خوش آمديد,
مهمان
|
|
خلاصه جلسه ششم 23/5/92 و هفتم 30/5/92
طرح کسب و کار 1- معرفی طرح 2- ساختار اجرایی 3 – محصولات / خدمات 4- تحلیل صنعت 5- تحلیل بازار فرآیند بازاریابی : 1- تحقیقات بازار 2- طراحی استراتژیکهای بازاریابی 3- برنامه ریزی ( 4P – STP ) 4- سازماندهی و اجرا 5- کنترل 6- برنامه تولید 7- برنامه مالی 8- مشاوران – وکلا – حسابرسان 9- ضمائم ( پیوست ها ) انواع کسب وکار : تقسیم کسب وکار بر اساس اندازه : 1- حرد یا خیلی کوچک 2- کوچک 3- متوسط 4- بزرگ تقسیم بندی بر اساس قلمرو بازار : 1- کسب وکار ملی ( داخلی ) 2- بین المللی 3- چند ملیتی 4- کسب و کار بر اساس مالکیت انواع شرکتهای تجاری : 1- شرکتهای سهامی : شرکتهایی که سرمایه آن به قطعات سهام تقسیم شده و مسئولیت هر یک از سهامداران محدود به مبلغ اسمی سهام آنان است . انواع شرکتهای سهامی : خاص و عام 2- شرکتها با مسئولیت محدود : شرکتی که بین 2 یا چند نفر برای انجام فعالیت تجاری تشکیل می شود و هریک از شرکاء به نسبت سرمایه خود نسبت به دیون و قروض شرکت متعهد هستند . 3- شرکتهای تضامنی : بین 2 یا ند نفر برای انجام فعالیت تجاری تشکیل می شود و هریک از شرکاء در مقابل کل بدهی و دیون شرکت ضامن و متعهد هستند . انواع کسب و کارها : 1- خانگی : فعالیت اقتصادی که در محل سکونت شخصی و با استفاده از امکانات منزل راه اندازی می شود . ویژگی های آن : استقلال عمل بیشتر – ساعات کار بیشتر – موازنه بیشتر بین کار و زندگی - هزینه ها پایین تر – ریسک پایین تر - احتمال موفقیت بیشتر – داشتن فرصت و زمان بیشتر 2- اینترنتی : به فعالیت خرید و فروش محصولات از طریق اینترنت انواع کسب و کار اینترنتی : ایجاد اجتماعات آنلاین - تبلیغات اینترنتی – خرید و فروش و حراج های اینترنتی - ایجاد بانک اطلاعاتی - ارائه خدمات تخصصی و حرفه ای – تهیه و ارائه نرم افزارهای مختلف - خدمات ایمیل – سرمایه گذاری مشترک - چند رسانه ای ها یا مولتی مدیا 3- فن آوری و اطلاعات : روش استفاده و بکارگیری از فن آوری ها درجهت انجام فرآیندهای فوق الذکر : گردآوری ، سازماندهی ، پردازش ، ذخیره ، بازیابی 4- خانوادگی : مالکیت آن متعلق به فامیل ، خویشاوند ، ، خانواده و مدیریت آن برعهده فامیل یا غیر فامیل است . 5- روستایی : فعالیت اقتصادی و تولیدی که در محیط روستا توسط روستائیان انجام مشود . 6- کوچک : تعداد افرا شاغل در آن کمتر از 500 نفر می باشد وظایف تخصصی مدیریت کسب و کار : 1- برنامه ریزی 2- سازماندهی 3- هدایت و رهبری 4- هماهنگی 5- کنترل وظایف عمومی مدیریت کسب و کار : 1- تحقیق و توسعه 2- بازاریابی 3- مالی 4- تولیدی 5- منابع انسانی و گزینش 6- روابط عمومی – تدارکات حسابداری و سایر وظایف فرانشیز : نوعی فعالیت اقتصادی که یک شرکت بر اساس آن به یک شرکت دیگر اختیار می دهد تا محصولات و تولیدات شرکت دیگری را بفروشد و در قبال آن مبلغی را دریافت کند . مفهوم عملی فرانشیز : شرکتهایی که تحت یک شبکه ارتباطی مجاز هستند تحت عنوان یک نام تجاری و روش بازاریابی مشترک فعالیت نمایند . دلایل شکست یک کسب و کار : عدم وجود تجربه - عدم وجود سرمایه کافی - عدم جایگاه مناسب - سرمایه گذاری بیش از اندازه در داراییها – عدم کنترل قوی – قراردادهای اعتباری ضعیف - رقابت – فروش پایین |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|