جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 


  • صفحه:
  • 1
  • 2
  • 3

موضوع: تبلیغات

تبلیغات 8 سال 4 ماه ago #118240

سلام
تبلیغات را تعریف کنید
سپاس
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: سمیرا سادات نوابی, میلاد فتحعلی پور

تبلیغات 8 سال 4 ماه ago #118241

تبلیغات، کاربرد هر یک از شکل‌های برقراری ارتباط است که بر پایه برنامه‌ریزی هدفداری استوار باشد و در جهت تأثیر بر افکار، احساسات و اعمال گروه‌های معین به منظوری خاص صورت گیرد. تبلیغات کاربرد هدفدار هریک از شکل‌های ارتباط جمعی و ملی است که با هدف تأثیر بر افکار و احساسات گروه‌های معین و با نیتی کلی و نظامی یا سیاسی صورت می‌گیرد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تبلیغات 8 سال 4 ماه ago #118242

تبلیغات عبارت است از تلاش عمدی که توسط برخی افراد یا گروه‌ها با بهره‌گیری از وسایل ارتباطی برای کنترل، شکل دادن، یا تغییر نگرش افراد دیگر گروه‌ها، انجام می‌شود، با این هدف که عکس العمل آنها در یک موقعیت ویژه، به گونه‌ای که مطلوب برنامه ریزان تبلیغات است، تحت تأثیر قرار گیرد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تبلیغات 8 سال 4 ماه ago #118243

ترغیب‌ و متقاعد كردن‌ مؤ‌ثر


در زبانها و فرهنگها، اصطلاحات‌ گوناگونی‌ به‌ منظور بیان‌ مفهوم‌ تبلیغ‌ استعمال‌ می‌گردد مثلاً‌ در لغت‌ عرب‌ «تبلیغ»، دعوت، اعلام‌ و دعایه‌ و امثال‌ آنها، در فرهنگ‌غربی‌ معمولاً‌ واژه‌ پروپاگاند و یا ایندوكتری‌ نیشن‌ مورد استفاده‌ قرار می‌گیرد پروپاگاند از ریشه‌ لغت‌ لاتینی‌ پروپاگاره‌ مشتق‌ شده‌ است‌ كلمه‌ پروپاگاره‌ به‌ معنای‌ نشا كردن‌ برای‌ تولید مجدد گیاه‌ و به‌ تبع‌ تولید كردن‌ و تولید مثل‌ است‌ و معنی‌ وسیع‌تر و كلی‌تر آن‌ پخش‌ كردن‌ و افزودن‌ است. بنابراین‌ از نظر ریشه‌ لغت‌ پروپاگاند تولید اجباری‌ است‌ و به‌ معنی‌ تولید خودبخودی‌ نیست.

[1]ساده‌ترین‌ تعریف‌ از تبلیغ‌ از دكتر دانیل‌ استاریچ‌ ارایه‌ شده‌ است‌ وی‌ كه‌ معتقد است .آگهی‌ نمایشی‌ است‌ كه‌ به‌ وسیله‌ یك‌ شخص‌ یا یك‌ مؤ‌سسه‌ معین‌ انتشار می‌یابد و هدف‌ آن‌ نفوذ در عقاید و اعمال‌ مردم‌ است‌.
‌در تعریف‌ دیگر، " تبلیغ‌ بعنوان‌ روش‌ یا روش‌های‌ بهم‌ پیوسته‌ (در قالب‌ یك‌ مجموعه) برای‌ بسیج‌ و جهت‌ دادن‌ نیروهای‌ اجتماعی‌ و فردی‌ از طریق‌ نفوذ در شخصیت، افكار و عقاید و احساسات‌ آنها جهت‌ رسیدن‌ به‌ یك‌ هدف‌ مشخص‌ كه‌ این‌ هدف‌ ممكن‌ است‌ سیاسی، نظامی، فرهنگی‌ و... مشروع‌ و نامشروع‌ باشد. " برخی‌ از تحلیل‌ گران‌ تبلیغ‌ را نوعی‌ كار آموزشی‌ می‌دانند و این‌ نوع‌ را بهترین‌ روش‌ تبلیغ‌ بر شمرده‌اند اگر چه‌ ماهیت‌ تبلیغ‌ با آموزش‌ تفاوت‌ روشن‌ دارد. ولی‌ بسیاری‌ بر این‌ عقیده‌اند كه‌ تبلیغات‌ و آموزش‌ در تعامل‌ با همدیگر معنا دارند كه‌ تعریف‌ ذیل‌ معطوف‌ به‌ این‌ موضوع‌ است: " تبلیغ‌ در بهترین‌ و اصولی‌ترین‌ شكل‌ آن‌ یك‌ فعالیت‌ آموزشی‌ است‌ كه‌ به‌ منظور نشر دانش‌ و آگاهی‌های‌ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی‌ و نشر ارزش‌ها و سجایای‌ اخلاقی‌ صورت‌ می‌گیرد. در تبلیغات‌ گذشته‌ از انتقال‌ پیام‌ از پیام‌ دهنده‌ به‌ پیام‌ گیرنده‌ كه‌ در حقیقت‌ یك‌ حركت‌ آموزشی‌ وجود دارد، مسأله‌ تعمیق‌ پیام‌ درجامعه‌ پیام‌ گیرندگان‌ و در نتیجه‌ بسیج‌ افكار عمومی‌ نیز مطرح‌ است‌ كه‌ تحت‌ عنوان‌ " تنفیذ " مورد دقت‌ قرار خواهد گرفت.

‌تبلیغات‌ رامی‌توان‌ در خلاصه‌ترین‌ شكل، این‌ گونه‌ تعریف‌ كرد
‌فرآیند روشمند ارایه‌اطلاعات‌ مناسب‌ در مورد كالاها و خدمات‌ به‌ مشتریان‌ و ترغیب‌ و متقاعد كردن‌مؤ‌ثر مصرف‌ كنندگان‌ به‌ خرید كالاها و خدمات. ‌واژه‌ها و عبارات‌ «روشمند،اطلاعات‌ مناسب و «ترغیب‌ و متقاعد كردن‌ مؤ‌ثر»، همگی‌ ناظر بر انجام‌ برنامه‌ریزی‌ در فرآیند تبلیغات‌ است ‌برنامه‌ ریزی‌ در تبلیغات‌ نیز مستلزم‌ شناخت‌عینی‌ رفتار مشتریان، به‌ ویژه‌ رفتار مصرف‌ كنندگان‌ و سایر اجزأ مرتبط‌ و مهم‌ دربازار (كالا و خدمات، رقبا و محیط‌ بازار) یا به‌ عبارتی‌ تحقیقات‌ بازاریابی‌ وهمچنین‌ انجام‌ انواع‌ آزمون‌ها و ارزیابی‌ هایی‌ است‌ كه‌ بخش‌ عمده‌ «تحقیقات‌تبلیغات» را تشكیل‌ می‌هد
‌هدف‌ اساسی‌ تبلیغات‌ در درجه‌ اول، ایجاد تصویری‌ مطلوب‌ از نشانه‌ كالا و خدمت‌ در اذهان‌ مخاطب‌ هدف‌ است.

‌مرحوم‌ " علی‌ اسدی‌ " در كتاب‌ " افكار عمومی‌ و تبلیغات‌ " ضمن‌ اشاره‌ به‌ تعاریف‌ مربوط‌ به‌ تبلیغات‌ در نظریات‌ خوش‌ بینانه‌ و بدبینانه‌ در بخش‌ نتیجه‌گیری، ویژگی‌های‌ تبلیغات‌ نوین‌ را شامل‌ عینیت، عدم‌ دلبستگی، پنهان‌ كاری‌ و ظرافت‌های‌ علمی‌ عنوان‌ می‌كند

لئونارد دوب(1937 )،مشاور موسسه تحليل تبليغات چنين توصيفي درباره تبليغات ارائه مي دهد:اقدامات منطقي كه فرد يا افرادي ذي نفع از راه تلقين براي نظارت بر حالات رواني گروه هايي از افراد و در نتيجه نظارت بر اعمال آنها به عمل مي آورند در هر حال هر نوع ارتباط به منظور نشان داده ها،ايده ها و يا انگاره ها در اذهان بشري براي تاثير گذاردن بر افكار،عواطف و يا كنش هاي فردي و يا گروهي را تبليغ مي گويند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تبلیغات 8 سال 4 ماه ago #118244

سلام متشکرم
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

نحوه‌ كار و فعاليت‌ كانون‌هاي‌ آگهي‌ و تبليغاتي‌ 8 سال 4 ماه ago #118247

با سلام
ادب و احترام
و تشکر از تمام زحمات شما
نحوه‌ كار و فعاليت‌ كانون‌هاي‌ آگهي‌ و تبليغاتي‌
بپیوست ارسال می گردد
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
  • صفحه:
  • 1
  • 2
  • 3
مدیران انجمن: مژگان خسروی رستمی