دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403

 



موضوع: چگونگی تأثیر عوامل فرهنگی بر بازاریابی بین المللی

چگونگی تأثیر عوامل فرهنگی بر بازاریابی بین المللی 9 سال 7 ماه ago #100493

عوامل فرهنگی چگونه بر بازاریابی بین المللی تأثیر می‏گذارند؟

صاحبان کسب‏ وکار باید آگاه باشند که هرگز نباید اثری که فرهنگ می‏تواند بر رفتار خرید مصرف‏ کننده بگذارد را دست کم بگیرند. اگر به دنبال تحقق اهداف بازاریابی بین المللی خود هستید، توسعه‏ ی درک، تحمل و پذیرش تفاوت‏های فرهنگی بسیار مهم است.
تعدادی از عناصر کلیدی فرهنگی وجود دارد که بازاریابان بین المللی نیاز دارند که زمان طراحی محصولات، توسعه تبلیغات و پیاده‏ سازی سیستم‏های توزیع در بازارهای خارجی در نظر بگیرند. این عناصر عبارتند از ارزش‏ها، باورها، فرایندهای فکری، نمادها، سنت‏ها، دین و زبان.

به طور کلی فرض بر این است که افراد با یک فرهنگ متولد نمی‏شوند، اما در یک جامعه که در آن خصوصیات و باورهای فرهنگی خاص را توسعه می‏دهند به دنیا می‏آیند. فرهنگ بر افراد از زمانی که متولد می‏شوند تا تمام مسیر بزرگسالی، اثر می‏گذارد. در بسیاری از کشورها، خصوصیات فرهنگی یک فرد ممکن است وی را از انجام کاری که در یک فرهنگ دیگر مشترک است بازدارد و یا به رفتاری که در جای دیگر غیر معمول است تشویق کند.
مهم این است که بازاریابان بین‏ المللی توجه ویژه ‏ای به ماهیت متقاعدکننده فرهنگ داشته باشند. شما به سادگی نمی‏توانید فرض کنید که مردم فرهنگ خود را نادیده بگیرند فقط به خاطر اینکه محصولی که شما معرفی کرده‏ اید، زندگی آنها را آسان‏تر خواهد کرد. بسیاری از جنبه‏ های فرهنگ هزاران سال باقی مانده است و به احتمال زیاد تا زمانی که کودکان آنها به سنین جوانی برسند، ادامه دارد. بسیاری از کشورها تمایل دارند که از فرهنگ خود در برابر نفوذ خارجی محافظت کنند.



زبان، زمانی که در حال توسعه فعالیت‏های بازاریابی بین‏ المللی هستید، یک عامل مهم در نظر گرفته می‏شود. شاید در ابتدا مشکل به نظر نرسد؛ همه آنچه که شما نیاز دارید، یک مترجم خوب است. با این حال، زبان بسیار پیچیده و با تفاوت‏های قابل توجه است که فقط بین دو کشور رخ نمی‏دهد، حتی در مناطق مختلف هم با آن روبه‏ رو می‏شوید. بهترین راه برای مقابله با مسائل مربوط به زبان معامله با کسانی است که در بازار هدف شما بزرگ شده‏اند. آنها در تشخیص موارد بالقوه از مترجمانی که بعداً زبان دوم را یاد گرفته اند، به مراتب بیشتر ماهر می باشند.
دین، سنت و آداب و رسوم محلی نیز ملاحظات مهمی هستند. شما نیاز دارید برای مطمئن شدن از اینکه تصادفا و یا با بی‏احتیاطی افراد را اذیت نکنید، از فرهنگ محلی آگاه شوید. این مهم است که شما حساس و بردبار نسبت به دیدگاه‏های مختلف باقی بمانید و اطمینان حاصل کنید که نام تجاری شما دربرگیرنده‏ی هیچ نمادی که در فرهنگ‏های محلی توهین آمیز باشد، نیست.

http://pkarafarin.com
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

چگونگی تأثیر عوامل فرهنگی بر بازاریابی بین المللی 9 سال 7 ماه ago #100754

خوب بود.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: حجت مداحی شاهخالی