سه شنبه, 29 خرداد 1403

 



موضوع: ارکان بازاریابی

ارکان بازاریابی 10 سال 7 ماه ago #38399

ارکان بازاریابی

بازاریابی بر پایه ۴ مقوله اصلی (معروف به 4P) به شرح زیر استوار است:

۱ - کالا یا خدمات (به انگلیسی: Product)‏
۲ - توزیع یا محل (به انگلیسی: Place)‏
۳ - قیمت‌گذاری (به انگلیسی: Pricing)‏
۴ - ترویج(پیشبرد) (به انگلیسی: Promotion)‏
پیام: کسب و کار شما چه پیامی را منتقل می‌کند؟
رسانه: روزنامه، تلویزیون، ایمیل، بیلبورد، تبلیغات در سایت‌های اینترنت
مخاطب: افرادی هستند که علاقه‌مند به محصولات و یا خدمات شما هستند.


تفاوت بازاریابی با تبلیغات

تبلیغات انتشار پیام های ترغیب کننده است به منظور معرفی و ترویج محصولات و خدمات شرکت به مشتریان موجود و بالقوه در ازای پرداخت مبلغی معین. بازاریابی برنامه ریزی، اجرا و هدایت هدفمند آمیخته ای از فعالیت های تجاری است، به قصد نزدیک سازی خریداران و فروشندگان به یکدیگر به منظور تبادل منافع یا انتقال محصول.

تفاوت بازاریابی با فروش

بازاریابی شامل هر اقدامی است که شما به منظور دستیابی به مشتریان و ترغیب آن ها انجام می دهید. فرایند فروش شامل هر اقدامی است که شما آن را با هدف بستن قرارداد فروش و گرفتن امضای مشتری انجام می دهید. فروش به نتایج کمی توجه دارد و فقط به رشد می اندیشد، امابازاریابی در جستجوی افق های دوردست و رسیدن به مرحله توسعه است.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: کیومرث سمعی