جمعه, 07 ارديبهشت 1403

 



موضوع: آبا وبلاک رسانه است

آبا وبلاک رسانه است 3 سال 11 ماه ago #124698

آیا وبلاگ رسانه است ؟ دلیل خود را در باره رسانه بودن یا نبودن وبلاگ در یک پاراگراف توضییح دهید.
وبلاگ به عنوان پدیده ای است که در بستر اینترنت ایجاد شه شده است ومنبع و محل خبری است که افراد در آن اطلاعات و یا تجربه های شخصی خود شان را می نویسند و دیگران از آنها استفاده می کنند.
دراینجا می توانیم بگوییم که وبلاک هم نوعی رسانه است و رسانه در معنی لغت به معنی رساندن است، رساندن اطلاعت و انتقال ایده ها و افکار افراد یا جامعه . چون در وبلاگ هم مانند دیگر رسانه ها اطلاعات و ایده ها و افکار افراد یا جامعه به دیگران منتقل می شود از این جهت وبلاگ هم می تواند در نوع خود یک جور رسانه باشد.
وبلاگ رسانه ای است که در مواردی وقتی رسانه های دیگر قادر نباشند و یا نخواهند به موضوعی در جامعه بپردازند وبلاگ نویسان در این بستر این اطلاعات را بدون سانسور و رایگان در حکم رسانه های جایگزین بدون ان که عمدی در کار باشد انجام می دهند و در واقع مکمل رسانه های دیگر در کشور هستند.
طیبه صمدزاده
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

آبا وبلاک رسانه است 3 سال 11 ماه ago #124702

آیا وبلاگ رسانه است ؟ دلیل خود را درباره رسانه بودن یا نبودن وبلاگ در یک پاراگراف توضیح دهید؟
یکی از قدیمی ترین رسانه های اینترنتی وبلاگ است وبلاگ یک بستر خبر رسان است که در کنار دیگررسانه ها به ثبت خبر و گزارشها و اخبار می پردازد. وبلاگها سخنگوی رسانه ای اقلیت های خاموش و قشرهای فراموش شده جوانان هستند برای بیان حرف هایی که تا کنون در هیچ رسانه رسمی و جریان اصلی رسانه ای منعکس نشده اند و در نوبه خود از ارزش و عناصر و قدرت خبری برخوردارند. وبلاگها نوعی رسانه هستند چون شامل اخبار و گزارشها و اتفاقات رخ داده در جامعه هستند . وبلاگها به دلیل قابلیت تعاملی محل انتشار دیدگاهها هستند واین خاصیتی است که رسانه های رسمی سعی کرده اند به آن نزدیک شوند و جذابیت فضای وبلاگی به جهت همین ویژگیهاست. ما در حال حاضر بازاریابی شبکه ای را می بینید که در پیش از وب اصلا وجود نداشتند و قبل از وب یک فقدان دسترسی وجود دارد بنابراین اساس مفهوم شبکه ای به طور کامل شکل نمی گرفت.
آمنه قربانی
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: سوگند یوسفی یکتا, شیدا ارفعی

آبا وبلاک رسانه است 3 سال 11 ماه ago #124703

آيا وبلاگ يك رسانه است؟ دلیل خود را درباره رسانه بودن یا نبودن وبلاک توضیح دهید
بله، وبلاگ رسانه‌ای است که اخبار، گزارش‌ها و رخدادهایی را که رسانه‌های جریان‌ساز اصلی قادر نبوده یا تمایلی به اطلاع‌رسانی درخصوص آنها ندارند، منعکس و به نوعی مخاطبان جدیدی را در سطح جامعه برای خود تعریف می‌کند. وبلاگ‌ها به‌عنوان منعکس‌کننده دیدگاه‌های عمومی توانسته‌اند بخشی از تمایلات، خواسته‌ها، مطالبات و انتقادات موجود در حوزه عمومی را مستند‌سازی‌ کنند.
نتایج این مطالعات حتی می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های فرهنگی و اجتماعی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.وبلاگ‌های فارسی سنسورهای اجتماعی هستند که رخدادهای روز جامعه را می‌توان با آنها مورد سنجش قرار داد. وبلاگ‌ها سخنگوی رسانه‌ای اقلیت‌های خاموش و قشرهای فراموش‌شده جوانان هستند برای بیان حرف‌هایی که تا‌کنون در هیچ رسانه رسمی و جریان اصلی رسانه‌ای منعکس نشده‌اند و خبرهایی که به آستانه خبر شدن در رسانه‌های رسمی نرسیده‌اند اما عناصر و ارزش‌های قدرتمند خبری را در خود نهفته دارند.
وبلاگ‌ها به دلیل سهولت ساخت و استفاده از آنها و همچنین زبان ساده‌ای که دارند به قشر خاصی از جامعه محدود نیستند و مهم‌ترین ویژگی وبلاگ‌ها را بتوان رهایی آنها از محدودیت و قید و بند سانسور دانست.
وبلاگ‌ها چون تحت تأثیر این عوامل نیستند (مگر باورها و اعتقادات شخصی خود نویسنده) و به‌علاوه نویسندگان آنها می‌توانند هویت خود را پنهان نگهدارند، سانسور در آنها جایی ندارد، بنابر این نه تنها باعث تخلیه روانی و آرامش روحی نویسندگانشان می‌شوند بلکه در کل با تکثیر دیدگاه‌ها باعث افزایش تفاوت‌ها و سؤال‌ها و رشد هویت‌های فردی می‌شوند.
البته وبلاگ‌ها این مزیت مضاف را هم دارند که می‌توانند از طریق لینک‌های متعدد، اطلاعات بیشتری در خصوص موضوع و زمینه کاری خود در اختیار مخاطبانشان قرار دهند.آخرین نکته قابل ذکر در این زمینه این است که وبلاگ‌ها می‌توانند به صورت منفرد یا بعضاً هماهنگ با هم از طریق تمرکز روی موضوعی خاص نقش مؤثری در جلب توجه و تحریک افکار عمومی داشته باشند.
صغري گشاني
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: سوگند یوسفی یکتا, شیدا ارفعی
مدیران انجمن: طاهره کوپالی