یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

 



موضوع: مباحث اجتماعی- سیاست

مباحث اجتماعی- سیاست 9 سال 1 ماه ago #113894

درس سیاست خبری
(خلیل رنجبر)
زمان برگزاری کلاس روز چهارشنبه مورخ 22/1/93 توسط استاد گل احمدی
موضوع : مباحث اجتاعی
در این ساعت استاد در مورد سفر حج صحبت شده که آیا اشکالی دارد ما به عمر برویم یا نه ، تعداد سه نفر از برادران و سه نفر از خواهران به اظهار نظرهای متفاوتی پرداختند.
در مورد درج خبرها صحبت شده ، بخصوص سیاست های امریکاه و غرب در منطقه و تحریک نمودن ایران به هر نحوی و دنبال کردن سیاستی که به بتوانند ایران را درگیر بحران یا جنگ کنند .
درمورد تعریف سیاست :
باید گفت ما درکشوری قرار داریم که هرکاری کنیم ( آب خوردن و ...... ) سیاسی هستیم ، سیاست یعنی تیمار کردن حیوان است ، تیمار کردن مساوی با سیاست کردن است . قلمرو در کشور ما مشخص نیست شخص در چه شکلی است . وقتی در کشورهای غربی بخصوص امریکاه فرد حرفه مکانیکی دارد در سیاست دخالت نمی کند . فقط مکانیک است اما در ایران اینگونه نیست شخص هر شغلی داشته باشد سعی می کند در سیاست ها دخالت کند و یا از سیاست سردربیاورد و در سیاست سهیم باشد.
ارتباط سیاسی : اینگونه ارتباط ها با استفاده از ابزار و امکانات ارتباط جمعی صورت می گیرد و از طریق این امکانات ارتباطی را با سایرین و یا پیامی را منتقل می کند و یا پیامی را جابجا می کنیم از جمله پیام سیاست مداران یا رسانه هاست و پیام به چهار طریق برقرار می شود . عمودی ، افقی و ....
درخصوص موضوعاتی همچون سازمان های سیاسی ، گروه های صنفی ، گروه های فشار ، مخاطبان و شهروندان ، رسانه ها و سیاست رسانه ای و ... در این روز از هر کدام تعریف های شده است .
مثلاً درخصوص سازمان های سیاسی ، وسیله ای بین مردم و سازمان هستند که با هم در ارتباط می باشند و یا ارتباط برقرار می کنند
در مورد گروه های صنفی : این گروه ماهیت سیاسی ندارند اما خیلی خیلی در سیاست تاثیر گذار هستند و خیلی از خواسته ها را تحمیل می کنند
در مورد گروه های فشار : این گروه در تمام جوانب وجود دارد . گروه فشار نمی خواهد حکومت را بدست بگیرد بلکه کاری می کند که حکومت تحت تاثیر قرار بگیرد و بلرزد و این گروه سعی می کند که آنچه هدفشان و خواسته های شان است برسند.
مخاطبان و شهروندان : این مخاطبان و شهروندان خود ما و مردم هستیم اگر میل و باب دل ما نباشد سیاستی صورت نمی گیرد
رسانه ها : تمام کارهای که در سیاست صورت می گیرد توسط رسانه ها به بیرون درج و بزرگ نمایی می شود این رسانه ها هستند که با من و مردم حرف می زنند . مانند اینکه وقتی رئیس جمهوری به یجایی می رود این رسانه ها هستند می گویند رئیس جمهور می آید فوری از طریق کانالی ( رسانه ) با مردم حرف می زند و افکاری را راه می اندازد و در ذهن و فکر مردم نفوذ می کند و آنها را بسوی اهدافی که خود می خواهد سوق می دهد .
سیاست های رسانه ای شد : در این گونه سیاست ها ، رسانه ها به مردم می گویند که هر چه می گوید درست و صحیح است و غیرآن غلط ویا نادرست است
موضوع گیری رسانه ها : رسانه در شکل های مختلفی موضوع گیری می کنند از جمله در انتخابات سال 1388 و ....
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: حسن گل احمدي
مدیران انجمن: حسن گل احمدي