سه شنبه, 15 خرداد 1403

 



موضوع: مای‌اسپیس

مای‌اسپیس 10 سال 2 ماه ago #66579

مای‌اِسپِیس (MySpace) یک وب‌گاه شبکه اجتماعی است که دفتر مرکزی آن در بورلی هیلز، کالیفرنیا در کشور آمریکا جای دارد. دفتر مای‌اسپیس در ساختمانی مشترک با شرکت مالک آن یعنی نیوز کورپ دیجیتال مدیا قرار دارد که آن شرکت نیز متعلق به شرکت بزرگ رسانه‌ای نیوز کورپوریشن است.

مای اسپیس، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی موجود در فضای مجازی است. اين پايگاه قبل از ظهور فيس‌بوک محبوب‌ترین و پربازدیدترین شبکه اجتماعی در سطح جهان به شمار می‌آمد، ولی در حال حاضر رتبه اول را به فيس‌بوک داده است.
در سال 2003 چند نفر از کارمندان شرکت eUniverse (2) که عضو پايگاه شبکه اجتماعی نو ظهور آن زمان فردندستر(Friendster) شده بودند، به این نتيجه رسیدند که این پايگاه قابلیت‌های بالقوه فراواني را دارا است و می‌تواند به صورت گسترده‌تری خدمات‌رسانی کند. در نتیجه، آن‌ها شروع به طراحی پايگاه جدیدی کردند و نام آن را مای اسپیس نهادند.
نسخه اوليه آن طی ده روز آماده و راه‌اندازی شد و اولین مشترکان اين پايگاه کارمندان شرکت ای‌یونیورس بودند. در مرحله بعد با استفاده از مشترکان شرکت ای‌یونیورس که بالغ بر20 میلیون کاربر می‌شد، اقدام به جذب مخاطب برای پايگاه خود کردند. با بالا گرفتن کار مای اسپیس در سال 2005 رابرت مرداخ(3) رئیس کمپانی نیوز کرپیریشن(News Corporation) با پرداخت مبلغ 580 میلیون دلار مای اسپیس را از آن خود کرد.
در سال 2006 نسخه مخصوص برای کاربران بریتانیایی راه‌اندازی شد و به دنبال آن نسخه کاربران چینی و بقیه کشورها نیز راه اندازی شد.
با اوج‌گیری پايگاه فيس‌بوک، در بین سال‌های 2007 تا 2008 مای اسپیس نسخه جدید پايگاه خود را برای عقب نماندن از فيس‌بوک راه اندازی کرد.
در حال حاضر، دفتر مرکزی مای اسپیس در بورلی هیلز کالیفرنیا(Beverly Hills, California) قرار دارد و بیش از 1000 کارمند در آن به فعالیت مشغول می‌باشند و هم اينك حدود 200 میلیون کاربر دارد.که تعداد قابل توجهی از آن‌ها آمریکایی می‌باشند. بیشتر کاربران مای ‌اسپیس جوان هستند و تعداد کمتری کاربر در این پايگاه نسبت به گذشته فعالیت می‌کند. کاربرانی که هنوز در شبکه‌ اجتماعی مای‌ اسپیس فعالیت می‌کنند، گفته‌اند استفاده آن‌ها نسبت به قبل کاهش داشته است. مای اسپیس در برهه‌ای از زمان جزو سه سایت پرطرفدار آمریکا بود؛ ولی امروزه جایگاه خود را از دست داده و به رده يازدهم سقوط کرده است.

مای ‌اسپیس بر خلاف فيس‌بوک که سایت خود را به زبان‌های مختلف منتشر می‌کند، راه متفاوتی را در پیش گرفته است. این شرکت فقط در کشورهایی دفتر باز می‌کند که می‌داند دلارهای تبلیغاتی در آن‌ها حاضر هستند و در ضمن، امکان دوست شدن کاربران قبلی با کاربران جدید نیز وجود دارد. این راهبرد باعث کند شدن سرعت رشد در بازارهای جدید می‌شود؛ ولی مدیران آن اعتقاد دارند که به این ترتیب در نهایت، پايگاه‌هاي محلی بسیار خوبی خواهند داشت.
كاربران پايگاه اينترنتي مای ‌اسپیس از گستره وسیعی از خدمات متنوع و رایگان از قبيل: امكان فرستادن و دریافت پیغام، بازی‌های رایآن‌های، وبلاگ‌نویسی، تالارهای گفتگو و مواردی از این نوع برخوردار می‌شوند و صاحبان این وب‌سایت نیز درآمد ناشی از جلب آگهی‌های اینترنتی در صفحات مختلف خدمات مای ‌اسپیس را تصاحب می‌كنند. همچنین سرویس موسیقی مای ‌اسپیس از جمله بخش‌های پرطرفدار این شبکه اجتماعی است که تعداد بسياري موسیقی‌دان و گروه موسیقی در آن عضو هستند و کاربران گسترده پايگاه از آن استفاده می‌کنند.
شبکه اجتماعی مای اسپیس امکان مشاهده ویدیو را برای آن دسته از اعضایی که با استفاده از دستگاه‌های قابل حمل به این پايگاه دسترسی می‌یابند نیز فراهم کرده است. ویدیوهای مای اسپیس به‌ جای دانلود شدن در تلفن‌های همراه، ارسال یا به صورت مستمر پخش می‌شوند. کلیپ‌های ویدیویی موجود در صفحات اعضای شبکه اجتماعی مای اسپیس برای مشاهده در دستگاه‌های قابل حمل از جمله بلک بری بولد، نوکیا N95، وایژر ال جی و اینستنک سامسونگ، قابل دسترس هستند. اعضای موبایل این شبکه علاوه بر مشاهده ویدیو در صفحه خانگی یا صفحه دوستانشان می‌توانند ویدیوهای حرفه‌ای سرویس‌ها و پايگاه‌هاي دیگر را نیز مشاهده کنند. این سرویس رایگان با تبلیغات پشتیبانی می‌شود. مای اسپیس و بسیاری از شرکت‌های دیگر در تلاش برای بهره‌برداری از بازار کوچک، اما در حال رشد تبلیغات تلفن همراه هستند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سعیده حاج علی