جمعه, 28 ارديبهشت 1403

 



موضوع: گزارش بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات

گزارش بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات 9 سال 5 ماه ago #104595

بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها بعد از یک سال انتظار و تأخیر در برگزاری شروع شد . اما جای بسیاری از رسانه های بین المللی و نشریات ورزشی و طنز خالی بود . عدم یک دستی در غرفه ها خیلی دیده می شد . خبرگزاری ها و روزنامه هایی که بی طرف و غیر دولتی بودند در غرفه های کوچکی بدون هیچ امکاناتی قرار گرفته بودند و خبرگزاری های دولتی و وابسته با امکانات بهتری سر و صدایی برپا کرده بودند . چه قدر خوب می شد تمام نشریات و خبرگزاری ها در این نمایشگاه یک سهم داشتند . اکثر روزنامه ها و خبر گزاری ها دلخوری داشتند که دولت بهانه ای برای آمادگی شروع نمایشگاه را ندارد و از مسئولین شانه خالی کرده ، برای همین نمایشگاه خیلی بی برنامه افتتاح گردیده بود .
امسال 38 روزنامه ، 20 خبرگزاری ، 116 رسانه آموزشی و اقتصادی ، 70 نشریه عمومی و خانواده و هشت رسانه غیر فارسی زبان و 45 رسانه فرهنگی ،10 رسانه کودک و نوجوان ، 24 مؤسسه رسانه ای و 67 نشریه استانی و 13 عنوان نشریه ورزشی حضور داشتند .
کار دیگری که امسال صورت گرفته بود دسته بندی سایت ها ، خبرگزاری ها و روزنامه ها براساس محتوا و فعالیتشان بود . این دسته بندی برای اولین بار بود که صورت گرفته بود . مثل : حوزه دین و فرهنگ و هنر کودک و نوجوان و سیاسی ها . حتی مؤسسه کیهان که مدیریت کیهان بچه ها را هم تحت مدیریت دارد دغدغه ای برای این بخش دریافت کرده بود . در نمایشگاه امسال از اینترنت رایگان برای غرفه ها و بازدید کنندگان استفاده می شد . این نمایشگاه که از بزرگترین رویدادهای مطبوعاتی فرهنگی کشور است همه ساله در شهر تهران برگزار می شود و تاکنون 19 دوره آن برگزار شده است . شعار نمایشگاه امسال (رسانه ، آزادی مسئولانه) عنوان شده که به گفته حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه ها در جهت ایفای رسالت خود باید آزادی داشته باشند و دولت ها هم بارها به شعار آزادی مطبوعات در چارچوب قانون اشاره کرده اند و البته مطبوعات هم باید براساس قانون عمل کند .
نمایشگاه فرصت خوبی برای گفت و گو با صاحبان قلم و اندیشه که در جریان این نمایشگاه جاری است ، انگیزه خوبی برای مخاطبان مطبوعات برای مراجعه به این نمایشگاه تخصصی است . من به عنوان یک دانشجوی کارشناسی رشته روابط عمومی انتظار داشتم که پیش از آغاز نمایشگاه اطلاعات بهتری در مورد برنامه های جانبی ، مثل : کارگاه های آموزشی و ... و یا اینکه چه کسانی در نمایشگاه حاضر می شوند ، اهداف کلی آن را دریافت کنم اما به قدر کافی در این خصوص اطلاع رسانی نشده بود و این امر دلیل خوبی است که روشن کند این نمایشگاه را براساس عادت برگزار می کنند . بدون شک اگر از این آسیب فاصله گرفته و به فکر استفاده مناسب از ظرفیت های آن باشیم به نتایج بهتری نیز دست خواهیم یافت .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

گزارش بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات 9 سال 5 ماه ago #104882

با سلام؛
به اصول اولیه نگارش گزارش توجه شود.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: محمد احمدی