جمعه, 07 ارديبهشت 1403

 



موضوع: تاريخچه تكواندو آي تي اف

تاريخچه تكواندو آي تي اف 10 سال 4 ماه ago #41792

  • مهدي بزاز
  • مهدي بزاز's Avatar
  • آفلاين
  • دانشجو
  • ارسال ها: 59
  • Thank you received: 9
""اگر چه مبداء هنرهای رزمی همواره در هاله ای از ابهام است ، اما این حقیقت انکار ناپذیر است که در زمانهای بسیار دور وضعیت فیزیکی و استفاده از دست و پا ، به منظور محافظت از خود ، نقش اصلی را داشته است . بنا براین چنانچه ما نام آن روش استفاده از این حالات فیزیکی را تکوان – دو هیانگ بگذاریم ، ممکن است هر منطقه یا کشوری از دنیا مدعی خلق آن باشد . البته شباهتــهای اندکی میان آنچه امروز تکوان-دو ای تی اف نامیده میشود ، و مبازره های بدون اسلحه به شکل بدوی ، وجود دارد .

تکوان – دو مدرن در سطح وسیعی از هنر های رزمی دیگر متفاوت است . در حقیقت در هیچ هنــر رزمی دیگری تا این حد تاثیر تکنیکها و تناسب فیزیکی در کاربران آن دیده نمیشود . ""

ژنرال چوی هونگ هی ، بنیانگذار و پــدر تکـوان- دو

بطور کلی ، سال 1955 شروع رسمی شناخت تکوان – دو بعنوان یک هنر رزمی بود ، در آن سال یک مجمع ویژه از اساتید برتر هنر های رزمی کره و تاریخدانها و رهبران برجسته اجتماعی به منظور مشخص نمودن ورزش ملی شبهه جزیره کره تشکیل شد ، در تاریخ 11 آوریل آن سال مجمع توسط ژنرال چوی فراخوان شدند ، و نام " تکوان- دو" که توسط ژنرال چوی هونگ هی پیشنهاد شد ، مورد تصویب قرار گرفت تا جایگزین تمام نامهای قدیمی و گیج کننده مانند : دانگ سو ، گونگ سو ، تکیون ، کوان باپ، و غیره باشد .

در سال 1959 تکوان – دو به فراتر از مرزهای ملی خود رفت ، پدر تکوان-دو و 19 نفر از بالاترین کمربند مشکی های او به خاور دور سفر کردند . که با موفقیت بسیاری مواجه شد و همه تماشاگران شگفت زده شدند . و بسیاری ازاعضای آن تیم نمایش برای گسترش این هنر زیبا به سراسر دنیا سفر کردند ، مانند:

استاد بزرگ Nam Tae Hi ( رئیس فدراسیون آسیا)

سرهنگ Ko Jae Chun ( سر مربی پنجم تکوان –دو ویتنام)

سرهنگ Baek Joon Gi (سرمربی دوم تکوان-دو ویتنام )

ژنرال Woo Jong Lim و استاد Han Cha Kyo (سر مربی ارشد در سنگاپور)

استاد Cha Soo Yong (سر مربی ارشد در واشنگتن) و.....

در همان سال ژنرال چوی به دو سمت دیگر منصوب شد ، ریاست انجمن تازه تاسیس تکوان – دو کره ، و جانشین فرمانده لشگر دوم در "تگو"

در سال 1965 سفیر و ژنرال دو ستاره چوی هونگ هی بازنشسته شد و مجددا" از طرف دولت به عنوان سفیر دوستی جمهوری کره در کشورهای آلمان غربی ، ایتالیا ، ترکیه ، امارات متحده عربی، مالزی و سنگاپور ، دعوت بکار شد. و توانسب بعنوان سفیر برای اولین بار در تاریخ کره ، تکوان –دو را بعنوان هنر رزمی کره به جهان معرفی کند. و پایه ای برای تاسیس انجمنهای تکوان-دو در آن کشورها و مهمتر از آن تاسیس فدراسیون بین المللی تکوان- دو (ITF) ، به شکلی که امروز شناخته میشود ، گردید .

در 22 مارچ 1966 رویای دانش آموز ضعیف خطاطی دیروز و سفیر دولت و رئیس پر احترام ترین هنر رزمی جهان ، به حقیقت پیوست و فدراســــیون بیـــن المللی تــــــکوان- دو با حضور کشورهای ویتنام ، مالزی، سنگاپور ، آلمان غربی ، آمریکا ، ترکیه ، ایتالیا ، مصر و کره تشکیل شد

http://www.itftkd.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=198&Itemid=236
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.