جمعه, 21 ارديبهشت 1403

 



موضوع: کارورزی

کارورزی 9 سال 7 ماه ago #102101

مرکز فرهنگ و هنر واحد 13تهران

عنوان کارآموزی: گرافیک (فتوشاپ – ایندیزاین )
نام: اکبر
نام خانوادگی: محمدیان
شماره دانشجویی: 92138049170214
رشته تحصیلی: گرافیک
نام استاد کارآموزی: احسانجو







موضوع کارآموزی: طراحی
محل کارآموزی: جهاددانشگاهی صنعتی شریف
نام استاد کارآموزی: احسانجو
نام و نام خانوادگی دانشجو: اکبر محمدیان
شماره دانسجویی: 92138049170214
نیمسال اخذ واحد کارآموزی: تابستان 93
آدرس محل کارآموزی: خیابان آزادی، بلوارشهید اکبری، خیابان شهید قاسمی، پلاک 71
تاریخ شروع کارآموزی:11/5/93
تاریخ اتمام کارآموزی: 12/6/93



چکیده:
در این ساعات کارآموزی از نزدیک با دروس ارائه شده در ترمهای گذشته آشنا شده و در موقعیت کاملا" واقعی فرارگرفته و به آموخته های تئوری خویش جامه عمل می پوشانیم
که این واحد کارآموزی را در سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف در طول پنچ هفته به مدت دویست و چهل ساعت در قسمت روابط عمومی برای کارهایی چون طراحی بوسیله فتوشاپ طراحی بوسیله ایندیزاین که در رشته گرافیک از نرم افزارهای اصلی و تخصصی می باشد انجام وظیفه گردیده است.
با توجه به اینکه در رشته گرافیک این نرم افزارها جزء پرکاربردترین نرم افزارهایی هستند که در سازمانها وادارجات یا شرکت ها برای تبلیغ محصولات این ارگانها به صورت کاملا" حرفه ای بکارگرفته می شوند و نیاز مبرم به گرافیست های حرفه ای در این ارگانها وجود دارد لذا درصورتی که بتوانیم در ترم های آتی این نرم افزارها را پیشرفته تر یاد بگیریم فوق العاده بهتر خواهد بود.
در این کارآموزی در قسمت مقدمه که تا اندازه ای از کارهای انجام گرفته سخن گفته خواهد شد چهار فصل تقدیم حضور شما خواننده گرامی خواهد شد که امید است مورد استفاده قرار گیرد.


فهرست ...................................................................
ردیف عنوان صفحه
1) مقدمه..........................................................................................................................4
2) معرفی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی ...................................................................5
3) فعالیت های انجام شده..............................................................................................13
4) جمع بندی و نتیجه و ارائه پیشنهاد.........................................................................38















4
مقدمه
باید در نظر داشته باشیم که کارورزی از جمله درس هایی هست که به صورت عملی و در محل انجام کارهای مرتبط با هررشته ای به صورت کاملا" تخصصی انجام می گردد و از نزدیک و بصورت عملی موجب احساس و آشنایی عمیق تری نسبت به رشته های دانشگاهی و رشته تخصصی هرفرد می باشد.
سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف که از سازمان های برتر و از برند های معتبر در ایران و جهان می باشد و دارای مراکزی متعدددی دراکثر رشته های صنعتی فعالیت بسزایی دارد ودر قسمت روابط عمومی این سازمان که کلیه طراحی ها و تبلیغات جهاددانشگاهی صنعتی شریف در این اداره انجام می گرددکارهای چون طراحی و اداره سایت های خبری ، طراحی و چاپ کاتالوگ های مربوط به معرفی سازمان و معرفی مراکز ، طراحی و چاپ ماهنامه های منظم که در آنها کارکردهای هرماه بصورت در پروژه های در حال انجام و همچنین نشست های فرهنگی مانند طراحی ، چاپ و نصب پوستر های مناسبتی، بنرهای تسلیتو... وهچنین نشست های و برنامه های علمی و... انجام شده است را به صورت ماهنامه طراحی شده وبا نظارت این اداره در چاپخانه ها به چاپ می رسد و انتشار می گردد.
همچنین برای برخی پروژه های مهم و ملی آلبوم هایی طراحی میشود که از خبرهای ارسال شده برای سایت های خبر از اینترنت ایجاد و منتشر می گردد.در فصل دوم به معرفی کامل از این سازمان پرداخته و بیشتر با این سازمان آشنا خواهیم شد ودر فصل سوم کارکرد هی یکی از اعضای این اداره را خواهیم پرداخت

5
سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف

جهاددانشگاهی صنعتی شريف از سال 1359 با هدف استمرار آرمان¬های انقلاب فرهنگی، گسترش روحيه تحقیق و بهره¬برداری از يافته¬های پژوهشی، ارتقای سطح علمی خدمات تخصصی و گسترش طرح¬های كاربردی – نيمه صنعتی، ارتقاء و توسعه آموزش¬های علمی و كاربردی و همچنين توسعه فعاليت¬های فرهنگی، فعاليت خود را آغاز كرده است.
اين سازمان با اتكا به تعهد و دانش تخصصی اعضای خود و با بهره¬مندی از فضاها، امكانات و تجهيزات آزمايشگاهی و كارگاهی، به توانايی¬های تخصصی ويژه¬ای در رشته های فنی و مهندسی دست يافته و طی بيش از سی سال فعاليت علمی، ضمن همكاری با مراكز تحقيقاتی صنايع مختلف كشور، بيش از 2300 طرح و پروژه تحقيقاتی را در دوران دفاع¬ مقدس و پس از آن، با موفقيت اجراء كرده است.
سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شريف در حال حاضر دارای حدود 150 نفر متخصص با تحصيلات ليسانس و بالاتر است.
اين سازمان تحقيقاتی از سال 1379 اقدام به تأسيس پژوهشكده توسعه تكنولوژی نموده كه در حال حاضر با داشتن موافقت قطعی از وزارت علوم، تحقيقات و فناوری فعاليت می¬كند. همچنين وزارت علوم اين پژوهشكده را به عنوان قطب علم و فناوری اندازه گيری در كشور تعيين نموده است .


6

به¬طور كلی اين سازمان در 6 حوزۀ فناوری، سيستم¬ها و تجهيزات، مواد، خدمات آزمايشگاهی، آموزش و خدمات فرهنگی فعاليت می¬نمايد و برای تأمين نيازهای تخصصی كشور از ظرفيت¬های خارج از سازمان نيز استفاده می¬گردد.
فعاليت¬های حوزۀ فناوری
انجام مطالعات كلان و راهبردی، مديريت طرح و برنامه¬ريزی و كنترل پروژه، مطالعات مكان¬يابی فنی اقتصادی و احداث واحدهای توليدی، تدوين و انتقال تكنولوژی، مستند¬سازی با رويكرد جذب دانش فنی و بومی¬سازی آن، استفاده از بسترهای فناوری اطلاعات جهت ايجاد و توسعه تكنولوژی با رويكرد حفظ و امنيت اطلاعات و تدوين استاندارد از فعاليت¬های گروه¬ها و مراكز فعال در حوزه فناوری است.
اين فعاليت¬ها در قالب 2 گروه پژوهشی صنايع و فناوری اطلاعات و 2 مركز خدمات تخصصی توسعه تكنولوژی، و مركز مستندسازی چندرسانه¬ای علمی و صنعتی صورت می پذيرد.
فعاليت¬های حوزۀ سيستم¬ها و تجهيزات
در اين حوزه در زمينۀ طراحی و ساخت سيستم¬ها و زيرسيستم¬ها و تجهيزات، طراحی و ساخت قطعات پيچيده مورد¬ نياز صنايع، نظارت و بازرسی، ارتقاء خطوط توليد و طراحی و ساخت قطعات و سيستم¬های كم تيتراژ و با ارزش افزوده بالا، فعاليت-های خدماتی و پژوهشی ارائه می¬گردد.

7
اين فعاليت¬ها در قالب 6 مركز؛ خدمات تخصصی هوافضا، اتوماسيون، اپتيک، ميكروالكترونيک، فناوری خلأبالا و ساخت و 3 گروه پژوهشي مكانيک، اتوماسيون، وفناوری خلأبالا انجام می¬شود.

فعاليت¬های حوزه مواد
گروه¬ها و مراكز فعال در اين حوزه، در زمينه شناسايی، آناليز و فرمولاسيون مواد آلياژهای فلزی، ساخت مواد شیمیایی و آلياژهای فلزی مورد نياز، مديريت پسماند و امحاء پسماندها با رويكرد حفاظت از محيط زيست فعاليت دارند.

اين فعاليت¬ها در قالب 2 گروه پژوهشی متالورژی و شيمی معدنی و 2 مركز خدمات تخصصی فناوری¬های نوين و محيط زيست انجام می¬شود .
فعاليت های حوزۀ خدمات آزمايشگاهی
سازمان جهاد¬دانشگاهی صنعتي شريف با توجه به در اختيار داشتن آزمايشگاه¬های متعدد، اخذ تأييديه¬های مختلف از مراجع ذيصلاح و رعايت استانداردهای مورد نياز و تأكيد بر رعايت اصول مهندسی، سلامت نتايج آزمايش¬ها و رعايت منافع ملی و پايبندي به رازداری مشتريان، در زمينه¬های متنوعی فعاليت می¬نمايد.


8
اين فعاليت¬ها در قالب 5 آزمايشگاه تخصصی؛ آناليز مواد، آزمايشگاه اپتيک (تست عينک)، آزمايشگاه لايه نشانی، آزمايشگاه ميكروالكترونيک و آزمايشگاه اندازه¬گيری ابعاد صورت می¬پذيرد.
فعاليت های آموزشی
حوزۀ آموزش جهاددانشگاهی صنعتی¬شریف و پژوهشکده توسعه تکنولوژی با بیش از 25 سال سابقه فعالیت در زمینۀ تدوین و اجرای دوره¬های آموزشی مورد نیاز صنایع کشور، یکی از قطب¬های آموزش مهندسی و مهندسان در جهاددانشگاهی است.
حوزۀ آموزش طیف گسترده¬ای از مدل¬ها و خدمات آموزشی را طراحی و اجرا کرده است که مهم ترین آن ها عبارتند از؛
- راه اندازی نظام پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش محور و پذیرش 12 دانشجو
- تأسیس و توسعه آموزش های علمی-کاربردی در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
- راه اندازی مرکز تولید مواد آموزشی چند رسانه¬ای
- راه اندازی و توسعه دپارتمان¬های آموزش در زمینه¬های مهندسی، صنعت و فناوری
- طراحی و اجرای طرح¬های جامع آموزش برای صنایع و سازمان¬ها
- تأسیس و توسعۀ مراکز آموزش عمومی و تخصصی در زمینۀ مدیریت، زبان های خارجی و 
9
هدف اصلی حوزۀ آموزش، شناسایی و تأمین نیازهای آموزش مهندسان و مراکز مهندسی و صنعتی و توانمندسازی شغلی و حرفه¬ای آنان و تحقق اقتصاد دانش بنیان با تکیه بر منابع انسانی خلاق، ماهر و متعهد است.
فعاليت های فرهنگی
حوزه فرهنگی اين سازمان با همکاری سایر مراکز و نهادهای فرهنگی فعال در سطح دانشگاه، برنامه¬های فرهنگی دانشجویی را طراحی و اجرا می نماید.

سوابق و تجربيات

• آسيب¬شناسی فرايند انتقال تكنولوژی ساخت لوكوموتيو از شركت زيمنس به شركت لوكوموتيو مپنا
• تهيه برنامه اجرايی و  پروژه¬های مورد نياز برای بومی¬سازی فناوری نانو در مخابرات نوری
• تهيه و تدوين اسناد پشتيبان سند فناوری نقشه جامع علمی كشور
• اولويت¬گذاری نقش وزارت علوم در زمينه فناوری نانو
• طرح مطالعات موزه علوم نانو تكنولوژی در زمينه مهندسی


10
• همكاری با سازمان بومی¬سازی مواد فلزی به¬منظور داخلی سازی دانش فنی توليد آلياژهای فولادی خاص و آلياژهای آلومينيومی استحكام بالا (ازجمله ورق های6)
• تدوين تكنولوژی و دانش فنی و ساخت يك جفت پروانه  و شير فشار بالا در محيط¬های خورنده و ساينده
• مستند¬سازی دانش فنی توليد برچسب¬های محافظت الكترومغناطيسی فروشگاهی
• تدوين برنامه جامع فناوری اطلاعات جهاددانشگاهی
• تدوين فناوری نوارهای مغناطيسی آمورف عريض به روش 
• راهبردهای توسعه فناوری غشاء در كشور
• بازرسی ونظارت بر لوازم، قطعات، اتصالات و تجهيزات آبياری تحت¬فشار سازمان جهادكشاورزی استان آذربايجان غربی
• بازرسی فنی ايستگاه كنترل مركزی (فيلتراسيون) سازمان جهادكشاورزی استان زنجان
• نظارت بر تهيه و تأٌمين و بازرسی و كنترل كيفيت لوله، لوازم، قطعات، اتصالات و تجهيزات آبياری تحت¬فشار سازمان جهادكشاورزی استان ايلام
• بازرسی فنی و نظارت بر كيفيت لوله¬های پلی اتيلنی مورد نياز سازمان جهادكشاورزی استان قزوين

11
• تدوين شناسنامه فنی، استاندارد ملی و روش¬های كنترل كيفيت برای دستگاه های آبياری تحت¬فشار
• نظارت، ارزيابی و كنترل امور راهبری قطارهای مسافری شركت رجاء
• ار‍‍‌‌‌ائه خدمات و مشاوره مهندسی در زمينه كنترل كيفيت به شركت ايران¬ خودرو
• بازرسی و نظارت بر كيفيت عملكرد نمايندگی ها،تعميرگاه¬ها و شركت¬های امداد رسانی خودرو

تلفن: 66068715 پست الكترونيكی: 



12
سایر
هنر
• معماري
• فنگ شويي مدرن
• پتينه
• عكاسي
• گرافيك كامپيوتر

برگزاري كارگاه هاي آموزشي و تخصصي براي صنايع

مختلف (متناسب با زمينه هاي كاري گروههاي پژوهشي)





13
فعالیت های انجام شده در ساعات کارورزی

طراحی پوسترمناسبتهای سال و چاپ آنهادر چاپخانه که در داخل سی دی برخی از این عملکردها را تقدیم نموده ام



طراحی بنر تسلیت و چاپ بنر در چاپخانه که برای تمامی اعضایی که از بستگان آنها فوت شده باشد برای این عزیزان بنر طراحی کرده در چاپخانه نظارت به چاپ انجام می گردد و به مسجد یا مکان (مجلس ختم بره و نصب می گردد.

عکاسی از بازدید شرکت های بازدید کننده از توانمندیهای سازمان که از مراکز و جلسه هایی که سازمان برای معرفی توانمندی های خودبه بازدیدکنندگان عرضه می نماید بوسیله عکاسی مستندسازی شده ودر پرتال سازمان با عنوان گزارش تصویری به اطلاع مخاطبان رسانده می شوند.

طراحی ماهنامه جهش

14
سازمان در هرماه تمامی کارکردها ی رسانه ای خود را و برنامه هایی که در یک ماه انجام گردیده است را در ماهنامه ای بنام جهش جمع آوری کرده و انتشار می نماید که طراحی آن از طریق نرم افزار ایندیزاین (صفحه آرایی)که درس ترم آینده بنده می باشد مراحل طراحی،نظارت برچاپ، و انتشار آنها انجام گردید.
----
ادیت کردن عکسهای بازدید برای پورتال و خبر بازدید
طراحی پوسترو همکاری دربرنامه جشن سالروز تشکیل جهاددانشگاهی که همکاری بنده
طراحی پوستر و بنر شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) و چاپ و نصب آنها
عکاسی ازبرنامه جشن سالروز تشکیل جهاددانشگاهی و همکاری در اجرای برنامه جشن

ادیت کردن عکسهای روز جشن برای پرتال و رایت عکسها و ارائه همکاران اعضای سازمان


عکاسی از جلسه شورای مدیران سازمان

عکاسی جلساتی که سازمان باحضور تممی مدیران درسازمان تشکیل می دهد بوسیله عکاسی مستندسازی شده ودر پرتال سازمان با عنوان گزارش تصویری به اطلاع مخاطبان رسانده می شوند.
عکاسی و ادیت کردن همه این عکسها برای استفاده در پرتال و خبرها
از طریق فتوشاپ

طراحی آلبوم پروژه سیستم هوشمند خودرویی ( از سایتهای خبری ) اینترنت و چاپ آنها
برای برخی پروژه های مهم و ملی آلبوم هایی طراحی میشود که از خبرهای ارسال شده برای سایت های خبری ازاینترنت ایجاد و منتشر می گردد.
که این کار تقریبا" 15 روز به طول انجامیده است.
البته بنده حدود 3سال است که در روابط عمومی به کارهای طراحی مشغول می باشم و این سازمان محل شغلی بنده می باشد.
این کار از طریق نرم افزار فتوشاپ و با استفاده از پریمنت اسکریپ از سایت و کپی در قتوشاب در صفحه مورد نظر انجام می گردد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: عباس احسان جو