خوش آمديد,
مهمان
|
|
تاریخچه تبلیغات :
آنچه که امروزه به عنوان تبلیغات جدید و نو می شناسیم ریشه در اواخر قرن نوزدهـــم و اوایل قرن بیستم در کشور ایالات متحده آمریکا دارد . به طور کلی بـــرای تبلیغات اعم از سیاسی یا تجاری می تـــــــــوان سه دوره تاریخی در نظر گرفت : 1 – قبل از انقلاب گوتنبرگ 2 – اختراع ماشین چاپ 3 – تکمیل ماشین چاپ در سال 1450 شکلهــــای تبلیغـــــات : 1 – دوره علائم تجاری : در زمانهای گذشته افتخار و غروری که استاد کاران داشته اند منجر به استفاده تبلیغاتی ازآن به شکل علامت یا علامتهای مشخصی شد . به طورمثال آنان برروی مصنوعات مانند کاسه و کوزه ی سفالی علامت خود را حک می کردند . به این ترتیب شهــــــــــرت آنان دست به دست و زبان به زبان می گشت و خریداران هنگام خرید به علائم تجاری این مصنوعات توجه می کردند . 2 – نشانه ها و تبلیغ بر روی دیوارها : وسیله دیگر تبلیغات جملاتــی بود که بر روی سنگ و دیوارهای جنب محلــــی که اجناس مختلف به فروش می رفت نوشته می شد . و از اجناس و کالاها تمجید و تحسین می کرد نمونه ی بارز آن را می توان در تبلیغات دیوارهای مغازه های تولیدی پیدا کرد . 3 – جارچی ها : در دوران گذشته به ویژه در یونان جارچی ها وظیفه اطلاع رسانی را انجام می دادند. آنان اخبار و رویداد مهم را منتشر می کردند وبابت آن نیز کارمزد دریافت می کردند .اما پس ازاختراع ماشین چاپ طی 300 سال تمام اروپا تحت تاثیر این صنعت قرار گرفت . با بسط و گسترش مطبوعات در اواسط قرن نوزدهم تبلیغات صورت جدیدی برای اطلاع افـــــــراد با سواد رشد و کم کم شروع بـــه پیشرفت کرد . توسعه ی چاپ روز به روز بر تعداد روزنامه ها و مجلات افزود به طوری که اولیــــن روزنامه در آمریکا در سال 1690 چاپ شـــــــد و در ســــــــال 1914نزدیک 15 هزار روزنامـــه و مجله به منظور اطلاع رسانی و ارایه پیامهای تبلیغاتی در آمریکا منتشر می گردید . |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
ممنون و تشکر
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|