دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

 



موضوع: بررسی و تاثیر بازاریابی رابطه‌ای بر اعتماد و وفاد

بررسی و تاثیر بازاریابی رابطه‌ای بر اعتماد و وفاد 9 سال 4 ماه ago #111965

در فضای رقابتی در صنعت بانکداری، داشتن مشتریان وفادار عامل مهمی در توفیق سازمان‌های دمات مالی محسوب می‌شود که می‌توان از طریق تمرکز بر مشتری و بازاریابی رابطه‌ای به این مهم دست یافت. هدف از این تحقیق، بررسی تأثیر مبانی بازاریابی رابطه‌ای «شاستگی، ارتباطات، تعهد و ادارة تعارض» بر اعتماد و وفاداری مشتری است. در این تحقیق، 2 فرضیه اصلی مورد بررسی قرار می‌گیرند. جامعه آماری تحقیق از مشتریان وفادار و با سابقه در شعب بانک صادرات استان فارس، شهرستان شیراز تشکیل شده و ابازار جمع‌آوری داده‌ها، پرسشنامه می‌باشد. همچنین از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای تصادفی طبقه‌ای برای انتخاب نمونه آماری استفاده شده است که در مجموع 369 مشتری داده‌های این پژوهش را تأمین نمودند. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شده است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که مبانی بازاریابی رابطه‌ای به طور مستقیم بر اعتماد مشتری و به طور غیرمستقیم بر وفاداری مشتری تأثیر می‌گذارند.
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: محمد احمدی