چهارشنبه, 16 خرداد 1403

 



موضوع: وظايف هيات مديره به شرح ذير است:

وظايف هيات مديره به شرح ذير است: 10 سال 9 ماه ago #29714

وظايف هيات مديره به شرح ذير است:
- تصويب و اجراي برنامه‌هاي جاري براساس خط ‌مشي و هدف‌هاي شركت.
- تصويب تشكيلات شركت پس از تاييد سازمان امور اداري و استخدامي كشور.
- بررسي و تاييد بودجه شركت به منظور طرح در مجمع عمومي.
- رسيدگي و بررسي و تهيه‌ گزارش عمليات و ترازنامه‌ و حساب سود و زيان شركت به منظور طرح در مجمع عمومي.
- بررسي آيين‌نامه‌هاي موضوع اين اساسنامه و ساير آيين‌نامه‌هاي اجرايي شركت براي طرح در مجمع عمومي.
همچنين كانون داراي چهار مديريت انتشارات، سرگرمي‌هاي سازنده، مديريت سينمايي و مديريت تئاتر است.
معاونت پژوهشي:
- تحقيق و بررسي مستمر به منظور پيشنهاد انواع و چگونگي توليدات فرهنگي - هنري مورد نياز كودكان و نوجوانان در اوقات فراغت با توجه به خط‌مشي و سياست‌هاي كلي كانون.
- تهيه و تنظيم برنامه‌هاي مختلف آموزشي اعم از فرهنگي و هنري براي مراكز فرهنگي - هنري با همكاري حوزه معاونت هماهنگي امور مناطق در قالب خط‌مشي مصوب كانون.
- تهيه و تنظيم و اجراي برنامه‌هاي آموزش فرهنگي و هنري براي مربيان آموزشي با همكاري حوزه معاونت هماهنگي امور مناطق.
- تهيه و تنظيم ضوابط ارزيابي برنامه‌هاي آموزشي در مراكز فرهنگي و هنري كانون و همكاري با حوزه معاونت هماهنگي امور مناطق به منظور اعمال ضوابط مذكور.
- فراهم آوردن امكانات و آموزش براي اعضاي مستعد مراكز فرهنگي - هنري به منظور تامين نيروي انساني مورد نياز كانون در زمينه‌هاي مختلف هنري.
- برقراري ارتباط مستمر با اعضاي مراكز فرهنگي و هنري سراسر كشور جهت شناسايي اعضاي برجسته و كمك به رشد و شكوفايي استعدادهاي آنها در زمينه‌هاي مختلف فرهنگي و هنري با همكاري حوزه معاونت هماهنگي امور مناطق.
- تهيه و تدوين ضوابط ارزيابي و انتخاب كتب و نشريات منتشره مربوط به كودكان و نوجوانان در داخل و خارج كشور.
همچنين تحت اين معاونت چهار واحد،مديريت پژوهش، مديريت آموزش، مديريت آفرينش‌هاي ادبي و هنري، مديريت تجربيات هنري نيز فعاليت مي‌كنند.
معاونت هماهنگي امور استان‌ها كه قبل‌ها به عنوان بخشي جدا فعاليت داشته حال در زير مجموعه معاونت فرهنگي قرار گرفته و مدير آن مرتضي خرمي است.
معاونت اداري و مالي نيز در بخش‌هاي برنامه و بودجه، امور مالي، امور بازرگاني و امور اداري به فعاليت مي‌پردازد.
محدوده حاكميت و تصدي شركت:
طبق اساسنامه اين شركت، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان داراي شخصيت حقوقي و استقلال مالي است. مدت اين شركت نامحدود و مركز آن در تهران است. اين شركت سهامي از يك سو تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش و براساس سياست‌هاي كلان دولت عمل مي‌كند و از سوي ديگر تابع مقررات و ضوابط مصوب مجمع عمومي و اركان اصلي شركت است.
اين شركت مجموعه فعاليت‌هاي خود را تحت عنوان دو برنامه‌ به شرح زير انجام مي‌دهد:
الف - برنامه رشد و پرورش استعدادهاي فرهنگي و هنري كودكان و نوجوانان.
ب- برنامه «آموزش فني و حرفه‌اي».
فعاليت‌هايي كه ذيل برنامه‌ «رشد و پرورش استعدادهاي فرهنگي و هنري كودكان و نوجوانان» انجام مي‌شوند به چهار نوع فعاليت‌ قابل طبقه‌بندي‌اند.
الف: فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري.
1- خدمات فرهنگي كه عبارتند از تشكيل كلاس‌هاي قصه‌گويي - داستانسرايي - معرفي كتاب، معرفي شخصيت، احكام، نشريه ديواري، طرح ديواري و امانت كتب با راهنمايي مربيان فرهنگي كارآزموده جهت استفاده مطلوب از كتاب‌هاي موجود.
2- فعاليت‌هاي تحقيقاتي نيز عبارتند از‌: تحقيقاتي كه در خصوص فرهنگ و تمدن ايران و جهان براي جوانان و نوجوانان به عمل مي‌آيد و نيز تحقيقاتي درباره ادبيات كودكان و مواردي از همين است.
3- برگزاري و شركت در نمايشگاه فستيوال و جشنواره به مناسبت‌هاي مختلف در سطح كشور و خارج از كشور و مراكز كانون.
ب:فعاليت‌هاي پشتيباني و سرمايه‌اي:
اين دست از فعاليت‌ها اختصاص به فعاليت‌هاي اداري، خدمات عمومي، فني، روابط عمومي، ماشيني نمودن سيستم‌، اداري مالي و تهيه و تنظيم بودجه سالانه و تقسيم اعتبارات بين معاونت و مديريت‌ها در تهران و استان‌ها به همراه ساير فعاليت‌هاي جاري است.
ج:فعاليت‌هاي توليدي فرهگني و هنري:
فعاليت‌هاي توليدي فرهنگي - هنري در خصوص توليد كتب چاپ اول و تجديد چاپ، توليد انواع فيلم‌هاي زنده و عروسكي و انيميشن توليد تئاتر، توليد سرگرمي‌هاي سازنده و توليد نوار قصه و ليبل است.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: کورش قلی زاده