خوش آمديد,
مهمان
|
|
ماهیت جستجوی اطلاعات:
مصرف کننده. ماهیت جستجوی اطلاعات: 1- کاوش درونی اطلاعات 2- کاوش بیرونی اطلاعات – بر اساس این دو کاوش سه نوع تصمیم گیری را انجام می دهیم: 1- تصمیم گیری صوری 2- تصمیم گیری محدود 3- تصمیم گیری گسترده انواع اطلاعات در فرآیند جستجوی اطلاعات: 1- معیارهای مناسب و قابل ارزیابی: یکی از اهداف بالقوه فرآیند جستجوی درونی و بیرونی اطلاعات تشخیص معیارهای قابل ارزیابی است. نهادهای دولتی و سازمان های حمایت از مصرف کنندگان می خواهند که مصرف کنندگان از معیارهای قابل ارزیابی مناسب استفاده کنند و در این مورد دائماً به آنها هشدار می دهند. 2- گزینه های مناسب: راه حل های بالقوه ای که مصرف کننده با جستجوی درونی آنها را یافته است بعبارت دیگر آنها مجموعه آگاهی فرد باشند که شامل 3 قسمت است 1- مجموعه فرایند فراخوانده شده 2- مجموعه نامناسب 3- مجموعه خنثی مجموعه فراخوانده شده: شامل محصولات یا نام های تجاری است که فرد آنها را بعنوان راه حل هایی برای برطرف کردن مسئله خاص خود انتخاب کرده است و با توجه به موقعیت استفاده قابل تغییر است. نام های تجاری که به نظر شما نامناسب هستند وآنها را از لیست خود حذف می کنید مجموعه نامناسب نامیده می شوند. و شامل نام های تجاری است که مصرف کننده به آنها علاقه ندارد و از آنها اجتناب می کند. و مجموعه خنثی که مصرف کننده نسبت به آنها بی تفاوت است در مجموعه خنثی، مصرف کننده اطلاعات مناسب و مثبت را جذب می کنند و نسبت به آنها توجه نشان می دهد، اما داوطلبانه در جستجوی این اطلاعات برنمی آیند 3 ویژگی های گزینه ها: مصرف کننده باید برای انتخاب از میان نام های تجاری که در مجموعه فراخوانده شده وی قرار گرفته اند آنها را با توجه به معیارهای ارزیابی باهم مقایسه کند و این فرآیند نیازمند آن است که مصرف کننده اطلاعاتی را در مورد هر کدام از نام های تجاری و با توجه به معیارهای ارزیابی جمع آوری کند. مصرف کننده به 3 دلیل به کاوش بیرونی و درونی اطلاعات می پردازد: 1- انتخاب مناسب ترین معیارهای ارزیابی 2- انتخاب راه حل های بالقوه موجود 3- انتخاب ویژگی های راهکارهای مناسب پنج منبع اصلی کسب اطلاعات که در دسترس مصرف کننده قرار دارند 1-حافظه: حافظه فرد از جستجوهای گذشته، تجارب فردی، و نتایج حاصل از یادگیری با میزان درگیری اندک 2- منابع شخصی: نظیر دوستان، خانواده و سایرین 3- منابع مستقل: مجلات، سایر گروه های مصرف کنندگان و نهادهای دولتی 4- منابع بازاریابی: فروشندگان، وب سایت ها و آگهی های تبلیغاتی مرتبط با کامپیوتر 5- منابع تجربی: بازرسی و تست مستقیم محصول توسط خود |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
با سلام و تشکر ، مطالب ارسالی در خصوص بخشی از فرایند تصمیم گیری خریدمشتریان می باشد که در جلسات قبل بررسی و تدریس شده است.
موفق باشید صفرلی |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|