شنبه, 19 خرداد 1403

 



موضوع: پاسخ سوالات فصل سوم (انواع ارتباط اجتماعی)

پاسخ سوالات فصل سوم (انواع ارتباط اجتماعی) 10 سال 10 ماه ago #23484

1- تلویزیون اروپایی چیست؟ چه مشکلاتی در راه بسط چنین تجربیاتی در جهان ارتباط جمعی وجود دارد؟
منظور تلویزیونی است که بدون وابستگی به یک کشور خاص برای همه اروپای غربی برنامه تولید و پخش می نماید، هم اکنون سخن از تلویزیون آُسیایی نیز هست. مشکلاتی که در راه بسط این نوع تلویزیون یا به طور کلی هر وسیله ارتباطی فراملی وجود دارند، بسیارند. اهم این مسائل چنین است: * تفاوت های زبان که موجبات عدم درک برنامه ها را برای ملل گوناگون فراهم میسازد. * تمایز آداب و رسوم اجتماعی، طرز تفکر و ارزشهای اجتماعی که موجبات سرگردانی گردانندگان وسیله ارتباطی چند ملیتی را فراهم میسازد و در مواردی چند به سوءتفاهم بین ملت ها می انجامد.

2- ارتباط مستقیم چیست؟
ارتباطی است بدون واسطه بین انسان یا انسانها با انسان یا انسانهای دیگر

3- ارتباط جهانی از چهار دیدگاه و با در نظر گرفتن چهارنوع ابزار مطرح است، این چهار نوع وسیله ارتباطی کدامند؟
*ابزار ارتباط جهانی نظیر تلفن، تلگراف، بی سیم و... * ابزار ارتباطی که صورت فراملی یافته اند، نظیر تلویزیون اروپایی * وسایل ارتباط جمعی با انعکاس جهانی * ابزار یا وسایل حمل و نقل که حرکت یا جابجایی انسانها را در سطح جغرافیا فراهم می آورند.

4- ارتباط احساس برانگیز چیست؟ توسط چه کسی مطرح شد؟
فرایند ارتباطی است که از طریق سخن یا نمادهای گوناگون برقرار میشود، بدون آنکه معنای دقیقی ( محتوی ) انتقال یافته باشد. در جریان این فرایند ارتباطی، صرفاً حالات احساس گونه منتقل میشوند و همبستگی اجتماعی و آمادگی روانی مشترک پدید می آورند. این مفهوم در آغاز توسط مالینوسکی مطرح شد.

5- ارتباط معطوف به هدف در برابر کدامیک از انواع ارتباط قرار میگیرد؟
ارتباط بازتابی

6-فراارتباط چیست ؟
به معنای ارتباطی است که قواعد ارتباط یا ارتباطهای بعدی را مشخص سازد. جمله < من میخواهم در مورد سیاست با تو حرف بزنم > فراارتباط یا ماورای ارتباط مستقیم است. هنگامی که بدون هیچ مقدمه شروع به گفتگو در زمینه سیاست می نماییم، این خود ماورای ارتباط غیرمستقیم است. چه، مفهوم من میخواهم با تو از سیاست صحبت کنم در آن مستتر است.

7-ارتباطات حرکتی کدامند؟
ارتباطی است نه از طریق سخن، بلکه با حرکات. به عنوان مثال، زبان بدنی موجبات پیدایی ارتباط حرکتی را فراهم میسازد. هر حرکت چهره، سر و یا دست معنایی را به ذهن طرف ارتباط متبادر میسازد و در هر جامعه نیز تمایز می پذیرد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سعیده حاج علی