خوش آمديد,
مهمان
|
|
عوامل فرهنگی چگونه بر بازاریابی بین المللی تأثیر میگذارند؟
صاحبان کسب وکار باید آگاه باشند که هرگز نباید اثری که فرهنگ میتواند بر رفتار خرید مصرف کننده بگذارد را دست کم بگیرند. اگر به دنبال تحقق اهداف بازاریابی بین المللی خود هستید، توسعه ی درک، تحمل و پذیرش تفاوتهای فرهنگی بسیار مهم است. تعدادی از عناصر کلیدی فرهنگی وجود دارد که بازاریابان بین المللی نیاز دارند که زمان طراحی محصولات، توسعه تبلیغات و پیاده سازی سیستمهای توزیع در بازارهای خارجی در نظر بگیرند. این عناصر عبارتند از ارزشها، باورها، فرایندهای فکری، نمادها، سنتها، دین و زبان. به طور کلی فرض بر این است که افراد با یک فرهنگ متولد نمیشوند، اما در یک جامعه که در آن خصوصیات و باورهای فرهنگی خاص را توسعه میدهند به دنیا میآیند. فرهنگ بر افراد از زمانی که متولد میشوند تا تمام مسیر بزرگسالی، اثر میگذارد. در بسیاری از کشورها، خصوصیات فرهنگی یک فرد ممکن است وی را از انجام کاری که در یک فرهنگ دیگر مشترک است بازدارد و یا به رفتاری که در جای دیگر غیر معمول است تشویق کند. مهم این است که بازاریابان بین المللی توجه ویژه ای به ماهیت متقاعدکننده فرهنگ داشته باشند. شما به سادگی نمیتوانید فرض کنید که مردم فرهنگ خود را نادیده بگیرند فقط به خاطر اینکه محصولی که شما معرفی کرده اید، زندگی آنها را آسانتر خواهد کرد. بسیاری از جنبه های فرهنگ هزاران سال باقی مانده است و به احتمال زیاد تا زمانی که کودکان آنها به سنین جوانی برسند، ادامه دارد. بسیاری از کشورها تمایل دارند که از فرهنگ خود در برابر نفوذ خارجی محافظت کنند. زبان، زمانی که در حال توسعه فعالیتهای بازاریابی بین المللی هستید، یک عامل مهم در نظر گرفته میشود. شاید در ابتدا مشکل به نظر نرسد؛ همه آنچه که شما نیاز دارید، یک مترجم خوب است. با این حال، زبان بسیار پیچیده و با تفاوتهای قابل توجه است که فقط بین دو کشور رخ نمیدهد، حتی در مناطق مختلف هم با آن روبه رو میشوید. بهترین راه برای مقابله با مسائل مربوط به زبان معامله با کسانی است که در بازار هدف شما بزرگ شدهاند. آنها در تشخیص موارد بالقوه از مترجمانی که بعداً زبان دوم را یاد گرفته اند، به مراتب بیشتر ماهر می باشند. دین، سنت و آداب و رسوم محلی نیز ملاحظات مهمی هستند. شما نیاز دارید برای مطمئن شدن از اینکه تصادفا و یا با بیاحتیاطی افراد را اذیت نکنید، از فرهنگ محلی آگاه شوید. این مهم است که شما حساس و بردبار نسبت به دیدگاههای مختلف باقی بمانید و اطمینان حاصل کنید که نام تجاری شما دربرگیرندهی هیچ نمادی که در فرهنگهای محلی توهین آمیز باشد، نیست. http://pkarafarin.com |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
خوب بود.
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|