پنج شنبه, 03 خرداد 1403

 



موضوع: توافق فرهنگی ایران و عمان

توافق فرهنگی ایران و عمان 10 سال 5 ماه ago #46776

به گزارش ایرنا، عبدالمنعم بن منصور الحسنی وزیر اطلاع رسانی عمان، ضمن دیدار با علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با «عزت الله ضرغامی» رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و «محمد باقر خرمشاد» رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدارها، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و اطلاع رسانی عمان، در ملاقات و مذاکرات خود، ضمن گفت و گو در خصوص موضوعات مورد علاقه دو جانبه و منطقه ای، تفاهم نامه ای را در 10 بند در تاریخ 16/6/92 امضا کردند.
در این تفاهم نامه آمده است:
- با توجه به تقارب فرهنگی بین دو کشور، وزارتخانه های فوق الذکر تسهیلات لازم را برای اعزام گروه های هنری، فرهنگی و غیره، برای حضور در جشنواره های دو طرف فراهم آورند.
- دو طرف بر اعزام و مشارکت فعال سردبیران و خبرنگاران مطبوعاتی، برای مشارکت در نشست ها و نمایشگاه های مطبوعاتی و خبری تاکید کردند.
- طرف عمانی وعده داده موضوع مجوز برای توزیع روزنامه های عرب زبان ایرانی در سلطنت عمان را بررسی و پیگیری کند.
- طرف ایرانی، آمادگی خود را برای برگزاری دوره های آموزشی ویژه خبرنگاران عمانی در تهران اعلام کرد. هم چنین دو طرف بر توسعه همکاری های تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه موضوعات هنری و فرهنگی تاکید کردند.
- دو طرف توافق کردند زمینه های لازم را برای برگزاری نمایشگاه های مشترک با مضامین اطلاع رسانی و فرهنگی، از جمله نمایشگاه عکس، هنرهای تجسمی، خطاطی و تابلوهای نقاشی، در مسقط و تهران فراهم آورند.
- دو طرف با پیشنهاد اعزام گروهی از خبرنگاران مطبوعاتی و خبرگزاری های داخلی به منظور به تصویر کشیدن ذستاوردهای دو دولت، در آینده نزدیک که از طریق مجاری دیپلماتیک هماهنگ خواهد شد، توافق کردند.
- دو طرف آمادگی و موافقت خود را برای ارائه و نمایش فیلم تلویزیونی و سینمایی و سریال های ایرانی، برای نمایش در شبکه های تلویزیونی عمان، و هم چنین برگزاری هفته فیلم اعلام کردند.
- دو طرف بر اجرای یادداشت تفاهم امضا شده بین خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و خبرگزاری عمان و تعیین نمایندگانی در پایتخت های دو کشور، تاکید کردند.
- هم چنین طرف عمانی از حسن میزبانی و برنامه های تنظیم شده از سوی طرف ایرانی، تشکر و قدردانی کردند.
مطلب از سایت :
http://inn.ir
http://www.iribnews.ir
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سمیه کاظم زاده