جمعه, 07 ارديبهشت 1403

 



موضوع: کارورزی1

کارورزی1 4 سال 2 ماه ago #118917

1- هدف از سواد رسانه ای چیست؟
الف_ باعث می شود نوع دید ما نسبت به پیام تغیر کند.به عبارتی تفاوت بین انواع پیام و انواعرسانه ها را باعث می شود. ب_ سواد رسانه باعث می شود ما اطلاعاتدریافت شده را مدیریتکنیم ج_ سواد رسانه دیدگاه افراد نشانه می گیرد یعنی اینکه با تسلطبه سواد رسانه می توانیم بعداز مشاهده پیام سوالات متناسب از آن پیام را استخراج کنیم د_ اطلاعات کذب و دروغ را از اطلاعات واقعی تشخیص می دهیم. ه_ باعث تداعی معنا می شود یعنی افراد متناسب با نوع تربیت و اعتقادو ارزش می آیندو باعث تداعی معانی می کنند.
2-اولین بار توسط چه کسی مفهوم سواد رسانه ای استفاده شده؟
مارشال مک لوهان در سال 1965 اولین بار در کتابخود تحت عنوان درک رسانه و این واژه در پی طرح دهکده جهانی توسط مک لوهان مطرح شد. اونوشتزمانی که دهکده جهانی توسط مک لوهان مطرح شده. اونوشت زمانی که دهکده جهانی تحقق یابدلازم است ان سان ها به سواد جدیدیبه نام سواد رسانه ای دست پیدا کنند در ان زمانفرهنگ دیگر در چارچوب مرزهای جغرافیاییتعریف نمی شود.فرهنگ را هم مردم می سازند..تئوری سواد رسانه ای توسط جیمز یاتو مطرح شده است.
3_تعریف متن و زیر متن؟
متن: در واقع همان اصل پیام است.اصل خبراست و ظاهر پیام است.
زیر متن: لایه های پنهان متن است.آثار و پیامدهایش را می گویند.به عنوان مثال: مقداری سگ ولگرد را می کشند.مخاطب افراد مختلف است. برداشت ها متفاوت است.بعضی افراد خوشحال می شوند و بعضی ناراحت می شوند
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.