دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

 



موضوع: فریضه حج یک دوره دایرة المعارف دانشگاهی انسان ساز

فریضه حج یک دوره دایرة المعارف دانشگاهی انسان ساز 9 سال 7 ماه ago #102251

فریضه حج یک دوره دایرة المعارف دانشگاهی انسان ساز است

آیت الله غیاث الدین طه محمدی ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه شهر همدان اظهار داشت: فریضه حج در سرنوشت و هدایت و سعادت جامعه بشری بسیار تاثیر گذار است.
وی نقش حج در سرنوشت انسان را حیاتی عنوان کرد و ابراز داشت: هر انسانی که استطاعت مالی و جسمی داشته باشد اما از فریضه حج سرپیچی کند آن انسان جاهل است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ادامه داد: برخی واجبات دینی آنچنان نقش سازنده و حیاتی دارد که هر کس آن را ترک کند در حکم کفر است و فریضه حج نیز در این زمره قرار می گیرد.

محمدی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه برخی واجبات و عبادات در دین اسلام نقش کلیدی دارد، ابراز داشت: دشمنان اسلام نیز به نقش کلیدی این فرایض پی بردند و درصدد هستند که آن را بشکنند.

وی با تاکید بر اینکه حج و سفر حج از جمله عبادات کلیدی در دین اسلام است، عنوان داشت: تا هنگامی که مسلمانان سه عامل را رعایت می کنند مسحیت و نصرانیت و یهودی ودشمنان خود را در خطر می بینند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در این مورد افزود: تا زمانی که قرآن در دست مسلمانان است و قرآن را تلاوت می کنند و تا زمانی که خانه کعبه را زیارت می کنند دشمنان احساس خطر دارند.

وی این سه عامل را کارهای کلیدی در اسلام عنوان کرد و بیان داشت: تا مادامی که مسلمانان به این سه عامل عمل می کنند نصرانیت در خطر عظیم است.

محمدی در ادامه به اعمال حج اشاره کرده و گفت: متاسفانه برخی برنامه های حج را طوری برگزار می کنند که بی خاصیت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان بیان داشت: حجی سازنده است که همان حج ابراهیمی باشد و موجب بالندگی انسان شود.

محمدی با تاکید بر اینکه فلسفه حج باید در جامعه بازگو شود، اظهار داشت: فریضه حج یک دوره دایرة المعارف دانشگاهی انسان ساز است.

وی در ادامه به دفاع مقدس و فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس کشور ایران به عینه دست خدا را بر سر خود احساس می کرد.

محمدی بیان داشت: در آن زمان که جمهوری اسلامی ایران نوپا بود جنگ آغاز شد در حالیکه هیچ کشوری ایران را حمایت نمی کرد و دست حق همراه ملت ایران بود در حالیکه رژیم بعث عراق را 45 کشور حمایت می کرد.

وی به مقام والای شهدا اشاره کرد و گفت: نباید هیچ گاه دلاور مردی های شهدا، جانبازان و رزمندگان اسلام را فراموش کرد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مژگان خسروی رستمی