سه شنبه, 15 خرداد 1403

 



موضوع: فصل اول

فصل اول 10 سال 2 ماه ago #66185

فصل اول: به دنیای حسابداری خوش آمدید
اطلاعات حسابداری
شما به احتمال زیاد یک مفهوم کلی از حسابداری میدانید. اطلاعاتی در مورد معاملات و وقایع از یک کسب و کار , گرفته و خلاصه شده در گزارشها که توسط افراد علاقه مند در نهاد استفاده می شود. اما، شما به احتمال زیاد پیچیدگی انجام این کار درک نمی کنید. در این عمل، ترکیب استعداد , دانش و اندازه گیری های فنی هنری است که تنها می تواند به طور کامل از طریق مطالعه گسترده ای باعث درک این موضوع شود . در این فصل ، شما مطالعه خود را از حسابداری با نگاه کردن به ساختار کلی حسابداری و استخوان بندی پایه از گزارش را آغاز میکنید.
تعاریف
به نظر مناسبتر است که با یک تعریف رسمی تر از حسابداری شروع کنیم: حسابداری مجموعه ای از مفاهیم و تکنیک های است که برای اندازه گیری و گزارش اطلاعات مالی در مورد یک واحد اقتصادی استفاده می شود. واحد های اقتصادی به طور کلی به عنوان یک شرکت جداگانه در نظر گرفته میشوند. این اطلاعات از انواع مختلفی به اشخاص علاقه مند گزارش شده است. این خدمات عبارتند از مدیران کسب و کار ، صاحبان ، طلبکاران ، واحدهای دولتی ، تحلیلگران مالی، و حتی کارکنان . در یک راه یا دیگری ، کاربران اطلاعات حسابداری تمایل دارند که در مورد منافع خود در نهاد نگران باشند.
مدیران کسب و کار نیاز به اطلاعات حسابداری برای تصمیم گیری دقیق رهبری دارند . سرمایه گذاران امیدوارند که سودهایشان در نهایت امکان توزیع کسب و کار را فراهم سازد. ( به عنوان مثال ، " سود سهام " ) . طلبکاران همیشه در مورد توانایی واحد رسیدگی به بازپرداخت تعهدات خود نگران هستند . واحد های دولتی نیاز به اطلاعات برای وضع مالیات و تنظیم کردن , دارند . تحلیلگران از اطلاعات حسابداری استفاده میکنند تا شکل نظرات که بر پایه توصیه های سرمایه گذاری است انجام شود . کارکنان می خواهند برای پیشبرد فرصتهای شغلی فردی خود برای شرکت های موفق کار کنند ، و آنها اغلب پاداش و یا گزینه های گره خورده به عملکرد شرکت داشته باشند. حسابداری اطلاعات در مورد نهادهای خاص به برآورده شدن نیازهای همه این اشخاص علاقه مند کمک می کند .
تنوع اشخاص علاقه مند به تقسیم منطقی در این رشته از حسابداری می شود: حسابداری مالی و حسابداری مدیریتی . حسابداری مالی در رابطه با گزارش های خارجی به اشخاص خارج از شرکت است . در مقابل، حسابداری مدیریتی در درجه اول نگران ارائه اطلاعات برای مدیریت داخلی است. در وحله اول ممکن است مشکل , دیدن تمایز باشد؛ در آخر، واقعیت های مالی گزارش نشده است ؟ پاراگراف زیر به بررسی دقیق تر تفاوتها میپردازد .
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: الهام حیرت سجادی