چهارشنبه, 23 خرداد 1403

 



موضوع: چهاردهمين نمايشگاه بين المللي صنايع مخابرات و اطلا

چهاردهمين نمايشگاه بين المللي صنايع مخابرات و اطلا 10 سال 6 ماه ago #43857

ارائه کننده تحقیق: زینب کرم اشتیانی --حمیده اسکندری - امیر آرش خشنو - فاطمه قدیم ملالو - مریم رضایی
چهاردهمين نمايشگاه بين المللي صنايع مخابرات و اطلاع‌رساني(ايران تله كام ۲۰۱۲)

در باره چهاردهمين نمايشگاه بين المللي صنايع مخابرات و اطلاع‌رساني(ايران تله كام ۲۰۱۲)

بی‌تردید در تمام طول تاريخ بشری، ارتباطات و تبادل اطلاعات همواره به‌ عنوان يكی از مهم‌ترين موضوعات مطرح برای بشر بوده است.
درجوامع ابتدائي، لزوم برقراري ارتباط با ديگر جوامع دور و نزديك بمنظور پاسخگوئي به نيازهاي اوليه از قبيل تامين مايحتاج، داد وستد و... ايجاب مي‌نمود تا انسان‌ها تلاش نمايند از تمامي امكانات ارتباطي موجود نهايت استفاده را جهت رفع نيازهاي خود ببرند و با توسعه و گسترش جوامع كه نهايتاً به تشكيل كشورها و دولت‌ها انجاميد، و به دنبال آن بهبود زندگي و ارتقاء سطح معيشتي جوامع به مرور زمان، ابداع و استفاده از راهكارهاي مناسب‌تر و نوين ارتباطي لازم مي‌بود تا انسان‌ها از اين طريق بتوانند به رفع نيازهاي فزاينده خود جامه عمل بپوشانند و به رفاه و پيشرفت هر چه بیشتری دست یابند.

در عصر حاضر و جوامع كنوني با توسعه دانش بشري در زمينه‌ها و شاخه‌هاي گوناگون، نياز به دسترسي و تبادل اطلاعات در زمينه‌هاي مختلف و ايجاد ارتباطات هر چه بيشتر گرديده است تا جائيكه در هزاره سوم ميلادي كه از آن بعنوان «عصر ارتباطات» نيز ياد مي‌شود، ارتباطات و استفاده از فناوری اطلاعات در عرصه‌هاي گوناگون صنعتی، علمی-پژوهشی، تجاری، فرهنگی و.... نقش بسيار مهم و حساسي را ایفا می‌نمایند.

از سوی دیگر اطلاعات و ساز و كارهاي دسترسي به آن در جهان امروز، به مهم‌ترين سرمايه تبديل شده‌اند و نقش محورى براى رسيدن به توسعه و پيشرفت را دارا هستند.
آثار و نتایج اقتصادی صنعت مخابرات و ارتباطات با تاثیر گذاری در حوزه‌های صنعت، تجارت، کشاورزی پزشکی، حمل و نقل و محیط زیست، فرهنگی و... بر هیچکس پوشیده نیست. صنعت مخابرات، ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور خود در حوزه اقتصادی و تجاری کشورها موجب تسهیل فعالیت‌ها تا رسیدن به نتیجه نهایی می‌شود و به جریان اقتصادی، سرعت و شتاب می‏بخشد.

تحقیق دوم


ارائه کننده تحقیق : زینب کرم اشتیانی --حمیده اسکندری - امیر آرش خشنو - فاطمه قدیم ملالو - مریم رضایی
نماي جهاني كارآفريني

ديدبان جهاني كارآفريني (GEM) ائتلافي غيرانتفاعي از گروه‌هاي علمي ـ پژوهشي مي‌باشد كه هدف آن ارزيابي و ارائة داده‌هاي پژوهشي معتبري در سطح بين‌المللي در خصوص فعاليت كارآفرينانه است.
فعاليت GEM در سال 1997 توسط دانش‌پژوهان انگليس، امريكا، فنلاند و ايرلند در كالج بابسون و مدرسه بازرگان لندن و با حمايت كامل از سوي مركز راهبري كارآفريني كافمن (بنياد كافمن) آغاز گرديد.
هر يك از تيم‌هاي ملي GEM اطلاعاتي را از طريق پرسشنامه‌هاي يكساني از جمعيت بالغ جمع‌آوري مي‌كنند. اين اطلاعات مبناي محاسبه فعاليت كارآفرينانه كل (TEA) است. شاخص TEA از دو قسمت و بر مبناي نمونه جمعيت بين 18 تا 64 سال تشكيل شده است:
الف) فعاليت‌هاي اقتصادي نوشكفته: شامل جمعيت افرادي كه فعالانه درگير ايجاد يك كسب‌وكار جديد هستند. افراد مي‌توانند مالك تمام و يا قسمتي از اين كسب‌وكار باشند و تا مدت سه ماه هيچ‌گونه حقوق و دستمزدي پرداخت نكرده باشند. اين بنگاه در مرحله تكوين و يا راه‌اندازي قرار دارد.
ب) بنگاه‌هاي اقتصادي جديد: شامل جمعيت اشخاصي كه فعالانه درگير مديريت يك كسب‌وكار جديد هستند. اين افراد مي‌توانند مالك تمام و يا قسمتي از اين كسب‌وكار باشند و فقط براي مدت 42 ماه حقوق و دستمزد (شامل مالكان) پرداخت كرده‌اند

موضوع تحقیق : مدیریت
مدیریت فرایند به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع مادی و انسانی در برنامه‌ریزی، سازماندهی، بسیج منابع و امکانات، هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمانی و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول صورت می‌گیرد
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علی احمد الفتی