سه شنبه, 22 خرداد 1403

 



موضوع: وبلاگ

وبلاگ 10 سال 5 ماه ago #49416

از گذشته‌های دور انسان سعی در برقراری ارتباط با همنوعان خود داشته است. این ارتباط می‌تواند منجر به تبادل افکار، عقاید، نظرات و … به یک فرد دیگر شود. بدین ترتیب انسان در یک محیط اجتماعی همواره سعی در رساندن پیام به مخاطبان خود را دارد.
با پیشرفت فناوری‌ها نوع برقراری ارتباط ها هم متفاوت شد طوری که امروزه دیگر سهولت برقراری ارتباط بسیار نمود دارد. از این رو هر کسی نیاز دارد تا خبرگزاری خود را داشته و اقدام به انتشار محتوای خود کند. در این نوشته تعریفی از وبلاگ نویسی را به شما ارائه می‌دهیم.

یکی از محیط هایی که امروزه رشد زیادی برای برقراری ارتباط بین انسان ها و جوامع انسانی دارد، شبکه جهانی اینترنت است. اینترنت متشکل از میلیون ها و شاید تعداد بیشتری رایانه است که به صورت یک شبکه منسجم در آمده است. امروزه ارتباطات از طریق این شبکه دیگر امری ضروری و واجب است.

سایت های اجتماعی، پست های الکترونیک، خبرگزاری‌ها و … جزئی از این شبکه غول پیکر هستند که وبلاگ ها هم جزئی نه چندان کوچک از این شبکه‌اند. افراد به وبلاگ به عنوان یک محیط شخصی در این شبکه نگاه می‌کنند طوری که ضرورت داشتن یک وبلاگ یا فراتر از آن غیر قابل انکار است. وبلاگ‌ها دیگر محدود به محیط مجازی نیستند و در راه رسیدن به اهدافی والاتر از این هستند.

پس اگر بخواهیم تا اینجای مبحث یک تعریف جامع و ساده ای از وبلاگ داشته باشیم می توان گفت که، وبلاگ یک محیط مجازی بروی شبکه اینترنت است که فرد یا افرادی مبادرت به انتشار محتوای خود در جهت برقراری ارتباط با مخاطب خود می‌کنند. این محتوا می‌تواند شامل متن، پرونده، عکس، صوت، فیلم و .. باشد که فرد دارنده وبلاگ می‌خواهد آنها را با بازدیدکنندگان خود به اشتراک بگذارد و در خیلی از مواقع نظر آنها را هم بداند. پس وبلاگ یک محیط فعل و انفعالی است که از حالت خشک و ساکن به دور است.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: بهنوش محتشمی