شنبه, 08 ارديبهشت 1403

 



موضوع: I S LA M

I S LA M 9 سال 11 ماه ago #78249

مذهب اسلام سرچشمه ای است در آسیای میانه که پس از یهودیت ومسیحیت رواج پیدا کرد ، اسلام در قرن هفتم رسما توسط پیامبر (ص) حضرت محمد در عربستان ترویج شد.عربستان در دوره اسلام تسلیم به این اصل روشنگر بنیاد مومنین اسلام شد.
(بنام مسلمانی که ذره ای از فعالیت اسلامی دارند) یعنی تسلیم شدن در برابر خدا.
الله در عربی = خدا
میبینیم که خدا یگانه خالق،نگهدارنده و بازگرداننده در جهان است.اراده خداست که بشر باید مطیع او باشد ،از طریق شناخت کتابهای مقدس(قرآن)که خداوند آن را از طریق رسول خود محمد نشان داد.
در اسلام محمد بعنوان آخرین فرستاده پیامبران در نظر گرفته شده،از جمله آدم ،ابراهیم موسی،عیسی و دیگران و رسول او به طور هم زمان پایان داد به آیات منسوخ و نسبت داده شده به پیامبران پیشین.

دراسلام تاکید بر توحید ویگانگی پروردگار غیر قابل انکار می باشد وپایبندی به برخی از اعمال مذهبی دین که برای اولین بار توسط محمد به گروهی کوچک آموزش داده شدو به سرعت از شرق میانه به آفریقا ،اروپا ، شبه قاره هند ، شبه جزیره مالایی وچین گسترش یافت. هرچند اسلام بسیاری از اقوام مختلف را در بر می گیرد ولی بسیاری از جنبش های فرقه ای در درون آن بوجود آمده است با وجود آن ،همه آنها مسلمان هستند وایده آل های یک دین مشترک و احساس تعلق به یک جامعه واحد در آن محدود شده است
آخرين ويرايش: 9 سال 9 ماه ago توسط الهام حیرت سجادی.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

I S LA M 9 سال 9 ماه ago #94867

جملات قرمزرنگ را اصلاح کنید.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: الهام حیرت سجادی