چهارشنبه, 16 خرداد 1403

 



موضوع: خلاصه ای از شنبه 93/09/01سواد رسانه ای

خلاصه ای از شنبه 93/09/01سواد رسانه ای 9 سال 6 ماه ago #104530

با سلام
در این جلسه در مورد عناصر سواد رسانه ای بحث شد.۱- دسترسی : زمانی که از سواد رسانه ای حرف می شود باید تمام عوامل را در نظر بگیریم دسترسی فرایندی اجتماعی و پویاست و عمل فعالانه ای را دربر می گیرد. زمانی که دسترسی در شکل ابتدایی صورت می گیرد فرصتی ایجاد می شود تا سواد رسانه ای رشد و توسعه یابد و مخاطب به صورت مداوم و به شکل معنی داری شیوه دسترسی خود به پیام رسانه ها را به روز کند حتی در این زمینه دانش و آگاهی خود را ارتقا دهد.
۲- تحلیل : در حال حاضر مهارت های تحلیل پیام در اینترنت توسط مخاطبان چندان رشد نیافته است و عموم مردم در حال ارتقای سواد رسانه ای خود در زمینه پیام های وسیع و گوناگون اینترنت هستند تا با دانش نسبی بتوانند از میان انبوهی از پیام ها دست به گزینش بزنند و آن ها را تفسیر کنند.علاوه بر تحلیل پیام نیاز به آموزش نیز دارد.
۳- ارزیابی. هدف از بررسی سواد رسانه ای و موضوعاتی که به آن پرداخته می شود باید مورد ارزیابی و سنجش قرار گیرد.
۴- ایجاد محتوا: بحث در مورد این نکته که افراد از طریق سواد رسانه ای می توانند محتوای آنلاین خلق و مفاهیم مورد نظر خود را با یکدیگر مبادله کنند مورد توجه بسیاری از صاحب نظران سواد رسانه ای بوده است.
سواد رسانه ای مقوله نیست،سواد رسانه ای مقوله ای مانند یک جعبه نیست که بتوان در آن گنجید یا نگنجید،در مقابل سواد رسانه ای مانند دماسنجی که دارای درجه بندی است یک پیوستار تلقی می شود، ابتدا و انتها ندارد.
ب- سواد رسانه ای چند بُعدی است ، در بر گیرنده ابعاد دیگری چون احساسی، زیبایی شناختی و اخلاقی نیز باشد.
با تشکر از شما
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: حسن گل احمدي
مدیران انجمن: حسن گل احمدي