شنبه, 15 ارديبهشت 1403

 



موضوع: خلاصه جلسه 28/8/93 سیاستگذاران عرصه خبر

خلاصه جلسه 28/8/93 سیاستگذاران عرصه خبر 9 سال 5 ماه ago #104123

سیاست گذاران عرصه خبر درون سازمانی و برون سازمانی هستند
عوامل تاثیرگذار در شکل گیری خبر را می توان به 5 شاخص کلی تقسیم کرد
1)فرهنگ
2)نهاد
3)سازمان
4)گروه
5)فرد
تعریف فرهنگ:مجموعه ای درهم تافته از آداب و رسوم در یک کشور هستند.رسانه ها در یک کشور زیر مجموعه فرهنگ آن کشور هستند.رسانه ها برای سیسات گذاری در یک کشور باید منطبق بر فرهنگ آن کشور عمل کنند.
رسانه ای که در یک کشور فعالیت می کند اگر منطبق با فرهنگ آن کشور عمل نکند منحل می شود.
تعریف نهاد: بعد از رسانه ای با نهاد ها در ارتباط هستند. رسانه های خبری باید با یکی از نهادهایی که با آن در ارتباط هستند هماهنگ بوده و با سیاست آن نهاد حرکت کنند.
تعریف سازمان: سازمان رسانه را در اختیار خود میگیرد که رسانه چه بگوید و چه بگویید. رسانه ها باید در خدمت نظام بوده و برنامه هایی را در جهت تقویت نظام تهیه کند.
تعریف گروه:کوچک ترین سطح فرهنگی خبر گروه است.برنامه ریزان ارتباطی در تعیین هدف خود مختار نیستند و اولویت های آن ها در سطوح بالاتری تعیین می شود با وجود این آنها در درون این گروها دارای خلاقیت هستند و این خلاقیت با همگرایی رسانه ها بیشتر هم شده است.فرهنگ یک مسئله انفرادی نیست و ماهیت گروهی دارد.
تعریف فرد: پایین ترین سطح خبر فرد است.سیاست گذاری در خبر برای مخاطب است . بر روی فرد تمرکز نمیکند تمام تلورانس های افراد مختلف مورد توجه قرار می دهد.زمان به عنوان رهبر موضوع است .برنامه امروز را باید امروز بسازند اگر جا بمانی مخاطب به سراغ شما نمی آید باید در زمان برنامه ساخت.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: حسن گل احمدي
مدیران انجمن: حسن گل احمدي