چهارشنبه, 09 خرداد 1403

 



موضوع: آداب غذا خوردن

آداب غذا خوردن 10 سال 10 ماه ago #18796

آداب غذا خوردن

در وجود هر یک از ما خائنی به نام پرخور وجود دارد.
نباید به او اجازه ی عرض اندام داد !سالاد برای خوردن سالاد بهتر است از یک بشقاب دیگر استفاده شود . سالار را به طور معمول با چنگال می خورند و برای خوردن آن از کارد استفاده نمی کنند.
چیپس تنها چیپس را می توان سرمیز غذا با دست برداشت و خورد . البته به آرامی ، دانه به دانه و فقط با دو سرانگشت
غذاهای خمیری غذاهایی که با خمیر درست می شوند (ماکارونی و ...) فقط با چنگال خورده می شوند . مگر خمیر برشته شده ای باشد که در این صورت به کارگیری کارد لازم است. مانند پیتزا .
دستمال سفره بر سر سفره ، اگر به جای دستمال پارچه ای از دستمال کاغذی استفاده می کنید با آن فقط دست و دهان تان را پاک کنید نه بینی تان را.
جوجه کباب جوجه کباب با استخوان را می توان با کمک دست و انگشتان خورد . باید با انگشت ها گوشه ی آن را گرفت . به آهستگی قسمت کوچکی از جوجه را گاز زد .
خلال کردن دندان می توانید برای خلال کردن دندان های خود بعد از غذا به دستشویی بروید . اگر خیال می کنید با گرفتن دست جلوی دهان این عمل را در خفا انجام داده اید ، اشتباه می کنید .
سوپ فرانسوی ها سوپ را از نوک قاشق می خورند و انگلیسی ها از پهلوی قاسق در هر حال نباید قاشق سوپ را در دهان برد بلکه باید از لبه ی آن بدون هورت کشیدن سوپ را صرف کرد.
میزان غذا در حقیقت یک سوم آن چه که ما می خوریم برای ادامه ی زندگی پزشکان و داروسازان است ! بشقاب تان را پر از سالاد اردو و پیش غذا نکنید و برای غذای اصلی هم جا بگذارید . زیرا به هرحال بیش تر از یک معده ندارید .
دست ها در سرمیز سرمیز غذا ، آرنج های تان باید همیشه به پهلو چسبیده باشند چه موقع صرف غذا و چه موقع نوشیدن . هرگز تا پایان غذا ، آرنج های تان را روی میز نگذارید .
قاشق یا چنگال ! فرانسوی ها می گویند : «پرخور قبرش را با چنگال می کند !» سر سفره هیچ زننده تر از این نیست که خانم یا آقایی برای جا دادن قاشق پر در دهان ، آن را تا آخرین حد باز کرده سپس با گونه هایی برآمده شروع به جویدن کند . شاید بهتر باشد غذا را با چنگال صرف کند تا لقمه ها کوچک تر باشند.
محیط آرام پزشکان توصیه می کنند برای این که صورت تان جوش نزند ، نفخ نکنید و راحت بخوابید، در محیط آرام غذا صرف کنید برای رعایت این وضعیت ، بهتر است هنگام خوردن غذا ، درباره ی گرفتاری ها ، گله گذاری ها و مسایل ناجور زندگی حرف نزنید .
صدا آداب دانی هنر است که وقتی انسان دارد ، کسی متوجه آن نمی شود ولی اگر فاقد آن باشد همه می فهمند . باید مراقب بود از برخورد قاشق یا چنگال در مقابل این گونه صداها حساسیت دارند.
خمیرنان پس از صرف غذا با خمیرنان بازی نکنید . این مجسمه سازی را به عهده ی هنرمندان بگذارید.
نمک دان سر سفره غذا خیلی بهتر است از دیگران بخواهید که نمک دان ، آب و ... را به شما بدهند تا مجبور نباشید دست و بازوی تان را جلوی صورت و بینی اطرافیان تان دراز کنید .
اخم بر سر سفره اخم بزرگ ترین دشمن و لبخند بهترین گنج است . اگر غذایی را كه به شما تعارف می كنند دوست ندارید، با اخم و چهره ای گرفته نگویید: « دوست ندارم » بلكه بهتر است با یك جمله ی تشكر آمیز و با لبخند بگویید: « ترجیح می دهم آن را نخورم.»
حرف های اشتها انگیز بر سر سفره نا امید و خسته كننده نباشید تا چند دقیقه مصاحبت شما اشتهای دیگران را كور نكند. حرف ها اشتها انگیز زیادی وجود دارد كه می توان بر سر سفره ی غذا گفت و شنید.
سفره سفید اگر میهمان سفره ی شما را لك كرد یا غذا و نوشابه اش را روی آن ریخت ، ماجرا را بی اهمیت جلوه دهید. این مسئله واقعاً بی اهمیت است زیرا امروز مواد پاك كننده ی زیادی وجود دارد.
سفره كدبانو برای یك كدبانو، سفره ای كه آماده می كند لذت زیادی دارد. ظرف نان، پاچ آب، نمكدان، زیر سیگاری ، قاشق و چنگال اضافه برای برداشتن خورش و خوراك و ... جزو لوازم واجب سر سفره است.
ته مانده ی غذا در بشقاب بدبختی بزرگ این است كه زمانی معنی و روش زندگی را یاد می گیریم كه زندگی مان دیگر تمام شده است.
به طور معمول آن ها كه به آداب درست اهمیت می دهند بعد از غذا نان را به بشقاب شان نمی كشند و ته مانده ی غذا یا سس خورش را با آن جمع نمی كنند و نمی خورند.
تربچه كافی است اول برگ ها تربچه را بكنید ( اگر با برگ باشد) بعد آن را در دهان بگذارید. اگر به برگ های آن علاقه دارید، دانه دانه میل كنید... این روزها دیگر كسی تربچه را همراه با برگ هایش یك جا به دهان نمیبرد
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: نرگس مرادخانی
مدیران انجمن: نرگس مرادخانی