خوش آمديد,
مهمان
|
|
به نام خدا
الچول معتقد است كه در جهان مطبوعات 7 قانون روزنامهنگاري وجود دارد كه در كليه نظامهاي سياسي و ارتباطي حاكم است. 1- درتمام نظامهاي مطبوعاتي رسانههاي خبري عوامل آن كساني هستند كه قدرت سياسي و اقتصادي را در كنترل خود دارند. 2- محتواي نظام رسانهاي غالباٌ منافع كساني را تامين ميكنند كه هزينههايشان را بپردازند. 3- تمام نظامهاي رسانهاي بر اين ادعا پا فشاري ميكنند كه به آزادي بيان پايبند هستند. (نوع آزادي بيان متفاوت است). 4- تمام رسانهها اصل مسئوليت اجتماعي را تائيد ميكنند و مدعي هستند كه به نيازهاي مردم و منافع آنها خدمت ميكنند. 5- در دانشكدههاي روزنامهنگاري، ايدئولوژيها و نظام ارزشي حاكم بر آن جامعه را در جهت كنترل بر رسانهها خدمت ميگيرند. 6- در هر يك از سه مدل مذكور مدلهاي ديگر را طرد و منحرف ترقي ميكنند. 7- عملكرد رسانهها غالباٌ با تئورهايي كه براساس آن فعاليت ميكنند متفاوت است. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: حسن گل احمدي
|