پنج شنبه, 17 خرداد 1403

 



موضوع: نظام سرمایه داری در اقتصاد ایران نفوذ کرده است

نظام سرمایه داری در اقتصاد ایران نفوذ کرده است 10 سال 6 ماه ago #42463

نظام سرمایه داری در اقتصاد و فرهنگ ایرانی نفوذ کرده است







به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، پیام فضلی‌نژاد در سلسله همایش‌های بصیرت عاشورایی، امت ولایی افزود: عرصه فرهنگ در دوران پس از انقلاب به شدت مورد هدف مخالفان نظام که طعم انقلاب و عدالت به مذاق آنان خوش نمی‌آمد قرار گرفت.

وی تصریح کرد: سران فتنه که با رویکرد نهیلیسم لجام گسیخته پس از آزادی از زندان در دهه 70 آغاز بکار کردند، در شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای ضد انقلاب اسلامی عفاف و حجاب زن مسلمان ایرانی را به شدت مورد هدف قرار دادند و زن ایرانی را اسیر توصیف کردند.

فضلی‌نژاد تاکید کرد: سال‌های 72 تا 76 زمانی در مسیر تشکیل و تقویت جریان‌های فرهنگی بود و صاحب‌نظران وقت معتقد بر این بودند که پس از استقرار دولت بعد از جنگ باید به ادبیات و فرهنگ رونق بخشیم و لازمه حرکت ارتباط مستقیم با جامعه ادبی غرب است.

فضلی‌نژاد ادامه داد: امام در بیانات خود بارها بر این مسئله تاکید داشتند که اسلام ناب محمد اسلام عدالت محور و مستضعفین و جهاد در راه خدا است؛ و اینکه به نقل از امام جنگ ما جنگ با ابرقدرت شرق و غرب نیست، جنگ با شیوخ عرب و صهیونیسم نیست، جنگ ما جنگ عقیده و جنگ ارزش‌های اسلامی و انقلابی در برابر پول، زر و زور و خوشگذرانی است.

وی افزود: شهر کتاب از دستاوردهای فرهنگی اصلاحات در دهه 70 بود که با اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانی، کتابهایی را با عناوینی چون تاریخ و معرفی سینمای هالیوود، زندگی‌نامه جاستین بایبر مهره صهیونیسم در موسیقی غرب و ترویج موسیقی، تفکرات و ایده غرب در متن جامعه نفوذ دادند.

فضلی‌نژاد اذعان کرد: عنوانی چون خانه سینمای ایران در دوران اصلاحات با مجوز صادره از سوی ارشاد و در فضای داخلی ایران با ساخت مستنداتی با قیمت‌های هنگفت به بی بی سی می‌فروخت؛ عقبه پایه‌گذاری جریان فتنه خاتمی بود.


این پژوهشگر مؤسسه کیهان از حضور 50 روزنامه‌نگار تربیت شده دوران اصلاحات در رسانه‌های ضدانقلاب خبر داد و تصریح کرد: چهره مطرحی چون سیامک زندپور با وابستگی به غرب، در مجتمع فرهنگی ایران در تهران و شهر کتاب فعالیت می‌کرد که در کارنامه فعالیتش از سال‌های 76 تا 80 برگزاری بیش از 50 مراسم بزرگداشت برای سینماگران و موسیقی‌دانان و جامعه ادبی عصر پهلوی ثبت شده است./س
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: کورش قلی زاده