شنبه, 19 خرداد 1403

 



موضوع: پاسخ سوالات

پاسخ سوالات 10 سال 10 ماه ago #24133

الف) گروههای بسته : جوامع ای هستند که نوآوری های اقوام دیگر را به سختی نمی پذیرند و د متعصبند موقعیت جغرافیایی و عدم رفت و آمد با گروههای دیگر می تواند از جمله عوامل این امر باشد.
ب) گروههای باز: بعضی از جوامع به علت موقعیت مکانی (محل وقوع گروههای دیگر، حالتهای بندری) یا مسافرتهای افراد یا عوامل دیگر آم
ج)گروههای مهاجر
د) گروههای مهاجم
2- منظور از فرهنگ و جامعه چیست توضیح دهید:
منظور این است که یک جامعه متشکل از افراد است و کیفیت و نحوه رفتار و اعمال آن افراد فرهنگشان را تشکیل می دهد پس ملاحظه می گردد که اگر خصوصیت دارای فرهنگ بودن را از جوامع انسانی برداریم فقط تجمع و اجتماعی بودن نمی تواند صفت ممیزی انسان را از سایر حیوانات باشد براین گفته که انسان حیوانی است اجتماعی سرمشق می گیرد.

3- فرهنگ و فولکلور را توضیح دهید :
فولکلور در لغت به معنای دانش عوام بکار می رود این اصطلاح در زبان فارسی به فرهنگ توده ،فرهنگ عام ، فرهنگ ادبیات عامیانه ترجمه شده و در عین حال واژه فولکلور هم زمان با رواجش در مطالعات و مردم شناسی به زبان فارسی نیز راه یافت . با توجه به مفاهیم و تعاریف اصطلاحات فرهنگ عامه و فرهنگ مردم که بوسیله رسانه های گروهی نیز تا اندازه ای رایج گردیده است نمی تواند دربرابر کلمه فولکلور معادل متناسب و دقیق و گویای مقصود یا هدف باشد .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.