چهارشنبه, 16 خرداد 1403

 



موضوع: در خدمت كاربران شبكه هاي اجتماعيGPS

در خدمت كاربران شبكه هاي اجتماعيGPS 10 سال 3 هفته ago #73856

GPS در خدمت سارقان
در سال هاي اخير فعال كردن خدمات مكان‎ياب يا gps از سوی كاربران شبكه هاي اجتماعي متداول شده است. اين خدمات به كاربران امكان مي دهد تا دوستان و آشنايان‌شان را نسبت به موقعيت خود و محل قرارگيري‎شان مطلع كنند، اما چنين سرويس هايي به دزدان و سارقان هم امكان سوءاستفاده مي دهد و تاكنون دزدي هاي مختلفي با سوءاستفاده از اين سرويس روي داده و گزارش شده است. با توجه به اطلاعات كم بچه ها در اين زمينه ها اين خطر هم به طور جدي آنها را تهديد مي كند.

به طور كلي دختران بيش از پسران توصيه ها و نصيحت هايي در مورد خطرات شبكه هاي اجتماعي دريافت مي كنند. البته اين مسئله بديهي است چون در اين شبكه ها دختران بيش از پسران با خطر سوءاستفاده مواجه هستند. اين توصيه ها مسائلي همچون نحوه انتخاب دوستان، تنظيمات مربوط به حريم شخصي و حفاظت از اطلاعات را در بر مي گيرد. در مقابل والدين پسرها كمتر در مورد دوستان مناسب و خطرات مربوط به زورگيري آنلاين صحبت مي كنند.

با بالارفتن سن پسرها ميزان دخالت والدين در مورد موارد فوق كمتر و كمتر مي شود و در عوض آنان در مورد مسائلي همچون پست ها و نوشته هاي فرزندانشان در اين سايت ها و همين طور تاثير اين مطالب بر شهرت و اعتبار خود و دوستان و آشنايانشان صحبت و اظهار نظر مي كنند.

مايكروسافت براي انجام اين بررسي از نظرات 1051 نفر از والدين آمريكايي كودكان 5 تا 17 ساله كه به اينترنت دسترسي داشته اند، استفاده كرده است. از والديني كه بيش از يك فرزند 5 تا 17 ساله داشته اند، خواسته شده تا تنها در مورد فرزندي اظهار نظر كند كه بيشتر از ديگري از اينترنت و شبكه هاي اجتماعي استفاده مي كند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

در خدمت كاربران شبكه هاي اجتماعيGPS 10 سال 3 هفته ago #73949

ممنون از مطالب مرتبط با موضوع شما
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سعیده حاج علی