پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403

 



موضوع: نمایشگاه مطبوعات

نمایشگاه مطبوعات 9 سال 5 ماه ago #104648

1
پایان بیستمین هیاهوی مطبوعاتی
آزادی ، با شعار رسانه 7232 آبان 32 تا71 بیستمین نمایشگاه مطبوعات که از روزنامه ماهنامه هفته نامه و خبرگزاری برپا شده بود در 066 مسئولانه با حضور آبان به کار خود پایان داد. 32 ساعات پایانی روز جمعه .
به همراه تعدادی از دانشجویان کارشناسی روابط عمومی دانشگاه علمی 3232 آبانماه 32نیمروز جمعه راهی نمایشگاه مطبوعات شدیم که در مصلای بزرگ تهران برپا بود.با این حال 32 کاربردی واحد – که جمعه بود اما خبری از ترافیک سنگین در اطراف نمایشگاه نبود.
قصه کوتاه کنیم که پس از دقایقی خود را مقابل سالن اصلی برپایی نمایشگاه یافتیم.

2
همشهری پرتیراژترین روزنامه کشور
ورودی نمایشگاه که بیشتر با بنرهایی مربوط به روزنامه همشهری که گفته می شود پر تیراژترین پوشش داده شده بود. با این حال وارد سالن اصلی نمایشگاه شدیم و جالب اینکه بر ،روزنامه کشور است خلاف نظم صفحات مطبوعاتی نمایشگاه آن خیلی منظم نبود زیرا انتظار داشتیم در مقابل درب ورودی تعدادی باشند که راهنمای بازدیدکنندگان باشند که حداقل ما با آنها مواجه نشدیم. اما در عوض صف طویلی مشاهده نمودیم که در مقابل عابر بانک تجمع نموده بودند.

3
مجلات کم رنگ ترین بخش نمایشگاه
خلاصه اینکه وارد سالن شدن همان ومواجه شدن با تعداد فراوان غرفه های کوچک و بزرگ مربوط به ماهنامه و مجلات گوناگون همان .که در قسمت ابتدایی سالن گنجانده شده بودند .و از مهمترین آنها می توان به دوهفته نامه موفقیت، هفته نامه امین جامعه، و مجله خانواده که نخستین مجله خانوادگی ایران است و نیز دو ماهنامه خلق که انصافا می توان از آن بعنوان منظم ترین ماهنامه در این نمایشگاه نام برد غرفه های خود را دایر کرده بودند

4
روزنامه ها پرجلوه تر از مجلات
کمی جلو تر که رفتیم با غرفه های روزنامه ها مواجه شدیم که از نظر غرفه آرایی و نیز وسعت مکانی از وضعیت بهتری برخورداربودند که از این میان می توان به روزنامه هایی مانند خبر ورزشی، جام جم، همشهری و اطلاعات اشاره نمود که در این میان روزنامه اطلاعات که کل غرفه را با روزنامه های خود آراسته بود خودنمایی می کرد.

5
خبرگزاریها سنگ تمام گذاشتند
هر چه به قسمت انتهایی سالن نزدیک می شدیم غرفه های بزرگ و زیبای خبرگزاریها نمایان می شد مانند خبرگزاری جمهوری اسلامی، خبرگزاری بین المللی قرآن کریم، خبرگزاری اهل بیت علیهم السالم، ایسنا ، فارس ، آنا و ...حضور داشتند که درمقایسه با روزنامه ها از تعداد بیشتری میهمان و مراجعه کننده بهره می بردند که گویی میهمانی های بزرگی برپاداشته اند.

6

حاشیه ها هم جای خود را داشتند.
اما این نمایشگاه نیز مانند سایر نمایشگاه های م مختلف، حاشیه هایی نیز داشت.
مثلا شخصی که با نماد روزنامه یعنی دوچرخه در جایجای نمایشگاه می چرخید و بازدیدکنندگان با ایشان عکس یادگاری می گرفتند. و یا تعدادی از دانشجویان که با پوششی مخصوص در نمایشگاه حضور داشتنند و جالب اینکه با در دست داشتن برگه ای میخواستند که زحمت رفتگران را نادیده نگیریم.

7
در قسمت دیگر عده ای خوش ذوق شوخی های جالبی با مسئولین مملکتی از طریق کاریکاتور داشتند.

8
اما در قسمت مرکزی نمایشگاه غرفه ای تقریبا بزرگ چشم نوازی می کرد که گویی گوشه ای از قطعه شهدای گمنام را به نمایش گذارده بودند.
فاطمه ترکاشوند
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

نمایشگاه مطبوعات 9 سال 5 ماه ago #104879

با سلام؛
به عنوان یک گزارش مطبوعاتی، در گام اول می بایست اصول پایه ای مثل تیتر، لید، انسجام و کلیت یکپارچه را داشته باشد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: محمد احمدی