مختلف 1-شيوه اصلي 2-شيوه پيراموني صورت ميگيرد. شيوه اصلي فرايندي به عنوان شيوه ي اصلي شناخته شده است وچنين فرايندي هنگامي روي ميدهد كه دريافت كننده پيام راجالب ،مهم ويا باتقاضاي شخصي خود مرتبط ببيند واينكه هيچ چيز مانع ومزاحم توجه دقيق به پيام نشود دراين موارد مردم ممكن است پيام رابه شيوه ي دقيق ومتفكرانه مورد بررسي قرار داده قدرت استدلال عقلي ومحتواي آن را ارزيابي كنند وچنانكه واكنش هاي انها نسبت به موضوع مطلوب باشد نگرش فردي درباره ي ان ممكن است تغييركند وترغيب واقناع ايجادشود. شيوه پيراموني:فرايندي كه به عنوان شيوه پيراموني شناخته شده وبراساس ان ادمي بهنشانه هاي ظلهري متقاعدكننده پاسخ مي دهدودرنتيجه نگرش خود را عوض مي كنددراين شيوه ممكن است پيام گيران چنين تلقي كنند كه پيام غيرجالب ونامربوط است انگاه انگيزه اي براي پردازش دقيق ان نخواهند داشت دراين حالت اين بدان معني نيست كه پيام ها تاثيري به جانمي گذارند بلكه برعكس متقاعدشدن همچنان ممكن است ايجاد شوداما اين بار نه باشيوه هاي اصلي بلكه به شيوه ي پيراموني. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
پاسخ به سوال براساس نظريه كوشش درخور متقاعدسازي به چه روشهايي صورت مي گيرد؟
دراين روش دو فرايند مختلف 1-شيوه اصلي و 2-شيوه پيراموني شيوه اصلي فرايندي عنوان شيوه ي اصلي شناخته شده است وچنين فرايندي هنگامي روي ميدهد كه دريافت كننده پيام راجالب ،مهم ويا باتقاضاي شخصي خود مرتبط ببيند واينكه هيچ چيز مانع ومزاحم توجه دقيق به پيام نشود دراين موارد مردم ممكن است پيام رابه شيوه ي دقيق ومتفكرانه مورد بررسي قرار داده قدرت استدلال عقلي ومحتواي آن را ارزيابي كنند وچنانكه واكنش هاي انها نسبت به موضوع مطلوب باشد نگرش فردي درباره ي ان ممكن است تغييركند وترغيب واقناع ايجادشود. شيوه پيراموني:فرايندي كه به عنوان شيوه پيراموني شناخته شده وبراساس ان ادمي بهنشانه هاي ظلهري متقاعدكننده پاسخ مي دهدودرنتيجه نگرش خود را عوض مي كنددراين شيوه ممكن است پيام گيران چنين تلقي كنند كه پيام غيرجالب ونامربوط است انگاه انگيزه اي براي پردازش دقيق ان نخواهند داشت دراين حالت اين بدان معني نيست كه پيام ها تاثيري به جانمي گذارند بلكه برعكس متقاعدشدن همچنان ممكن است ايجاد شوداما اين بار نه باشيوه هاي اصلي بلكه به شيوه ي پيراموني. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|