دوشنبه, 21 خرداد 1403

 



موضوع: خلاصه جلسه هفتم درس مديريت راهبردي در سازمان

خلاصه جلسه هفتم درس مديريت راهبردي در سازمان 9 سال 11 ماه ago #91116

«خلاصه جلسه هفتم»


مراحل مديريت استراتژيك:
درك و شناخت دقيق و جامع از محيط بيروني و مطالعه عواملي كه به نوعي فعاليت هاي سازمان را تحت تاثير قرار مي دهند تدوين استراتژي مناسب براي تلاشهاي آتي سازمان در راستاي تحقق اهداف تبديل استراتژي انتخابي به فعاليتهاي اجرايي سازمان به صورت استراتژيك پايش مناسب براي كنترل استراتژيك روند بكارگيري استراتژي ها و در نهايت ارزيابي استراتژيك فعاليتهاي انجام شده در يك دوره معين

استراتژي بازاريابي محصول :

ترکيبي از خصوصيات کالا- نوع – علامت تجاري بسته بندي و دسترسي به خدمات مي باشد تا شرکت يا سازمان نيازهاي بازار هدف را تأمين و به اهداف سوددهي نايل گردد.
استراتژي بازاريابي:
قيمت – توزيع و ترفيع – توليد و خدمات که اين تصميمات را در نظر مي گيرد – استراتژي توليد و عمليات وظيفه مديران توليد طراحي و مديريت فرآيندهاست و خدماتي را بايد ارائه دهند که محصول ما نسبت به رقيب بهتري داشته باشند .
استراتژي توليد و عمليات :
تضمين کيفيت و برنامه ريزي و زمان بندي و انتخاب تکنولوژي و تجهيزات و موقعيت تسهيلات خط مشي و سياست هاي قدرت کار و طراحي منابع را در تصميات در نظر مي گيرد.
استراتژي تحقيق و توسعه :
در اين استراتژي تعيين موقعيت و اولويت پروژه اي و تمرکز تحقيقاتي و روابط با سازمان هاي تحقيقاتي بيروني را در تصميمات در نظر مي گيرد .
استراتژي سيستم عملياتي :
حداقل براي عمليات، طرح ريزي و کنترل فعاليت هاي تجاري ضروري هستند را در اختيار سازمان مي گذارد در اين استراتژي يکپارچه سازي و توانمند سازي سخت افزاري در سازمان روابط مشتريان و تهيه کنندگان و سرمايه گذاري در تکنولوژي جديد و استفاده از استراتژيک از اطلاعات داخلي و خارجي را در تصميمات در نظر مي گيرد.
استراتژي منابع انساني :
نيروي انساني در هر سازمان ارزشمند ست استخدام و جذب و ارزيابي و پرورش نيروي انساني دستمزد و حقوق و مزايارا در تصميمات بايد در نظر گرفت.
استراتژي منابع مالي شامل سرمايه گزارش دهي مالي به سهامداران و حداقل بازدهي سرمايه گذاري و تخصيص هزينه هاي سرباز را در تصميمات در نظر مي گيرد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: سیاوش دانیالی
مدیران انجمن: سیاوش دانیالی