دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

 



موضوع: سطوح مدیریت

سطوح مدیریت 9 سال 8 ماه ago #99577

همانطور که می دانیم سطوح مدیریت شامل مدیران عالی ، مدیران میانی و مدیران عملیاتی یا سرپرستان می باشد .
مدیران عالی : این سطح از مدیران معمولا گروه کوچکی از مدیران را تشکیل می دهد که مسئول اداره کل سازمان هستند که وظیفه آنان سیاستهای کلی ، برنامه های کلان ، طرح های دور برد وبرنامه های راهبردی سازمان را تهیه ومصوب کرده وبر کلیه سازمان نظارت وهماهنگی می کند . وهمینطور ایجاد هماهنگی با محیطهای خارجی ودیگر سازمان ها را برعهده دارند وهمینطور مدیری میباشد که در نقشهای عملیاتی ومیانی موفق بوده .
مدیران میانی : یک رده پایین تر هستند وبه طور مستقیم به مدیران رده بالاگزارش می دهند وپل ارتباطی میان مدیران عالی وعملیاتی هستند .
مدیران عملیاتی : در پایین ترین سطح سازمان قرار می گیرند افرادی هستند که مسئول کارهای دیگران هستند کار آنان این هست که افراد زیر دست خود را هدایت واداره می کنند وبیشتر وقت خود را با کارگران صرف می کنند وبسیار سرشان شلوغ می باشند وبیشتر کار آنان اجرایی است .
نظر بنده در انتخاب رده مدیران این است که باید ببینم روحیه وتوانایی من تا چه میزان است ودر چه رده ای کارایی وتوانایی دارم البته بنده در سه گروه مدیریت این توانایی را دارم ومدیری به رده مدیر عالی می رسد که در دوگروه مدیر میانی وعملیاتی موفق باشد پس خواه ناخواه در رده مدیر عالی هم می تواند جا بگیرد .
با تشکر از شما
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

سطوح مدیریت 9 سال 8 ماه ago #99767

سلام و ممنون
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مژگان خسروی رستمی