چهارشنبه, 16 خرداد 1403

 



موضوع: نیویورک تایمز حدود ۷۰۰۰۰۰ مشترک آنلاین دارد

نیویورک تایمز حدود ۷۰۰۰۰۰ مشترک آنلاین دارد 10 سال 2 هفته ago #79092

ناشرین کتاب نیز با قواعد جدید بازار رسانه هماهنگ می شوند. فراگیر شدن تبلت ها و رواج یافتن فروش کتاب الکترونیک ( e-book ) فروش ناشرین کتاب را با رشد همراه کرده است. فروش در بازار کتاب رشدی صعودی دارد. اما طبق گزارش پی دبل یو سی ( PWC ) سهم رشد فروش کتاب الکترونیک ۱۴ درصد بوده است. این سهم در آمریکا به رقم ۳۰ در صد می رسد. رشد در فروش کتاب الکترونیک از سود های بسیار بزرگ ناشرین خبر می دهد. بزرگی سود از فروش کتاب الکترونیک مربوط به حذف شدن مخارج چاپ ٬ پخش و نگهداری نسخه های چاپی می باشد. برایان مورِی ( Brian Murray ) مدیر انتشارات بزرگ هارپر کالینز ( Harper Collins ) پیش بینی می کند که خرید کتاب سهمی ۴۰ در صدی از فروش محصولات فرهنگی را به خود اختصاص خواهد داد.
در این میان رسانه هایی که درآمدشان وابسته به تبلیغات چاپی می باشد در بدترین موقعیت قرار گرفته اند. بدون شک قیمت تبلیغات دیجیتال در فضای مجازی قابل مقایسه با قیمت تبلیغات رو کاغذ های گلاسه ی براق و خوش آب و رنگ نمی باشد. این واقعیت بخش عمده ای از درآمد های رسانه هایی که متکی به فروش فضای تبلیغاتی شان هستند را از میان برده است.روزنامه ها نمونه ای از رسانه های متکی به تبلیغات هستند. امروزه تبلیغات طبقه بندی شده به طور کل به بخش وب منتقل شده است. هم چنین تبلیغات ویدیویی و متحرک گران تر از تبلیغات ثابت هستند. به همین دلیل روزنامه ها بخشی از سایت های خود را به تبلیغات ویدیویی اختصاص داده اند.
روزنامه ها برای حل مشکلات مالی شان تلاش می کنند تا حق عضویت دیجیتال را به مخاطبان بفروشند. روزنامه ی نیویورک تایمز حدود ۷۰۰۰۰۰ مشترک آنلاین دارد. اما روزنامه های معدودی در این حوزه موفق به نظر می رسند. به گفته ی کریستوفر وُلمِر ( Christopher Vollmer ) از شرکت مشاوره ای بوز ( Booz & Co ) شرکت های رسانه ای تنها در صورتی کارکردی سودمند خواهند داشت که دست کم از دو کانال مختلف برای خود ایجاد در آمد کرده باشند. در نتیجه روزنامه ها در حال توسعه بخش های جدیدی برای ایجاد درآمد هستند. کنفرانس های خبری و مارکتینگ را می توان دو حوزه ی جدیدی دانست که در ساختار روزنامه ها ایجاد شده اند. روزنامه های آمریکایی در سال گذشته حدود ۱۰ درصد از درآمد های کلی شان که معادل با ۳ بیلیون دلار می باشد را از محل این دو حوزه جدید فعالیت شان تامین کردند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: سیاوش دانیالی
مدیران انجمن: سیاوش دانیالی