چهارشنبه, 02 خرداد 1403

 



موضوع: روشهای برقراری ارتباط روابط عمومی با رسانه

روشهای برقراری ارتباط روابط عمومی با رسانه 9 سال 4 ماه ago #112452

1−بیانه های خبری: متون تنظیم شده ای که حاوی اطلاعات/پیام ها و اخبار مربوط به سازمان هستند که به صورت فکس یا تلفنی و یا مستقیم به خبرنگار ارائه می شود.
2−برگزاری نشست های خبری:
الف:زمان مصاحبه:باید متناسب با نوع رسانه باشد. مثلا:اگر روزنامه ای صبح منتشر شود برای نشست خبری متناسب نیست و بهتر است از خبرنگاران روزنامه صبح دعوت شود.
ب:مشخص کردن مصاحبه شونده:در دعوت نامه ای که برای خبرنگاران ارسال می شود مصاحبه شونده موضوع و هدف مصاحبه مشخص شود تا خبرنگاران سوالات خود را طرح کنند.
ج:دوسویه کردن ارتباط:برای اینکه مصاحبه ها انتقال یک سویه ی اطلاعات و تصمیم های سازمان نشود باید فرصت طرح سوال به خبرنگاران داده شود که پس از سخنان مسول به سوالات انان پاسخ داده شود.
3−برگزاری مصاحبه های اختصاصی:اطلاعات مورد نیاز که از سوی روابط عمومی ها منتشر می شود نیاز رسانه های جمعی را برطرف نمی کند رسانه ها برای جلب افکار عمومی نیازمند مصاحبه های اختصاصی مسولان سازمان ها هستند که روابط عمومی ها باید زمینه ی این مصاحبه ها را فراهم کنند.
4−تهیه ی جوابیه برای رسانه ها:یکی از وظایف روابط عمومی ها تهیه ی جوابیه برای رسانه ها است زمانی که خبری بصورت ناقص منتشر می شود و3 روش دارد.
الف:توضیح:زمانی که خبری بصورت نارسا و ناقص منتشر می شود روابط عمومی ها در جوابیه ان خبر را توضیح می دهند تا رفع ابهام شود.
ب:تصحیح:زمانی که بخشی از خبر درست باشد و بخشی نادرست روابط عمومی ها ان را تصحیح می کند.
ج:تکذیب:مربوط به مواردی است که روابط عمومی کلا خبری را انکار می کند در این شرایط باید به دور از جنجال و پرخاش خبر صحیح اعلام شود تا هیچ گونه ابهامی برای مخاطب نماند.
5−تولید اخبار ابتکاری:در شرایطی که سازمان فعال نیست روابط عمومی می تواند اخبار ابتکاری تولید کند تا توجه رسانه ها جلب شود.وبه 3 روش است.
الف:تشابه:روابط عمومی ها می توانند اخباری مشابه با سایر سازمان ها تولید کنند.
مانند:برگزاری سمینار"گردهمایی"مسابقات ورزشی و.......
ب:تعارض:در این روش روابط عمومی ها از اقداماتی که باعث شکست سایر رسانه ها شده استفاده می کند.
مثلا:اگر عملکرد یک سازمان باعث حیف و میل شدن بیت المال شود روابط عمومی سازمان دیگر در جهت صرفه جویی کارهای تبلیغاتی دیگر انجام می دهد.
ج:تآمین:رویداد هایی که وجود دارد روابط عمومی به سازمان خود تآمین می دهد.
مانند:هفته ی دولت"سالگرد انقلاب و.......
د:شعارسال:باتوجه به اینکه هرسال شعار خاص خود را ارد اگر روابط عمومی ها در جهت شعار سال به اقدام ابتکاری دست بزنند رسانه ها از انها استقبال می کنند.
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: حسن گل احمدي
مدیران انجمن: حسن گل احمدي