سه شنبه, 01 خرداد 1403

 



موضوع: ضعف های ارتباطی بین روابط عمومی ها و رسانه ها

ضعف های ارتباطی بین روابط عمومی ها و رسانه ها 9 سال 4 ماه ago #108651

  • مریم مقدم
  • مریم مقدم's Avatar
  • آفلاين
  • دانشجو
  • ارسال ها: 51
  • Thank you received: 19
با سلام خدمت استاد گرامی جناب آقای گل احمدی - شماره 8

ضعف های ارتباطی بین روابط عمومی ها و رسانه ها

دلایل متعددی وجود دارد که روابط عمومی ها نتوانند به طور موثر با رسانه های مختلف ارتباط پیدا کنندکه این دلایل به شرح زیر است :
الف ) دلایل اجتماعی: بعضی از روابط عمومی ها جامع پذیر نیستند پی به اهمیت ارتباط اجتماعی نبرده اند و در نتیجه با رسانه ها مشکل دارند .
ب ) دلایل ساختاری: به دلیل نبود شایسته سالاری در سازمانها یا در بعضی از سازمانها آنها پی به اهمیت تبلیغات نبرده اند ودر نتیجه در رسانه های ارتباط ندارند
ج ) دلایل سیاسی: به این معنا که عوامل تعیین کننده قدرت یا نیروهای سیاسی خاصی مانع از این هستند که بعضی از سازمانها با رسانه ها رابطه داشته باشند .
اما دلایل متعددی دیگری که رسانه ها با روابط عمومی ها نمی توانند ارتباط برقرار کننداینکه هر سازمان که دربطن جامعه پدید می آید باید کارکردهایی در خدمت جمع و جامعه داشته باشد و چنان تنظیم گردد که بتواند به صورتی هماهنگ ( خدمات خود را به جامعه که منشا و موجد آن است عرضه دارد)
هارولد لاسول می گوید : سازمانها نسبت به جامعه ۳ وظیفه دارند : ۱- مراقبت از محیط (حراست از محیط) ۲-ایجاد همبستگی میان اجراء گوناگون جامعه در پاسخ به نیارهای محیطی (ایجاد همبستگی اجتماعی)۳- انتقال میراث اجتماعی از نسلی به نسل دیگر .
دیدگاه مرتن و لازارسفلد این دو از پیشگامان تحقیق دررسانه های ارتباط جمعی و آثار و کارکردهای آنان در مورد بخش وسایل ارتباط جمعی هستند که می گویند وظیفه سازمانها به صورت زیراست:
۱) وظیفه اخلاقی (حمایت از هنجارهای اجتماعی ) ۲- امکان اعطای پایگاه اجتماعی (این وسایل ارتباط جمعی با دادن معروفیت به اشخاص و گروهها به ارتقای پایگاههای آنان می پردازد)
لازارسفلد همچنین می گوید نقشهای رسانه های همگانی به صورت زیر هستند :
۱) نقشهای تفریحی
۲) نقشهای خبری
۳) نقشهای همگن سازی
۴) آگاه سازی(آگاهی مردم را سازمان یافته میکند)
۵) احساس تعلق اجتماعی
مطابقت گرفته شده جذب رسانه ها بود و اگر رسانه ها این وظایف را به خوبی انجام ندهند و از عهده داشتن این نقشها به خوبی بر نیایند پس نمی توانند با روابط عمومی ها ارتباط نزدیک برقرار کنند .
▪ راهکارهای موفق ارتباطی چیست ؟ برای ارتباط سازی موفق ۳ مرحله وجود دارد
الف ) اعتماد سازی هست برای باز گذاشتن راههای ارتباط گوش شنوا داشتن یا این که بیشتر گوش دادن تا سخن گفتن .
ب) طرف را به صورت قاضی کارهای خود درآوردن به جای اینکه خود کارهای خود را قضاوت کنیم نتیجه آن را به طرف ارائه دهیم .
ج) سعی شود زمینه های سوال از خواسته ها و علائق و منافع خود را دردیگران (رسانه ها) به وجود آوریم به عبارت دیگر به جای اینکه خواسته ها و علائق و منافع خود را به طور قاطع assert باید در طرف مقابل وضعیتی ایجاد نمائیم که خود از آن خواسته ها و منافع ما سوال کند درآن صورت خواسته ها ومنافع خود را مطرح میکنیم البته درپاسخ به درخواست طرف مقابل و نه به طور ابتدایی و یک جانبه .


http://vista.ir/article/103563/%D8%B6%D8%B9%D9%81-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B7-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: حسن گل احمدي
مدیران انجمن: حسن گل احمدي