خوش آمديد,
مهمان
|
|
در زمينۀ فرهنگسازي، جهتدهي، برجستهسازي و هنجارآفريني در عرصههاي عملي و كاربردي، بايد به نكات عمده و اصلي توجه و عنايت شود كه عمدتاً از اين قرارند:
1ـ ساختار موضوع ترويجي، با مباني ارزشي قوي ديني و رسوم نهادينه شدۀ عمومي، منافات نداشته باشد. 2ـ حتيالمقدور نشأت گرفته از تعاليم ديني و قومي باشد و يا با آنها قرابت و همخواني داشته باشد. 3ـ بر خلاف موازين عقلي و منطقي جلوه نكند. 4ـ ضرر و زيان آشكاري را متوجه مخاطبان نسازد. 5ـ از طريق رسانههاي مورد اعتماد پخش و نشر شود. 6ـ از زبان و قلم و اشاره رهبران فكري، مذهبي و اجتماعي شناخته شده و از طرف فرد قابل اعتماد، بيان و نوشته شود و يا مورد تأييد و تنفيذ قرار گيرد. 7ـ در اذهان مخاطبان، فايدهاي از آن متصوّر شود. 8ـ رفتار عاملان فرهنگساز و مروّجان ارزشهاي جديد، تصنّعي نبوده و سرشار از اعتماد به نفس باشد كه لازمۀ آن اين است كه آنها خود به حقانيت موضوع، اعتقاد راسخ داشته و به آن مؤمن باشند. 9ـ از راز و رمزهاي گفتاري، نوشتاري، علائم، نشانهها و ظرفيتهاي هنري به خوبي استفاده شود. 10ـ از طريق گفتوگو، مذاكره و ارتباط دو سويه غفلت نشود، از تكگويي و روشهاي عامرانه پرهيز شود تا با مفاهيم، تفاهم حاصل شود |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
merci
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|