سه شنبه, 01 خرداد 1403

 



موضوع: راهکارهای برای حل مشکلات گردشگری و جذب توریست در ا

راهکارهای برای حل مشکلات گردشگری و جذب توریست در ا 9 سال 9 ماه ago #97741

۱) راه حل و راهکارهایی که برای مشکل اینکه اکثر اقشار جامعه و مسافران خارجی اطلاعات کافی در موردمناطق گردشگری وتوریستی ندارند
تهیه بروشورهاو کلیپها وفیلم ها،نقشه های هر استان به زبا نهای مختلف و قرار دادن اطلاعات دقیق که شامل جغرا فیا منطقه ، جاهای دیدنی ، مناطق طبیعی ، تاریخی وباستانی ، موزه ها و تفرجگاهها ، مناطق توریستی ، مناطق حفاظت شده ،تا لاب ها ، غارها ، آبشار ها ، هتل ها ، رستورانها ،مسافرخانه ها، بیمارستان ها، پمپ بنزین و غیره دراین بروشوها و در اختیار قراردادن آنها به گردشگران اعم از ایرانی و یا خارجی در مکانهای خاص که راهنمایی برای گردشگران می باشد. که البته این طرح در بعضی از استان ها در ایام نوروز اجراء می شود . اما آیا فقط مردم در نوروز به سفر می روند. این طرح در تمام سال و در نقاط مختلف کشور قابل اجراء می باشد و حسن این طرح این است که گردشگران می توانند اطلاعات دقیق و بیشتری راجع به منطقه ای که قصد بازدید از آن را دارند به دست بیاورند و بر نامه ریزی دقیقی انجام دهند.
۲) راه حل و راهکارهایی که برای مشکل آشنایی نداشتن اکثر اقشار جامعه به اهمیت صنعت گردشگری و توریسم واهمیت وچگونگی حفاظت از محیط زیست
در کناراطلاعات فوق می توان بروشورها وکلیپها وفیلم ها وآموزش های در جهت اهمیت صنعت گردشگری و توریسم و اهمیت حفاظت از محیط زیست و اکتوریسم و آداب و رسوم منطقه وفرهنگ برخورد با توریست خارجی در این مکان ها در اختیار گردشگران قرار داد.
۳) راه حل و راهکارهایی که برای مشکل نبودو ضعف تبلیغات در این صنعت و در اختیار قرار ندادن اطلاعات کافی به گردشگران داخلی وخارجی
طراحی سایت های گردشگری به زبا نهای مختلف د باره هر یک از استانهای کشور که شامل بروشو رها و کلیپها ونقشه های هر استان به زبا نهای مختلف و قرار دادن اطلاعات دقیق که شامل جغرا فیا منطقه ،آب وهوا ، جاهای دیدنی ، مناطق طبیعی،تاریخی وباستانی، موزه ها و تفرجگاهها ، مناطق توریستی ، مناطق حفاظت شده ،تالاب ها ، غارها ، آبشار ها ، هتل ها ، رستورانها ،مسافرخانه ها، بیمارستان ها، پمپ بنزین و غیره
حتی در کنار این اطلاعات می توان بروشورها و کلیپها و آموزش های در جهت اهمیت صنعت گردشگری و توریسم و اهمیت حفاظت از محیط زیست و اکتوریسم و آداب و رسوم منطقه وفرهنگ برخورد با توریست خارجی در این سایت ها در اختیار گردشگران قرار داد.
۴) راه حل و راهکارهایی که برای مشکل تبلیغات منفی کشورهای بیگانه
برگزاری نمایشگاه‌های داخلی وخارجی و تبلیغ در نمایشگاههای بین المللی که در کشورهای مختلف بر گزار می شودو دراختیارگذاشتن بروشورهاو کلیپ‌ها وفیلم ها،نقشه ها ،آداب و رسوم منطقه واطلاعات دقیق هر استان به زبا نهای مختلف به بازدید کنندگان و مبارزه با تبلیغات منفی کشور های بیکانه در مورد تورویست و حقوق بشر در ایران .
۵) راه حل و راهکارهایی که برای مشکل نبودو ضعف آموزش :
<<برنامه ریزی سفر و پیشبینی‌های لازم، چگونگی اسکان در هتل و مراکز اقامتی و در خیلی از کشورها چه از طریق کتب درسی و نشریات و مطبوعات و چه از طریق رسانههای صوتی و تصویری آموزش داده میشود.
آموزش های در جهت اهمیت صنعت گردشگری و توریسم واهمیت حفاظت از محیط زیست و اکتوریسم و اهمیت حفاظت از محیط زیست و اکتوریسم و آداب و رسوم مناطق وفرهنگ برخورد با توریست خارجی و در رسانه ملی و مکانهای آموزشی و مدارس وسایت ها
ه) راه حل و راهکاری ک برای مشکل نبود توجه دولت و مسئو لان به این صنعت وکمبودو نبودبودجه در این صنعت . که امیدواریم مسئولین نیم نگاهی به این صنعت در جهت رفع مشکلات آن بکوشند
ی) راه حل و راهکارهایی که برای مشکل نبود برنامه ریزی صحیح برای گردشگران داخلی و خارجی
● بخش ششم : سفرهای هدفمند برنامه ریزی شده
در بدو ورود گردشگران خارجی ابتدا با مشکل ارتباط مواجه می شود . به دلیل آشنا نبودن بیشتر اقشار جامعه به زبان بین المللی توریست ها دچار سردر گمی می شودو بعد برای رزرو بلیط در صف های طولانی و بعددچار سردرگمی در شهرهای بزرگ برای پیدا کردن و رزرو هتل و بدلیل نداشتن و در اختیار نگذاشتن اطلاعات کافی راجع به مناطق توریستی و .....و باتوجه به اینکه مدت اقامت در هر کشور کوتاه مدت است گردشگران فرصت دیدن مناطق بسیاری را از دست می دهند.
▪ تاسیس مکانهای خاص:
با ایجاد و تاسیس مکانهای خاص شبیه به شرکت یا آژانسهای مسافرتی برای راهنمایی ومشاوره گردشگران داخلی وخارجی که واقع در فرودگاهها ، ایستگاههای قطار ، ترمینالهای مسافرتی که می تواند خدمات زیادی به آنها ارائه دهد.
در این مکانها ابتدا فرادی مسلط به زبانهای مختلف اطلاعات فراوانی شامل : مناطق دیدنی و توریستی شهرهای مختلف ، اطلاعات جغرافیایی محل ، آثار باستانی و تاریخ مناطق وحتی آداب ورسوم آن منطقه و آموزش مسائل زیست محیطی به مسافران را به کمک سایتهای گردشگری ، فیلم ها ، کلیپ ها ، بروشورها که می توان در بروشورها علاوه بر اطلاعات فوق نقشه ها ، اطلاعات هتل ها و مسافر خانه ها ، بیمارستانها و اورژانسها، و... به گردشگران داخلی وخارجی ارائه می دهند.
▪ برنامه ریزی کامل سفر :
پس از در اختیار گذاشتن اطلاعات مورد نیاز به گردشگران حال بر نامه ریزی کامل سفر نیز به عهده این آژانسها است.مدت اقامت در هر شهر ، مدت اقامت در هر هتل یا مسافر خانه ، مکانهاو روزههای با زدیداز مناطق دیدنی و حتی غذاهای سرو شده در طول سفر به عهده این مکانهاست .
شرکت با توجه به مدت اقامت و توان مالی و سلیقه مسافران ابتدا اقدام به رزرو بلیط (هواپیما ، قطار ، اتوبوس ) به مقصد شهر مورد نظر مسافر میکند
در مرحله دوم بادر اختیار گذاشتن اطلاعات کامل درباره هتل ها و مسافرخانه های مقصد مثل آدرس، عکس مشخصات ، چندستاره بودن هتل ها، هزینه ها، رستوران ها و تریا ها و انواع غذا سرو شده و کیفیت آنها، به وسیله فیلم هاوکلیپ ها،بروشورهاوحتی سایت های تبلیغاتی مخصوص هتل ها به گردشگران، با توجه به مدت اقامت و توان مالی و سلیقه مسافران اقدام به رزرو و هماهنگی با هتل یا مسافر خانه مورد نظر می کند.
در مرحله سوم هماهنگی با راهنمایی تورها (tourleader): این افراد علاوه بر مسلط بودن به زبان های مختلف ، طبق برنامه از پیش تعیین شده مناطق مختلف را به گردشگران نشان دهندو اطلاعات فراوان به آنها ارائه کنند.
حتی این مکانها می توانند برنامه ریزی و هماهنگی حمل ونقل درون شهری وبرون شهری رانیز به عهده بگیرند . دراختیار قرار دادن وسلیل نقلیه با راننده مطمئن برای سفرها و رفت آمدهای درون شهری
▪ تبلیغات :
این مکانها می توانند با تبلیغات وسیع وبازاریابی از طریق رسانه ها ، اینترنت، و روزنامه ها انجام دهند. افراد از طریق اینترنت از داخل وخارج از کشور در خانه خود اقدام به گرفتن ویزا ، رزرو بلیط ها ،رزرو هتل‌ها و برنامه ریزی کامل سفر را انجام دهند و با اطمینان فراوان اقدام به مسافرت نماینند.
▪ آموزش:
یکی از مسایل مهمی که طی سالها در امر گردشگری و مسافرت به دست فراموشی سپرده شده و در دنیا خصوصاً کشورهای موفق در امر گردشگری و توریست مورد توجه قرار گرفته آموزش است.
در این مکانها علاوه بر در اختیار گذاشتن اطلاعات کامل راجع به هر منطقه می توان آموزشهای نظیر : اهمیت و روشهای محافظت از محیط زیست ، اکو سیستم ، اکو توریسم ، اهمیت صنعت گردشگری ، وفرهنگ برخورد با توریست خارجی را انجام داد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: فوزیه خالدی