شنبه, 08 ارديبهشت 1403

 



موضوع: جامعه شناسی هنری

جامعه شناسی هنری 8 سال 4 ماه ago #118210

جامعه شناسی هنری را تعریف کنید؟
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

جامعه شناسی هنری 8 سال 4 ماه ago #118213

  • مهدی بزاز
  • مهدی بزاز's Avatar
جامعه شناسی هنری

جامعه‌شناسی شاخه‌های مختلفی دارد. هر کدام گوشه‌ای از زندگی آدمی را در کانون توجه خود قرار می‌دهند. این دانش با طرح پرسش‌های انتقادی برای ما اطلاع و آگاهی رهایی بخش و مفید تولید می کند. دانشی است که رسالت آن شناخت انسان و جامعه است. گسترش و توسعه جامعه‌شناسی باعث شده است که در دو قرن گذشته با تراکم و انباشت مطالعات، شاخه‌های گوناگون این علم ایجاد شود. جامعه شناسی هنر پاره ای از جامعه شناسی فرهنگ است.

"جامعه‌شناسی فرهنگ" یکی از شاخه‌های جامعه شناسی است که به مطالعه "نظام نمادین معناها" مانند دین، فلسفه، هنر می پردازد. جامعه‌شناسی هنرها و ادبیات تلاش می‌کند بخش فعالیت بشر را در قالب هنر زیر نفوذ خود قرار دهد. اگر انسان نتواند ذهن خود را فعال کند و امور و رخدادها و حوادثی را که با آن سروکار دارد انتزاع، تجرید و معنادار و آن را به امری زیبا تبدیل کند، فرق مهمی با انسان اولیه ندارد !
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

جامعه شناسی هنری 8 سال 4 ماه ago #118224

جامعه‌شناسی هنر بررسی‌ می‌‌کند که چگونه گروه‌های مختلف انسانی برای پدید آمدن هنر با همدیگر همکاری‌ و کنش متقابل برقرار‌ می‌‌کنند. و چگونه در یک جامعه هنر را به‌کار‌ می‌‌برند و هنر در زندگی آن‌ها چه نقش و جایگاهی دارد.
جامعه شناسی:مطالعه قوانین و فرایندهای اجتماعی که مردم را نه تنها به عنوان افراد بلکه به عنوان اعضای انجمن ها و گروه ها و نهادهای اجتماعی مورد بررسی قرار می دهد جامعه شناسی مطالعه زندگی اجتماعی گروه ها و جوامع انسانی است که موضوع اصلی آن رفتار افراد موجودات اجتماعی است
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

جامعه شناسی هنری 8 سال 3 ماه ago #118328

سلام
و
ممنون
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

جامعه شناسی هنری 8 سال 3 ماه ago #118329

سلام
از شما
متشکرم
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مژگان خسروی رستمی